جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید کشور را معطل اقدام آمریکا و بازگشت به برجام نگاه دارند، گفت: راهبرد اصلی مسئولان باید خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به تداوم تحریم‌های آمریکا در طول ۴۲ سال گذشته، اظهار کرد: مسئولان نباید کشور را معطل اقدام آمریکا و بازگشت به برجام نگاه دارند.

وی افزود: دولت بایدن به تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت می‌نگرد و احتمالاً در هفته‌های آتی با کلید زدن برگزاری مذاکرات موازی در یک‌زمان تقریبی سعی خواهد کرد در موضوع هسته‌ای و موشکی، راهبرد مهار حداکثری ایران قوی را پیش روی خود قرار دهد و از برجام روبه‌مرگ، سکوی پرتاب به عرصه‌های دیگر مذاکره بسازد و ایران را به سمت توافقات محدودکننده سوق دهد که این همان بازی با تحریم‌ها یا فشار هوشمندانه است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: دولت جدید آمریکا در این راه تلاش می‌کند از ظرفیت بازیگران اروپایی استفاده کند و بازی پیچیده‌تری را نسبت به برجام در برابر ایران انجام دهد و هم‌زمان از توان مکمل سازمان‌های بین‌المللی مانند شورای امنیت، آژانس هسته‌ای، شورای حقوق بشر و... برای تشدید فشار هوشمند استفاده کند.

وی افزود: در کنار این اقدامات جو بایدن با روش‌های مختلف آشوب سازی در انتخابات ایران و پس از آن، التهاب افروزی در کشورهای محور مقاومت، عقب‌نشینی فریبنده از برخی مواضع مانند لغو یا کاهش حمایت از بن سلمان در یمن را در دستور کار خود قرار خواهد داد و طبعاً کشورهای لبنان و عراق و سوریه در صدر این اهداف هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه در این شرایط باید صدای واحدی از همه مسئولان کشور ما شنیده شود، تصریح کرد: نباید هیچ ضعفی از خود نشان دهیم؛ زیرا نشان دادن هرگونه ضعفی موجب جسارت دشمن می‌شود.

وی افزود: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر این‌که به رفع تحریم‌ها بینجامد، بدون این مهم نه برجام و نه بازگشت آمریکا به برجام معنایی نخواهد داشت و پوچ خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: با رفع فوری و کامل تحریم‌ها برجام قابل تداوم است و آمریکا می‌تواند به برجام برگردد و مذاکرات فقط و فقط در موضوع هسته‌ای و در قالب ۵ بعلاوه یک ادامه خواهد داشت؛ بنابراین مذاکره دوجانبه بین ایران و آمریکا اساساً منتفی است.

وی خاطرنشان کرد: ما هفت سال فرصت خود را برای رفع تحریم آزمودیم نتیجه همان است که برخی دولتمردان گفته‌اند؛ هیچ! اکنون نوبت تمرکز بر روی راهبرد خنثی‌سازی تحریم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha