پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه/ «تجلیل از مدیر مدرسه علمیه خواهران سوسنگرد»، «برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در شهرستان شوشتر»، «گرامیداشت روز مادر در شهرستان دزفول»، «برگزاری کارگاه پژوهشی قصصی از زندگانی حضرت زهرا(س) در شهرستان سوسنگرد» و «بررسی نقش برجسته زنان در پیروزی انقلاب» از جمله اخبار کوتاه مدارس علمیه خواهران خوزستان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، طرح شهید سلیمانی، پیرامون سرکشی از بیماران کرونایی و بررسی روند بهبهود آنها، از سوی مدرسه علمیه نجمه خاتون شهر صفی آباد دزفول اجرا شد.

این طرح که با همکاری بسیج خواهران و بهداشت در حال اجراست تا انتهای سال جاری ادامه خواهد داشت.

در این طرح، طلاب مدرسه علمیه با همکاری وکمک به کادر بهداشت به بیماران کرونایی سرکشی کرده یا با خانوانواده ها تماس گرفته و درخصوص بیماریابی یا پیگیری حال بیماران اقدام می کنند.

تجلیل از مدیر مدرسه علمیه خواهران سوسنگرد

جشن میلاد حضرت زهرا(س) از طرف امور بانوان فرمانداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد با حضور امام جمعه دشت آزادگان، فرماندار، جانشین فرمانده سپاه و دیگر مسولین و بانوان فعال برگزار شد.

سرکار خانم بیت سیاح، مدیر مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) به عنوان مدعو ویژه این مراسم با موضوع سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی چند دقیقه ای سخنرانی کرد.

وی با بررسی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا(س) از جمله احترام به والدین، اهتمام به آموزش و تربیت فرزندان، انتخاب همسر و همسرداری، فعالیت اجتماعی، سیاسی و اهتمام به آموزش مسائل دینی به بانوان به شرح سبک زندگی آن بانو پرداخت و به نظایر آن در سبک زندگی ایرانی بعد از انقلاب اسلامی اشاره نمود.

در پایان ریاست دانشگاه آزاد با اهداء لوح تقدیر از خانم بیت سیاح تشکر و قدردانی کردند.

برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا در شهرستان شوشتر

مراسم جشن میلادحضرت زهرا(س) وگرامی داشت ایام الله دهه فجر با حضور طلاب مدرسه علمیه امام هادی(ع) و عموم بانوان با رعایت پروتکل های بهداشتی درسالن اجتماعات مدرسه برگزارشد.

دراین مراسم، خانم بلدی استاد حوزه ضمن تبریک به مناسبت میلادحضرت زهرا(س) به بیان فضایل ویژگی های خاص حضرت زهرا(س) وتفسیر آیاتی از قران در شان و منزلت حضرت بیان کرد و در ادامه به بررسی ابعاد گسترده انقلاب  وحفظ جایگاه انقلاب وولایت پرداخت.

 در پایان این مراسم به دخترانی که فاطمه یا زهرا نام داشتند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

گرامیداشت روز مادر در شهرستان دزفول

مراسم جشن میلادحضرت زهرا(س) و روز مادر با حضور طلاب مدرسه علمیه ام ابیها(س) و عموم بانوان بارعایت دستورالعمل های بهداشتی در پایگاه بسیج خواهران درحسینیه صاحب الزمان(عج) شهرک سنجر از توابع شهرستان دزفول برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام زارع، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا(س) به بیان فضایل ویژگی های آن حضرت پرداخت.

وی در ادامه به دلایل نازل شدن سوره مبارکه کوثر در شأن حضرت زهرا پرداخت و در پایان نیز از برندگان مسابقات حلقه های صالحین که درفضای مجازی برگزار گردید تقدیر و تشکر به عمل آمد.

برگزاری کارگاه پژوهشی قصصی از زندگانی حضرت زهرا(س) در شهرستان سوسنگرد

به مناسبت ولادت صدیقه طاهره، کارگاه پژوهشی قصصی از زندگانی حضرت زهرا(س) توسط طلاب مدرسه علمیه خدیجه کبری(س) سوسنگرد برگزار شد.

در این کارگاه، طلاب قبل از وقت مقرر در کتابخانه حاضر شده، پس از مطالعه منابع دست اول، هر یک داستانی از زندگانی آن بانوی بزرگوار انتخاب کرده و طبق آن، تحلیل خود از سیره عملی صدیقه طاهره را ارائه دادند.

تحلیل ها و منابع استفاده شده مانند کتاب کافی از مرحوم کلینی، بحارالانوار، الألفین از علامه حلی، احقاق الحق و منتهی الآمال و غیره توسط مدیر مدرسه علمیه مورد ارزیابی، تحلیل و بررسی قرار گرفت.

همچنین هدف از تشکیل این کارگاه، آشنایی عملی طلاب با منابع دست اول، انس با کتاب، تقویت روحیه پژوهشی و همچنین مهارت شرح و تحلیل می باشد.

برگزاری جشن میلادبی بی دو عالم حضرت ام ابیها فاطمه الزهراء(س)

جشن ولادت حضرت فاطمه الزهراء(س) و دهه مبارک فجر با حضور بانوان شهرستان کارون، با سخنرانی استاد برجسته حوزه، سرکار خانم موسوی جزایری برگزار شد.

خانم موسوی جزایری، در این مراسم به ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و در ذیل سخنان خود به آماری از پیشرفت زنان بعد از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، اشاره کرد.

در پایان تعدادی از دخترانی که به سن تکلیف رسیده بودند، توسط خانم موسوی جزایری حجابِ چادر برسر کردند.

بررسی نقش برجسته زنان در پیروزی انقلاب

جشن ولادت حضرت فاطمه الزهراء(س) باحضور اساتید، طلاب و دعوت از مادران طلاب با سخنرانی حجت الاسلام حسینی برگزار شد.

امام جمعه شهرستان هندیجان گفت: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوام و سر بلندی انقلاب تاثیر به سزایی داشتند.

وی افزود: آنها با تربیت فرزندان شایسته به خصوص مادران آینده خدمت زیادی به شکوفای و پیشرفت جامعه کردند؛ مادرانی که از اوایل انقلاب به امام خمینی(ره) لبیک گفته و پای لبیک و عهد خود ماندند و در زمان دفاع مقدس و بعد از آن وفا داری خود را ثابت کردند.

لازم به ذکر است، در پایان با قدردانی از ماداران طلاب، هدایایی به آنها و شاگردان ممتاز اهدا شد.

برپایی جشن ولادت بانوی مهربانی در مدرسه علمیه ریحانه النبی

مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص)، جلسه ای با موضوع فرزندآوری و فرزند پروری از منظر مقام معظم رهبری ویژه بانوان سطح شهر با حضور استاد خانم مقدم برگزار کرد.

استاد و مشاور حوزه ضمن گرامی داشت روز زن و تکریم مقام مادر با توجه به منویات رهبری به اجر و ثواب فرزند پروری پرداخته و خواستار اهمیت دادن به افزایش فرزند بنا بر روایات، پرداخت و یاد آور شدن که لقمه حلال و ایجاد محیط مناسب عامل موثری در تربیت اسلامی فرزند می‌باشد.

در طی این مراسم ضمن اجرای تواشیح و مسابقات به تقدیر و تکریم مادران طلاب و به ویژه مادران ۴۰ ساله دارای ۴ فرزند به بالا پرداخته شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha