جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کارهای فرهنگی را در دانشگاه برجسته کرده و در این راستا بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها را به میدان آورید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد کشور و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به تبیین برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت.

وی افزود: امام راحل استقلال فکری و دینی و مکتبی داشتند؛ به‌گونه‌ای که در صحبت‌ها و بیانات خود فقط خدا و دین را در نظر داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه امام خمینی (ره) اساس انقلاب اسلامی را بر تغییر فرهنگی و عقیدتی جامعه قرار داده بود، اضافه کرد: چنین انقلابی در هیچ کجای دنیا نیست؛ زیرا این انقلاب در وهله نخست انقلاب فرهنگی و دینی بود و در مرحله بعد متکی به مردم بود و هست.

وی با اشاره به اینکه حضور و حمایت مردم علت محدثه و مبقیه انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار کرد: وقتی کار مردمی باشد هم برکت و هم ماندگاری بیشتری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی مواسات و کمک‌های مؤمنانه مردم در جریان شیوع ویروس کرونا را از دیگر جلوه‌های حضور و مشارکت مردم دانست و گفت: برای مقابله با این ویروس قرارگاه‌های استانی مواسات با مشارکت دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و همه به پای کار آمدند، به‌گونه‌ای که اگر مردم و دستگاه‌های مختلف پای کار نمی‌آمدند دانشگاه علوم پزشکی به‌تنهایی نمی‌توانست اوضاع را مدیریت و از شیوع بیشتر ویروس پیشگیری کند.

وی افزود: در این مدت تنها در خراسان شمالی قریب به چند میلیون وعده غذایی گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع شد و چون کار مردمی بود موفق و بابرکت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه علم و دانش هم باید مردمی شود، تصریح کرد: البته بحث‌های علمی باید قاعده‌مند و دارای چارت باشد تا از سوداگری‌ها در این زمینه پیشگیری شود؛ زیرا در گذشته برخی با نیت سوداگری دانشگاه‌هایی را ایجاد کردند، اما به‌طورکلی وقتی کار به مردم واگذار شود رقابت هم ایجاد می‌شود و شاهد رشد و ارتقا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: الآن دانشگاه‌های ما ازنظر کمی رشد مناسبی دارند و از این پس باید بیشتر به کیفیت‌بخشی تحصیل توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: کارهای فرهنگی را برجسته کرده و بیشتر به آن‌ها بپردازید و در این راستا بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها را به میدان آورید زیرا این جوانان با هزینه اندک اقدامات بزرگی را انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: اگر دانشجویان انقلابی و ارزشی به‌درستی راهنمایی و هدایت شوند می‌توانند کارهای بزرگی در سطح دانشگاه و جامعه انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha