پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: خداوند در هر فتنه ای راه را مشخص کرده و تنها راه برون رفت از فتنه ها اطاعت از خدا و ولی خدا بر روی زمین است بنابراین امروز هم وظیفه ما تبعیت از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی  در برنامه معارفی شبکه افق که از حرم مطهر رضوی به صورت زنده منعکس شد، بر ضرورت درس آموزی از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها برای رسیدن به زندگی موفق تاکید کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس تکلیفی که داشتند در عرصه سیاسی بسیار خوب و حساب شده عمل کردند و تمام کارهای ایشان متناسب با اقتضائات زمان بود.
وی با اشاره به حدیث قدسی «لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» این حدیث را بیان کننده سه ضلع رسالت، امامت و واسطه بودن حضرت زهرا سلام الله علیها برای رسالت و امامت تفسیر کرد و افزود: بحث جریان شناسی از معضلات همیشگی جوامع اسلامی بوده و مهمترین تلاش حضرت زهرا سلام الله علیها تبیین جریانات سیاسی آن زمان بوده است.


نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه به راحتی می‌توان جریانات سیاسی زمان پیامبر صلوات الله علیه و آله را به زمان حال تطبیق داد، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با رسالت خود مردم را با جریانات آگاه کردند و این همان کاری است که امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ دنبال می‌کردند.


وی با تأکید بر اینکه مردم نباید دهه فجر را دهه خاطرات تلقی کنند بلکه باید جریانات آن زمان را بشناسند و برای امروز خود درس بگیرند، افزود: خداوند در هر فتنه ای راه را مشخص کرده و تنها راه برون رفت از فتنه ها اطاعت از خدا و ولی خدا بر روی زمین است بنابراین امروز هم وظیفه ما تبعیت از ولایت فقیه است.


آیت الله  سعیدی با اشاره به سالروز ورود امام خمینی(ره) و خواست ایشان بر حرکت در میان مردم تا بهشت زهرا، اظهار کرد: مسئولان هم باید این سیره امام را مورد نظر داشته باشند و میان مردم حضور یابند و از مردم فاصله نگیرند.


وی در تبیین لزوم تبعیت از ولایت به خاطراتی از شهید سلیمانی در رابطه با موفقیت هایی که با اطاعت از فرامین رهبری در میدان جنگ به دست آورده بود اشاره کرد و گفت: ما می خواهیم انقلابمان برای خدا و امام زمان عجل الله فرجه و پاسداری از احکام دین باشد و دلبسته به غرب و استکبار نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha