جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 943180
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
شهید قائمی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد با والدین روحانی شهید عابدین قائمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه از یزد، مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه معاونین با والدین روحانی شهید عابدین قائمی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که همزمان با ایام الله دهه فجر انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین شمس ضمن تجلیل و قدردانی از خانواده شهید گفت: اقتدار و سربلندی نظام اسلامی مدیون فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که با اهدای جان خود از اسلام و انقلاب دفاع کرده و ما همواره قدردان صبوری و نجابت خانواده های شهدا هستیم.

در ادامه پدر شهید قائمی به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کرد و گفت: بین بچه ها بهترین اخلاق و رفتار را داشت، شجاع و نترس بود و همواره نسبت به پدر و مادر و اطرافیان بسیار باادب بود. در سال ۶۲  پس از اتمام دوره راهنمایی به دلیل علاقه زیادی که به علوم دینی داشت وارد حوزه علمیه یزد شد .

وی به خاطراتی از ایام پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در مبارزات و تظاهرات علیه رژیم شاه حضور فعال و پررنگی داشت و در تظاهرات جلوی مردم پلاکارد و عکس حضرت امام خمینی (ره) به همراه داشت.

پدر شهید قائمی به بخشی از خاطرات و رشادت های فرزند شهیدش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید همواره گوش به زنگ بود تا اعزام از یزد به جبهه ها صورت گرفته و راهی جبهه شود و سعی می کرد که مخفیانه به جبهه اعزام شود و حتی خیلی از همسایه ها هم از جبهه رفتن او اطلاعی نداشتند.

خاطرنشان می شود، روحانی شهیدعابدین قائمی پس ۵ بار که به جبهه اعزام شد و در سمت های مختلفی از جمله پیک،بی سیم چی ،و تک تیر انداز فعالیت کرد، سرانجام در ۱۹/۱/۶۶ در عملیات کربلای ۸ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha