جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده

حوزه/ رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک‌ زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۱۴ عرصه سبک زندگی در کشور قابل تحلیل و بررسی است، گفت: از مهم‌ترین این عرصه‌ها، سبک زندگی در بهداشت، مسکن، ترافیک، تحصیل و الگوی مصرف فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده  معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «کتاب سال سبک زندگی» که به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: رویداد اول و دوم جشنواره ملی «کتاب سال سبک زندگی» در بخش کتاب و جشنواره سوم نیز در بخش پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی برگزار شد.

وی گفت: هدف مهم از برگزاری جشنواره ملی «کتاب سال سبک‌ زندگی»، اشاعه ادبیات و گفتمان‌سازی نخبگانی در سبک زندگی، کشف استعدادهای جدید در عرصه سبک زندگی و همچنین حمایت از استعدادها و پرورش آن است.

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک ‌زندگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کرد که دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی حوزوی در حوزه سبک زندگی را به منظور سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی به دستگاه‌های فرهنگی کشور ارائه دهیم.

وی افزود: رساله‌های دانشگاهی و حوزوی فرصت مهمی در ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و علمی در کشور هستند و باید دانشجویان و طلبه‌ها را به این فضا هدایت کرد تا شتاب دهنده مؤثر در این عرصه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: سبک زندگی در ۱۴ عرصه قابل تحلیل و بررسی است که از نمونه‌های آن می‌توان الگوی معیشت، بهداشت، مسکن، ترافیک، تحصیل، الگوی مصرف مادی و مصرف فرهنگی اشاره کرد.

وی گفت: اگر می خواهیم به تربیت موفق در نسل مؤمن و انقلابی دست یابیم، باید عینیت سبک زندگی را دریابیم؛ امروزه و در عصر دیجیتال، حوصله‌ها بصری و انضمامی شده است که در این راستا سبک زندگی برای دوران ما و برای فردسازی، جامعه‌سازی و همچنین امت‌سازی بسیار مهم است و نبض بسیاری از اتفاقات اینجا رقم می‌خورد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دانشگاه‌ها نیز باید در حوزه مطالعات میان رشته‌ای به موضوع نهادینه کردن و آموزش سبک‌زندگی بیش از پیش توجه شود.

وی ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا(س) افزود: برای کمک به رفع مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف نیاز به تبیین سبک زندگی بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) داریم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اظهار داشت: جامعه جهانی نیازمند پرداختن به سبک زندگی فاطمی است و باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «کتاب سال سبک زندگی» با تجلیل از منتخبان این جشنواره به همراه برگزیدگان جشنواره سالانه انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) همراه بود.

جشنواره سوم کتاب سال سبک زندگی، به میزبانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سطوح دانشگاهی و حوزوی با رویکرد دینی، اجتماعی، روانشناسی و پزشکی برگزار و ۴۹۴ اثر شامل پایان‌نامه‌های مراکز دانشگاهی و علمی حوزوی به دبیرخانه ارسال شد؛ در پایان، جشنواره پنج پایان‌نامه از دانشگاه‌ها و مراکز مختلف حوزوی به عنوان شایسته ‌تحسین انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha