چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: متأسفانه رابطه ما با خداوند رابطه مشتری با کاسب است؛ به‌گونه‌ای که اگر خداوند نعمتی ندهد ناراحت می‌شویم در حالی که رابطه ما با حق‌تعالی باید رابطه عبد و مولا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) اسفراین، به تبیین جایگاه ویژه حضرت فاطمه (س) پرداخت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امام زمان (عج) می‌فرماید: «إنَّ لِیش فی إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ؛ اللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ الْهُدَی وَالتُّقی وَالْعِفافَ وَالْغِنَی، وَالْعَمَلَ بِما تُحِبُّ وَ تَرْضی»؛ یعنی الگو و اسوه نیکوی من دختر فرستاده خدا، فاطمه زهرا (س) است، خداوندا من از تو هدایت و تقوا و عفت و بی‌نیازی و عمل به آنچه را که تو دوست می‌داری و بدان رضایت می‌دهی، می‌خواهم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه رابطه ما با خداوند رابطه مشتری با کاسب است؛ به‌گونه‌ای که اگر خداوند نعمتی ندهد ناراحت می‌شویم در حالی که رابطه ما با حق‌تعالی باید رابطه عبد و مولا باشد.

وی افزود: انسان تنها موجودی است که خداوند در مورد او فرموده «نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی»؛ یعنی از روح خود در او دمیدم و این‌گونه است که انسانی علی بن ابی‌طالب (ع) می‌شود و می‌فرماید: خدایا تو را چون شایسته عبادتی می‌پرستم نه به خاطر ترس از جهنم.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه لحظه‌لحظه زندگی حضرت زهرا (س) نیز ارتباط با معنویت است، اضافه کرد: در تمام امور باید نام و یاد خدا همراه ما بوده و عمل ما رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

وی افزود: وقتی به دعای امام سجاد (ع)، دعای قرض، دعای ورود به ماه رمضان، دعای خروج از ماه رمضان و ... دقت می‌کنیم این مفهوم در آن‌ها موج می‌زند که «انا لله و انا الیه راجعون»؛ یعنی باید همه‌چیز برای خدا باشد، در این آیه لام ملکیت است؛ به این معنا که همه از آن خدا هستیم و خداوند اختیار ما را دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: صاحب‌اختیار ما خداست، اینکه مریض باشیم یا سالم باشیم مدبر و تقدیر کننده خدا (ع) است و به همین دلیل است که پس از شهادت امام حسین (ع) در صحرای کربلا، حضرت زینب (س) در مجلس یزید می‌فرماید: «ما رأیت الا جمیلا» و تأکید می‌کند چیزی جز زیبایی ندیدم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha