شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست همکاری حوزه علمیه استان همدان با معلمان پرورشی آموزش و پرورش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه ما دنبال کیفیت هستیم نه کمیت، گفت: معرفی و حضور ده طلبه با انگیزه بهتر از ۳۰ طلبه بی‌انگیزه است که شاید در ادامه راه نتوانند در حوزه‌ بمانند و از تحصیل انصراف دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام علیرضا یوسفی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان، عصر امروز در نشست حوزه علمیه استان با معلمان پرورشی، با تاکید بر اینکه حضرت حجت(عج) برای ظهور نیازمند همراهی بندگان صالح است، اظهار داشت: بهترین مکان برای تربیت عباد صالح، حوزه‌های علمیه هستند، چرا که منتظران مصلح خود باید صالح باشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در تربیت افراد دارای هدفی واحد هستند، گفت: امروز برای صدور انقلاب و اسلام در سراسر عالم نیازمند افراد بصیر هستیم.

حجت الاسلام یوسفی با تاکید بر اینکه در عرصه بین‌المللی نیاز به حضور طلاب فعال و توانا داریم، مطرح کرد: کشورهای مختلفی از سراسر دنیا نیازمند حضور روحانیون و دین شناسانی هستند که آنها را از گمراهی خارج کنند.

وی با اشاره به تحصیل طلاب بیش از ۱۲۰ کشور در جامعه‌المصطفی، یادآور شد: سید حسن نصرالله و شیخ زکزاکی که پرورش یافته مکتب انقلاب و امام(ره) هستند، امروز خاری در چشم دشمنان و استکبار شده‌اند و این همان جایگاه و اهمیت روحانیون در سراسر دنیا را نشان می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان با توجه به شرایط کرونا و ایجاد محدودیت‌هایی در بحث تبلیغ و جذب حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: در صورتی می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم که هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم، بنابراین با رویکردی متفاوت به جای پذیرش و جذب حوزه‌ها باید به سمت هوشمند سازی و جذب موثر حرکت کنیم.

وی افزود: معلمان پرورشی در خط مقدم آموزش و پرورش می‌توانند با شناسایی طلاب مستعد و موفق و معرفی آنها به حوزه گام مهم و به سزایی را در مسیر هوشمند سازی جذب حوزه‌ها بردارند.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه پس از شناسایی نوبت به مرحله راهنمایی برای حضور در حوزه می‌رسد، گفت: پس از آنکه دانش آموزان به حوزه‌های علمیه معرفی شدند نباید آن‌ها را به حال خود رها کرد و لذا در مرحله آخر باید از این عزیزان با تمام توان حمایت کرد.

وی عنوان کرد: معلمان پرورشی می‌توانند پس از شناسایی دانش آموزان آنها را برای آشنایی بیشتر به مدارس علمیه بیاورند تا با فضای حوزه‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان با تاکید بر اینکه انجام این کار توسط معلمان پرورشی یک باقیات و صالحات می‌باشد، یادآور شد: حضور بنده در حوزه علمیه نیز تنها به دلیل تشویق یکی از معلمان در دوره دبیرستان بود و لذا این وظیفه امروز بر عهده من و شما است.

وی با بیان اینکه ما دنبال کیفیت هستیم نه کمیت، ابراز داشت: معرفی و حضور ده طلبه با انگیزه بهتر از ۳۰ طلبه بی‌انگیزه است که شاید در ادامه راه نتوانند در حوزه‌ بمانند و از تحصیل انصراف دهند.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند کشور باید انقلابی بماند و شرط آن را نیز در انقلابی ماندن حوزه‌ها بیان کردند، بنابراین در درجه اول باید سعی کنیم داشته‌ها و دارایی‌های فعلی انقلاب را حفظ کنیم و سپس در مسیر جذب و پذیرش صحیح گام برداریم.

وی در پایان این جلسه حجت الاسلام علی شکری که از چهره‌های موفق کشوری در عرصه تبلیغ کودکان و نوجوانان است را به عنوان رابط بین حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش در امر جذب معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha