پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در این ایام باید دستاوردهای انقلاب به ویژه برای نسل جوان جامعه تشریح شود تا آینده سازان کشور با ابعاد حیاتی انقلاب آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در جمع کارکنان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: از پیامبر اکرم(ص) حدیثی نقل شده که هرکس نعمت‌های خداوند را در سه چیز خوردن، آشامیدن و پوشیدن ببیند یعنی نعمت‌های الهی را تنها در امور مادی و مربوط به جسم بداند، این انسان عملش به جایی نمی‌رسد و عذابش نزدیک است. ( مَن لَم یَرَ للّهِ عَزَّ و جلَّ علَیهِ نِعمَهً إلاّ فی مَطعَمٍ أو مَشرَبٍ أو مَلبَسٍ، فقد قَصُرَ عَملُهُ و دنا عَذابُهُ.)

 مدیر حوزه‌های علمیه قزوین تصریح کرد: به طور کلی نعمت‌های الهی ۲ دسته هستند؛ نخست نعمت‌های مربوط به نیازهای مادی و جسمانی و بخش دیگر شامل نیازهای فرا مادی، روحی و معنوی می‌شود چراکه انسان ماهیت تک بعدی ندارد و حقیقت انسان، روح اوست.

 وی ادامه داد: اگر فقط نگاه مادی داشته و یا در عمل اینگونه رفتار کنیم که تنها به دنبال نعمت‌های مادی باشیم، نعمت‌های الهی را ندیده و در نتیجه قادر به ادای شکر آن هم نخواهیم بود.

وی همچنین اظهار کرد: از امام صادق(ع) نقل شده که فردی از فقر مالی شکایت کرد حضرت از این فرد سوال کردند: اگر تمام دنیا را به تو بدهند، با ولایت پیامبر(ص)  معاوضه خواهی کرد و آن فرد پاسخ منفی داد که امام صادق(ع) فرمودند ولایت، نعمت و ثروت بسیار بزرگی است.

 مدیر حوزه‌ علمیه قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از نعمت های غیر مادی و بسیار گرانبهاست، به گونه ای که نمی توان ارزش آن رابا مقیاس های دنیوی تعیین کرد. البته اگرچه کاستی‌هایی در مسائل اقتصادی و اجتماعی به چشم می‌خورد، اما اقتصاد یکی از ابعاد انقلاب است که متاسفانه امروز به دلایل سوء مدیریت در داخل و تحریم از خارج با چالش های مواجه شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: آنچه مهم بوده نفس وجود انقلاب اسلامی است که جهت‌گیری صحیح دارد و سبب شده تا دشمنان نتوانند بر کشور ما استیلا یابند.

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین ضمن تاکید بر عزتمندی و شرافت و کرامت ملت بواسطه انقلاب، مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌های ۴۲ ساله تحریم دانست و گفت: باید انقلاب را به عنوان نعمتی گرانبها برشمرد و در راستای شکر و پاسداری آن گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: اگرچه نباید کاستی‌ها و فاصله نظام با آنچه که باید بود را نادیده بگیریم، اما احساس مسئولیت نسبت به حفظ انقلاب باید در جامعه تقویت شود.

وی در پایان حدیث دیگری از امام صادق(ع) بیان کرد که نعمت‌ها استمرار نخواهند داشت مگر به سبب کشف ارتباط نعمت با خداوند، شناخت نعمت و شکر عملی آن؛ شکر عملی به معنای استفاده درست از نعمت بوده و امروز برای حفاظت از انقلاب باید سختی‌ها را به جان بخریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: در این ایام باید دستاوردهای انقلاب به ویژه برای نسل جوان جامعه تشریح شود تا آینده سازان کشور با ابعاد حیاتی انقلاب آشنا شوند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha