چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تبریز

حوزه / معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا در خصوص اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: این انقلاب بر پایه سه هدف اصلی استقلال، آزادی و حکومت جمهوری و اسلامی پایه گذاری شده و تاکنون نیز توانستیم به هر سه این اهداف برسیم که همگی قابل اثبات و غیرقابل انکار است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سرهنگ پاسدار علی‌حسین هاشم پور معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا، در ویژه برنامه زیارت عاشورا به مناسبت دهه فجر که در نماز خانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تلاش کل دنیا از شرق گرفته تا غرب برای نابودی انقلاب اسلامی، این انقلاب از مسیر اصلی خود بدون خیانت به آرمان‌ها و اهداف خود منحرف نشد و در حال رشد و گسترش است .

وی افزود: در مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها می‌توان گفت که اغلب این انقلاب‌ها تنها دارای یک آرمان و هدف بوده و برای رسیدن به همان یک آرمان تلاش کرده‌اند، مثلا انقلاب فرانسه با هدف جاری ساختن آزادی در جامعه و انقلاب روسیه با آرمان عدالت خواهی در قالب نظام کمونیستی شکل گرفت، اما در انقلاب اسلامی شاهد وجود اهداف و آرمان‌های جامع هستیم. 

سرهنگ پاسدار هاشم پور در خصوص اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گفت: این انقلاب بر پایه سه هدف اصلی استقلال، آزادی و حکومت جمهوری و اسلامی پایه گذاری شده و تاکنون نیز توانستیم به هر سه این اهداف برسیم که همگی قابل اثبات و غیرقابل انکار است. 

وی با اشاره به عدم وجود استقلال کشور در دوران شاهنشاهی و پهلوی، ادامه داد: همه مردم دنیا آرزوی رسیدن به آزادی را دارند، این کلمه دارای مفهوم و معنایی است و برای هر کشور و جامعه‌ای چارچوب و قیدهای متفاوتی دارد؛ در واقع هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که آزادی را بدون قید و بند تعریف کند. 

وی در خصوص وضعیت آزادی کشور بیان کرد: برخی ادعا می‌کنند که آزادی در کشور ما وجود ندارد و مردم و اقشار مختلف مردمی نمی‌توانند آزادی بیان داشته باشند، در حالی که می‌توان به نشریات و رسانه‌های داخلی بسیاری اشاره کرد که با وجود دریافت یارانه از دولت اما به انتقاد از آن می‌پردازند. 

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا اضافه کرد: در کدام کشوری می‌توان یافت که مردمش همانند مردم ایران به راحتی در صف اتوبوس و یا در کنار کوچه و خیابانی به نقد و انتقاد از شرایط موجود بپردازند؛ انتخابات کشور نیز نمودی از مشارکت مردم در سرنوشت خویش است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha