جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ حوزه انقلابی که در منویات رهبر انقلاب مطرح شده، مکتبی است که در مکتب امام راحل است و ایشان الگوی حوزه انقلابی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد زاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش اساتید در تربیت طلاب انقلابی گفت: حوزه انقلابی که در منویات رهبر انقلاب مطرح شد مکتبی است  که در مکتب امام راحل دیده شده است و ایشان الگوی حوزه انقلابی هستند،  امام راحل و بزرگانی که در ادامه نقش آفرینی کردند، براساس تفکر محمدی(ص) که خود پیامبر هم فردی انقلابی بودند، تربیت شده و توانستند افتخار بزرگ در دنیای اسلام رقم بزنند.

مشاور دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: در همین تفکر محمدی هم افرادی چون حضرت علی(ع)، عمار و یاسر و سلمان بودند و در ادامه آن سلمان واباذرها به عنوان مکتب انقلابی برگرفته از مکتب انقلابی محمدی(ص) تربیت می شوند و در جامعه اسلامی نقش آفرینی می کنند.

معاون اجتماعی سیاسی بسیج اساتید حوزه اظهار داشت: حوزه انقلابی یعنی به همگام بودن، با تقوا بودن و با بصیر بودن. همه این موارد خصوصیات حوزه و طلبه انقلابی است. برای اقدام به موقع باید بصیرت لازم نسبت به حوادث را داشته باشیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha