جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه در گام دول انقلاب با مدل امامت و امت که در واقع امت در رکاب امامت و ولایت حماسه آفرینی کرد، موجب به دست آوردن دستاوردهای بزرگی شد، گفت: همین مدل را در گام دوم انقلاب با جامعه پردازی لازم است که توسعه داده و تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و حرکتی که مردم با محوریت امام(ره) انجام داد مصداق تحقق آیه " لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ" بود.

وی با تصریح اینکه مردم با انقلاب خود در واقع قیام به قسط کردند، اضافه کرد: هدف پیامبران الهی این بود که مردم را به گونه ای تربیت و پرورش دهند که مردم خود قیام به قسط کنند و توحید را در عالم منتشر کنند و انقلاب اسلامی این غرض را به مرحله تحقق رساند اگر چه هنوز به مرحله غائی خود که رسیدن به مرحله کمال بشری است نرسیده ایم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: بزرگترین جلوه طاغوت که آمریکا بود از رژیم پهلوی حمایت می کرد و چند بار در صدد ترور امام بودند تا انقلاب به پیروزی نرسد اما خداوند متعال رعبی را به دل آنان انداخته بود که دست به چنین حماقت هایی نزنند و در نهایت انقلاب اسلامی پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: پاسداشت ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن در واقع عمل به آیه شریفه ای است که خداوند فرمود "ایام الله را یادآوری کن" همچنین ایام الله ایامی است که تجلی قدرت الهی هویدا شده است و ما دست قدرت الهی در پیروزی انقلاب می بینیم که همان گام اول انقلاب بود.

عضو شورای حوزه علمیه فارس بیان کرد: امروز در گام دوم انقلاب که به جامعه پردازی در راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز داریم، لازم است که جامعه را به سمت مدل امام و امت ببریم.

وی افزود: گام اول انقلاب با مدل امامت و امت که امت در رکاب امامت و ولایت جانفشانی و حماسه آفرینی کردند به دستاوردهای بزرگی رسیده ایم، همین مدل را در گام دوم انقلاب با جامعه پردازی لازم است که توسعه و تقویت کنیم که امت و مردم در مسیر منویات امامت و ولایت بتوانند از دین، مذهب، شرف، عزت و کیان ایران اسلامی دفاع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha