چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت، دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعةالمصطفی در مجمع عمومی مجازی اعضای شوراهای منطقه‌ای ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در ابعاد گوناگون تشریح کرد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه،دبیر مشاوران منطقه‌ای با اشاره به ویژگی‌های فردی، معنوی، سیاسی، اخلاقی و بین‌المللی ایشان، ابراز نمود: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهدای بین‌الملل اسلام‌ و راه آزادی و دفاع از مستضعفان هستند.

وی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی تبلیغات مسموم و گمراه‌کننده بنگاه‌های خبرپراکنی را وارونه ساخت، تصریح کرد: دشمنان می‌پنداشتند با کشتن سردار سلیمانی فاتح و پیروزند، در حالی که پیروزی حقیقی، از آن شهیدان است. شهید سلیمانی دل‌ها را فتح کرد. شهید سلیمانی خاموش نخواهد شد، همان گونه که عاشورا خاموش نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت ادامه داد: شهید سلیمانی تفضلات الهی را در راه خدا و برای خدا بذل کرد. به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، افرادی مانند شهید سلیمانی، صاحب مرام و مکتب هستند و برای دیگران پندآموز و درس‌آموزند.

دبیر مشاوران منطقه‌ای با بیان اینکه خداوند سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را برای لباس کرامت و فضل الهی انتخاب کرد، اظهار داشت: امروزه می‌بینیم که عربستان و برخی کشورهای دیگر با امریکا بر سر منافع دنیا کنار آمده و عزت اسلامی را به حراج گذاشته‌اند، ولی کسانی مانند شهید سلیمانی این علم را بر دوش گرفته‌اند.

وی، در ادامه، از سادگی و بی‌آلایشی شهید سلیمانی سخن به میان آورد و خاطرنشان ساخت: آگاهی ایشان در زمینه معارف دین مثال‌زدنی بود. وی معنای حقیقی اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) را درست فهمیده بود. شهید سلیمانی بسیار هوشمند بود و در برابر مکرها و خدعه‌های پیچیده شیاطین بین‌المللی که می‌خواستند وی را از راهش به سمت دیگر بکشانند، هوشمندانه، آگاهانه و زیبا عمل می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت شهید سلیمانی را سیاستمدار شجاع، زیرک و تأثیرگذار در بحران‌های سخت توصیف نمود و اظهار داشت: هوشمندی و فهم فراوان شهید سلیمانی و قدرت بالا در تصمیم‌گیری، چاره‌ساز بود. سردار سلیمانی مسیر مستقیم امام(ره) و رهبری(مدظله‌العالی) و ارزش‌های والای انقلاب را پیگیری می‌کرد.

وی مکتب شهید سلیمانی را رهایی از قیود دنیوی و پلیدی‌ها برشمرد و تصریح کرد: مکتب سلیمانی، یعنی مکتب معامله با خدا. شهید سلیمانی کینه‌ هیچ کسی به جز دشمنان خدا را در دل نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت سردار سلیمانی را فرزند دین و حوزه دانست و ابراز داشت: شهید سلیمانی همواره در مسیر مرجعیت و روحانیت حرکت می‌کرد. نگاه شهید سلیمانی، بین‌المللی، بین‌الانسانی و بین‌المستضعفین بود؛ از این رو، در حوزه‌های محل مأموریتش خوش درخشید.

دبیر مشاوران منطقه‌ای ضمن تأکید بر نمایش ابعاد گوناگون شخصیت سردار سلیمانی، اذعان داشت: شهید سلیمانی، تربیت‌شده مکتب انبیای الهی و ائمه معصوم(علیهم‌السلام) بود. سردار سلیمانی برای اسلام و انقلاب، خانواده و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) کم‌هزینه ولی پرفایده و بابرکت بود. این، از شاخصه‌های مکتب سلیمانی است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهامت با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان را شخصیتی پرکار، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در خدمت به دین و معارف دین و کسب فضیلت‌ دانست و ابراز نمود: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی شاگردان فراوانی تربیت نمود و کتاب‌های بسیاری به برکت قلم توانا و بیان تأثیرگذار ایشان منتشر شد.

وی ادامه داد: در شرایطی که پس از شهید مطهری، جریان‌ها و افکاری وجود داشت که گاهی در آنها التقاط بود، ایشان نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا نمود و در مباحثات و مناظرات علمی به خوبی ایفای نقش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha