جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تفاهم نامه مرکز خدمات و صندوق کارآفرینی امید

حوزه/ تفاهم‌نامه، صندوق کارآفرینی امید و مرکز خدمات حوزه علمیه قم صبح امروز در ستاد صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

به گزارش  خبرگزاری حوزه،  نشست مدیران و مسئولان مرکز خدمات و صندوق کارآفرینی امید به‌منظور امضای تفاهم‌نامه برای حمایت از خانواده طلاب کارآفرین صبح امروز در ساختمان ستاد صندوق کارآفرینی در تهران برگزار شد.
نورالله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم از روند پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی گزارشی ارائه کرد و گفت: کل تسهیلات پرداختی ۳ هزار میلیارد تومان است که سرانه تسهیلات ۶۴ میلیون تومان و سرانه ایجاد اشتغال ۳۵ میلیون تومان بوده و از ۶۹ هزار فرصت شغلی حمایت صورت گرفته است.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به سرعت پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: به طور میانگین هر ماه ۷۹میلیارد تومان، هر روز کاری ۴ میلیارد تومان و در هر ساعت ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و با توجه به اینکه این تنها رقم پرداخت تسهیلات روستایی است، سرعت چشمگیری است.
نورالله زاده افزود: علی‌رغم اینکه ضمانت‌های صندوق بسیار ساده و اندک است، اما میزان وصول مطالبات ما تا حدود ۸/۹۸ درصد از تسهیلات پرداختی است که این موفقیت شایانی در سیستم بانکی محسوب می‌شود.


در ادامه جلسه، مدیرعامل صندوق به مسئله جذب منابع پرداخت و ادامه داد: استان‌های سیستان، کرمان، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، همدان، گیلان، گلستان و آذربایجان غربی و شرقی بیشترین مقدار جذب منابع را داشتند. برعکس کمترین میزان جذب منابع مربوط به استان‌های سمنان، یزد، قزوین، زنجان، اردبیل، قم، مرکزی، بختیاری، بوشهر و البرز است که عمدتاً یا ظرفیت روستایی ندارند یا صنعتی هستند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه در بیاناتی ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان صندوق کارآفرینی امید گفت: هیچ فعالیتی در این نظام الهی بالاتر و برتر از خوشحال کردن دل بندگان پروردگار نیست، خدا بندگانش را دوست دارد و بندگان خدا هیچ کاری جز بندگی خداوند ندارند.
وی افزود: فعالیت‌های کارکنان صندوق کارآفرینی امید هم برای دنیا و هم برای آخرت بسیار پر برکت است، با مراجعین و نیازمندانی که برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند چون فرزندان خود مهربان و صبور باشید که قطعاً نتیجه‌اش را خواهید دید.

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه با اشاره به رفع مصائب و گرفتاری‌ها و دعای مردم گفت: ممکن است ما متوجه نشویم اما خداوند دعا و ندای دل‌شکستگان را می‌شنود و قطعاً تأثیرش را خواهیم دید.
وی در پایان تأکید کرد: صدقه دادن مصافحه با خداست، ما در قران داریم که خداوند صدقات شما را دریافت می‌کند و این کار ارزشمند است؛ بنابراین خدمت به مردم مستقیماً مد نظر الهی است.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha