پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه یزد

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ایمان و اعتقاد طلاب ضعیف باشد، فقه و اصول و سایر علوم هیچ گونه فایده ای نخواهد داشت ولی اگر ایمان و اعتقادات قوی باشد باعث می شود انسان به احدی غیر از خداوند متعال امید نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه از یزد، همزمان با ایام الله دهه فجر جلسه نشست بصیرتی با سخنرانی آیت الله ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیر و معاونین مدیریت حوزه و مدارس علمیه استان یزد برگزار شد، آیت الله مهدوی گفت: انسان ها سه نیاز اساسی روحی دارند، نیاز اعتقادی ، نیاز اخلاقی و نیاز به دانستن احکام.

وی در مورد نیاز اعتقادی انسان، توضیح داد: هر انسان وظیفه دارد عقاید خودش و جهان بینی خودش را تصحیح و تقویت کند، زیرا اعتقادات رفتار و منش انسان را اصلاح می کند و یکی از مهم ترین وظایف حوزه تکفل این نیاز انسان هاست و برای رسیدن به این هدف باید اعتقادات طلاب و روحانیت قوی و مستحکم باشد و شاکله اش باید به درستی شکل گرفته باشد تا بتواند در دیگران اثر گذاشته و شاکله جامعه را حفظ نماید.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین نیاز انسان نیاز اخلاقی است که همان ملکه و عادات روحی انسان است که در نفس رسوخ کرده و اعمال و رفتار انسان را شکل می دهد و طلاب بیشتر از دیگر افراد باید به این نیاز توجه کرده و اخلاق و رفتار خوب را به جامعه منتقل کنند.

وی در مورد سومین نیاز روحی انسان، افزود: سومین نیاز روحی انسان علم و آگاهی به احکام خمسه و عمل به آن است و رفتار ظاهری انسان باید منطبق با این احکام باشد.

آیت الله مهدوی گفت: اگر ایمان و اعتقاد طلاب ضعیف باشد، فقه و اصول و سایر علوم هیچ گونه فایده ای نخواهد داشت، ولی اگر ایمان و اعتقادات، قوی باشد باعث می شود انسان  به احدی غیر از خداوند متعال امید نداشته باشد.

وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از حضرت امام خمینی (ره)، افزود: ایمان راسخ و باور و یقین حضرت امام (ره) رمز پیروزی ایشان بود و این اعتقاد و یقین سبب شد که ایشان از غیر خدا ترس و خوفی نداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه یقین با تفکر، تهذب و توسل حاصل می شود، گفت: یقین تحصیلی نیست و حصولی است و با تفکر، تهذب و توسل حاصل می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha