جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه

حوزه/ ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفتند: بیشترین تحریم ها در دوران دموکرات ها بود، بایدن دنبال همکاری با ایران در برداشتن تحریم‌ها به فکر طرح نقشه‌های جدید علیه دور زدن ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه قلعه رئیسی، در جمع مردم این شهر، با بیان اینکه پدر و پسری مثل رضاشاه شبیه معاویه و فرزندش بر کشور ما حاکم بودند تصریح کرد: رضا پهلوی یک بی دین لامذهب بود که ۲۰ سال بر این کشور حکومت کرد و پسرش محمدرضا ۳۷ سال دیکتاتوری و مزدورانه بر این ملت مسلط شد و هیچ ارزشی برای مقدسات مردم قائل نبودند برای تظاهر به حج و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) می رفتند.

وی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب ۵۷ برده انگلیس و آمریکا بودیم و دهه فجر طلوع انقلاب بود تاکید کرد: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است و قبل از انقلاب حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم همواره رابطه غیر اسلامی، رابطه سلطان و رعیت، رابطه غالب و مغلوب بود و دهه فجر آمد این سلسه غلط این هندسه معیوب و این رشته بیمار را قطع کرد و ۲۲ بهمن عید حقیقی برای ملت ماست و در حکم عیدفطر است که ملت در آن از یک دوران سخت خارج شد و دورانی که محرومیت از تغذیه معنوی و مادی را بر ملت تحمیل کرده بودند و ۲۲ بهمن در حکم عید قربان و در این ایام ملت ما اسماعیل های خودش را قربانی کرد و به مقام های قرب و معنوی رسیدند.

حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: ۲۲بهمن در حکم عید غدیر است و در این روز نعمت ولایت اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی به صورت عملی محقق شد و دهه فجر دهه ولادت امامت در کشور است و دهه فجر تجسم اراده و عظمت امام بزرگوار است و تجدید عهد و پیمان با ولایت و دهه گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی در این قرن است و مظهر شکوه و عظمت مردم ایران بود.

وی افزود: مردم در طول ۱۴ قرن حماسه پیامبر اسلام(ص) و مولا علی(ع) و حضرت زهرا(س) و سایر آل اله را شنیده بودند و این ندای آشنا را در قرن حاضر از زبان امام عظیم الشان شنیدند و این وجودهای مقدس را در چهره او دیدند و امام به ما شخصیت داد و هویت اسلامی ما را به ما باز گرداند و مهمترین عوامل این پیروزی را وحدت مردم، کانون های نقش آفرین از جمله مساجد و حوزه علمیه، دانشگاه و بازار و نقش فرهنگ شهادت از اساسی ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

حجت الاسلام صلواتی در ادامه با بیان اینکه با استقرار بایدن در کاخ سفید بسیاری از مردم و صاحب نظران انتظار داشتند تا اولین روزکاری خود به برجام اشاره داشته باشند و بعد از دو هفته انتظاراتشان برآورده نشد به نکاتی در این خصوص اشاره و تاکید کرد: همگان بدانند سیاست قطعی و همیشگی آمریکاست و این سیاست دومکرات و جمهوری خواه نمی شناسد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: بیشترین تحریم ها در دوران دموکرات ها بود، ترامپ کار بایدن را راحت تر کرد و هم تحریم کرد و هم از برجام خارج شد و بهترین راه برای بایدن بازی با تحریم هاست و لذا در سیاست های خود تاخیر می کند و به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگه می دارد و با منت چند تحریم کم اثر را رفع می کند و چند امتیاز بدهد و در کنار این امتیاز دهی برجامی به برجام بر می گردد و هم برجام های ۲و ۳ را مطرح می کند و هم برای واداشتن ایران به انفعال به اجماع سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی می آورد.

ایران اسلامی برای نخستین بار قدرتمندترین موتور سوخت جامد را به پرتاب درآورد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در جمع مردم دیشموک گفت: گریه‌های شبانه حضرت امام  خمینی (ره)در عبادت و بندگی خدا باعث شد انقلاب اسلامی در برابر دشمنان خودش مخصوصا تمام دنیا که نقشه موفق نشدن امام را در سر می‌پروراندند و طراحی می‌کردند  باطل شود.

وی با اشاره به ۱۴ بهمن روز فناوری فضائی گفت:  ماهواره ذوالجناح در قالب پروژه‌ای به نام فاطمه الزهرا(س) اجرا شده که در نوع خودش بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام راوند گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح خبرساز شده و چون سوخت این ماهواره در مرحله اول و دوم از سوخت جامد و در مرحله سوم از سوخت مایع استفاده کردند به نام ترکیبی نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی با این پرتاب برای نخستین بار قدرتمندترین موتور سوخت جامد را به پرتاب درآورد و با این پرتاب به قوی ‌ترین موتور سوخت جامد دست پیدا کرد.

امام جمعه دیشموک گفت: این پرتاب بخاطر اینکه به هزینه کم و کوتاهترین زمان ممکن اتفاق افتاد نمایشی از اقتدار هوافضای جمهوری اسلامی ایران است و با تداوم برنامه فضایی خود در ادامه دادن نشانه پیشرفت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی و شکست فشار حداکثری بر ایران است و این نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه سیاست های دولت فرانسه در تقابل با ایران اسلامی در قضیه تحریم‌ها مزدورانه است گفت: اینکه در مذاکرات و بحث برجام با ادعای دولت مقابل به تحریم هسته‌ای ایران و زیر میز مذاکره زدن این بار هم شگرد جدید و خنده‌آور آمریکا بوده و خواهان وارد کردن عربستان سعودی بر  مذاکرات احتمالی فقط بخاطر استفاده از پول عربستان سعودی است.

حجت‌الاسلام راوند گفت: بعد از فشار حداکثری توسط ترامپ بر ارائه تحریم‌های جدید بایدن دنبال همکاری با ایران در برداشتن تحریم‌ها به فکر طرح نقشه‌های جدید علیه دور زدن ایران است.

وی عنوان کرد: اینکه بایدن از یک طرف بر برداشتن تحریم‌ها علیه ایران صحبت می‌کند و از طرف دیگر دوستان خود مثل فرانسه انگلیس و آلمان را علیه ایران اسلامی تحریک می‌کند خود نوعی نقشه جدید است.

فرزند آوری از نیازهای حیاتی امروز و فردای این کشور است

حجت الاسلام علیرضا صفایی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران بیان کرد: در دوران رژیم پهلوی خبری از عمران و آبادی ها در کشور نبود و انقلاب اسلامی منشا خدمات و دستاوردهای بزرگی بوده است، البته امروز برخی از مسئولینی که به دست خود مردم انتخاب می شوند گاهی برای ملت هم دردسر درست می کند و مشکلات و سختی هایی بر این ملت تحمیل کرده اند، هرچند باید مطالبات به حق مردم را اجابت کنند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: هرچند این مشکلات وجود دارد اما عزت بسیار بالاتر است، هرچند فرازها و نشیب هایی طی شده است اما امروز انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دنیا خوش درخشیده است و با اقتدار و عزت به پیش می رود.

امام جمعه موقت گچساران گفت: رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته دیداری تصویری با مداحان اهل بیت(ع) داشتند و فرمودند موضوع کار مداح از عالی ترین موضوعات، که همانا ستایشگری اهل بیت علیهم السلام است و وظیفه مداحان گسترش دادن الگوی و سیره نبوی ، علوی ، فاطمی و نیز ترویج اندیشه ها و درس های آن عزیزان است.

وی افزود: رهبری بازهم فرمودند که مسئله ازداوج به هنگام و فرزند آوری در کشور بسیار حائز اهمیت است که از نیازهای حیاتی امروز و فردای این کشور است، متاسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است اما خبری از ازدواج نیست و ازدواج هایی که هم صورت می گیرد متاسفانه منجر به طلاق می شود که خودش یک معضل و آسیب است.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: از طرفی هم این سنت غلط فرزند کمتر زندگی بهتر را در جامعه ایجاد کردند و رهبر انقلاب بارها درباره مسئله جمعیت نیز تذکر داده اند چرا که آینده نیازمند این جمعیت جوان است که مداحان باید به عنوان یک رسانه بزرگ برای ترویج آن نیز نقش آفرینی کنند و همه و همه باید دست به دست هم بدهند و مردم را برای این امر بزرگ تشویق کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha