جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ ترابی کیا با طرح این سؤال که «چگونه موانع رشد معنوی خود را پشت‌سر گذاریم!؟»، گفت: هوا و هوس مانع رشد معنوی انسان‌ها می‌شود؛ از این رو پیوسته باید مراقبه داشت و به خودسازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین آغاز نیم دوم تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول هم‌زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، در شهرستان دزفول برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن و پخش تیزری از سخنان رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پیرامون اهمیت کسب علم و دهه فجر، آغاز شد، طلاب سطح دو و سه مدرسه و مبلغان شهرستان دزفول حضور داشتند.

همچنین سخنران این مراسم، سرکار خانم ترابی کیا، استاد حوزه علمیه تهران بود که وی در سخنان خود به بیان خاطراتی از انقلاب اسلامی ایران و اهمیت آن پرداخت.

وی در ادامه به شرح مراتب سنی انسان‌ها پرداخت و گفت:۳۰ سالگی اوج وابستگی به دنیاست و انسان در سن ۴۰ سالگی به هدفمندی امور خود در زندگی پرداخته و ۶۰ سالگی زمان برداشت اندوخته‌های معنوی خویش است.

ترابی کیا، با بیان اینکه بهترین توشه برای سعادت انسان‌ها «تقوا» است، گفت: تقوا به معنای قدرت پرهیز و نیرویی است که زمینه کارهای خیر را فراهم می‌کند.

این استاد حوزه، به موانع و حجاب‌هایی که مانع رشد معنوی انسان می‌گردد اشاره کرد و افزود: هوا و هوس مانع رشد معنوی انسان‌ها می‌شود؛ از این رو پیوسته باید مراقبة داشت و به خودسازی پرداخت.

ترابی کیا، با تأکید بر اهمیت حجاب و پوشش بانوان در جامعه، گفت: حجاب با همه سختی‌هایش، مزیت‌های فراوانی همچون مصونیت از آسیب‌های اجتماعی و... را به دنبال دارد.

وی در ادامه به شرح تمثیل پرداخت و در پایان نیز پیرامون اهمیت علم‌آموزی، گفت: درس را با جدیت بخوانید؛ چراکه کار روحانیت همان کار انبیاء الهی بوده و روحانیت به‌عنوان الگو و مرجع پاسخگویی به مردم، باید به لحاظ منابع علمی غنی باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha