پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ نشست تأثیر سبک زندگی فاطمی بر پایداری خانواده، از سوی مدرسه علمیه خواهران امیدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست تأثیر سبک زندگی فاطمی بر پایداری خانواده، با حضور سرکار خانم اندیشمند در سامانه سیما برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم اندیشمند، استاد برتر حوزه علمیه امیدیه و رامهرمز، با اشاره به آیات۲۰ و ۲۱ سوره یس، اظهارداشت: با توجه به این دو آیه، باید از افرادی الگوبرداری کنیم که به دنبال مادیات نباشند و هدایت شده باشند؛ زیرا اگر الگو هدایت یافته نباشد یقیناً نمی‌تواند مسیر درست هدایت را به دیگران نشان دهد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) الگویی کامل برای تمام جهانیان است و زمانی می‌توانیم از ایشان سرمشق گیریم که شناختی کافی از ابعاد وجودی وی داشته باشیم؛ از این رو اگر در زندگانی کوتاه این بانوی بزرگوار کمی تأمل و به آن نکات عمل کنیم، در زندگی دنیوی و اخروی سعادتمند خواهیم شد.

اندیشمند افزود: معنویت اصلی بسیار مهم در زندگی است که بر زندگی حضرت فاطمه(س) حاکم بود و موجب سعادتمندی ایشان سده است؛ زیرا اگر معنویت در زندگی برقرار باشد به دنبال آن وفاداری و گذشت و امانت‌داری خواهد آمد. آنگاه در چنین زندگی، مرد به دنبال روزی حرام نخواهد رفت و زن به همسر خود خیانت نخواهد کرد و زندگی آنان پایدار خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: خداوند دو نمونه خانواده موفق را مثال میزند. اولی در آیه۹۰ سوره انبیاء (یعنی «خانواده حضرت زکریا(ع)» که در کارهای خیر از یکدیگر سبقت‌گرفته و از قهر خدا می‌ترسند) و دومین خانواده نیز در سوره انسان آیات ۷ تا۱۰، (خانواده حضرت زهرا(س) را مثال زده و ویژگی این خانواده را بیان می‌کند).

وی در ادامه گفت: ویژگی اول این خانواده این است که در برابر مشکلاتی مانند بیماری نذر و توکل به خدا کرده و دومین ویژگی نیز «یخافون یوما کان شرع مستطیرا» از قیامت می‌ترسند.

اندیشمند ادامه داد: در حقیقت ترس از قیامت باعث می‌شود افراد به سراغ گناه نروند و زندگی سراسر از نور و ایمانی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه، به سومین ویژگی خانواده حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: «یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیمان و اسیرا» این خانواده از آنچه می‌پسندد در راه خدا به فقیر و مسکین و یتیم می‌دهند درصورتی‌که به آن نیازمندند؛ این یعنی اخلاص که در پی آن به دنبال پاداش و تشکر نیستند.

وی در پایان اظهارداشت: قطعاً با الگوبرداری از حضرت زهرا(س) می‌توان به خدا رسید و زندگی معنوی و سراسر نوری داشت که در آن پایداری خانواده تضمین است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha