پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهپیمایی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام نظارت و حضور مردم را در تمام صحنه های سیاسی نظام اسلامی ایران را مورد تاکید قرار می داد، افزود: ایشان با آرای مردم جمهوری اسلامی را شکل داد و مردم سالاری دینی را در دنیا محقق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن کاشان در میدان جهاد این شهر، ضمن گرامی داشت یوم الله ۲۲ بهمن، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر محوریت رهبری دینی شکل گرفت، گفت: رهبری انقلاب را مردی برعهده داشت که شخصیت او در مکتب فقه و فقاهت شکل گرفت .

 وی، امام راحل را فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسر و سیاست مداری دانا دانست و ادامه داد: امام سیاست مداری را پیشه نمی دانست، بلکه وظیفه می دانست و آنچه بر زبان می آورد در عمل متبلور می ساخت و به هر میزان  که از امت تقاضا داشت، خود پیشاپش عمل می کرد و نگاهش به جغرافیای ایران محدود نمی شد، بلکه به جهان اسلام توجه داشت.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل نظامی را به نام جمهوری اسلامی در۲۲  بهمن ۵۷ مستقر کرد که فرامذهبی، فراجناحی و فراگروهی است، گفت: امام می خواست با حاکمیت قوانین الهی مردم برسرنوشت خود حاکم شود.

 وی با بیان اینکه  امام می خواست با کنار زدن ریاست سلطه، اصل خدمت را مستقر کند، ادامه داد: او می خواست با لغو هر نوع امتیاز، روحیه اشرافی گری و انحصارجویی استبداد نفی شود.

امام جمعه کاشان با بیان این که امام آزادی را به سالم ترین شکل، عالی ترین درجه و طبیعی ترین وضعش را به مردم هدیه داد، اظهار کرد: امام در برابر افراد ضعیف خود را ضعیف تر می دانست و با تشر زدن به بزرگترین قدرت های دنیا در برابر قدرت های استکباری، شجاعانه می ایستاد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام نظارت و حضور مردم را در تمام صحنه های سیاسی نظام اسلامی ایران را مورد تاکید قرار می داد، افزود: ایشان با آرای مردم جمهوری اسلامی را شکل داد و مردم سالاری دینی را در دنیا محقق کرد.

وی در پایان افزود: خلف صالح امام خمینی(ره) یعنی مقام  معظم رهبری هم با طی نمودن همین راه و ایستادن در برابر تمام قدرتهای استکباری، انقلاب را به پیش  می برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha