جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ راهپیمایی خودرویی 22 بهمن گیلان با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه انقلاب ما زمانی پیروز شد که جهان در دوقطبی شرق مارکسیستی و غرب کاپیتالیستی قرار داشت، گفت: دو تفکری که معتقد بودند که دیگر جایی برای معنویت نیست دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، قیام بصیر مردم ایران همه تفکرات و برنامه‌های آن‌ها را بهم ریخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، آیت‌الله سید هاشم حسینی ‌بوشهری، رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آغاز آیین راهپیمایی خودرویی مردم رشت در فرودگاه سردار جنگل رشت، با گرامیداشت ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خداوند در قرآن به حضرت موسی (ع) تأکید می‌کند تا به مردمی که در ظلمت و تاریکی قرار داشته و در منجلاب قرار گرفته‌اند، به آن‌ها پناه و مأوا دهد و مرتب ایام‌الله را به یاد مردم بیندازد تا مردم، آن صفحه درخشان زندگی خود را به فراموشی نسپارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حضرت موسی علیه السلام مردم را از کفر به نور و از فساد به اصلاح دعوت کرد، افزود: بعضی از افراد هنگامی‌که دچار سختی می‌شوند خود را باخته و احساس ناامیدی می‌کنند و عده‌ای نیز هنگام پیروزی دچار غرور و مستی می‌شوند اما قرآن در برابر سختی‌ها و غرورها تأکید می‌کند که باید "صبّار و شکور" بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به انسان‌های صبور که در راستای آرمان‌های بلند خود پای مشکلات می‌ایستند افزود: کسانی که در هنگام پیروزی دچار مستی و غرور شوند مورد نهی قرآن قرار می‌گیرند اما افراد ایمانی، برای رسیدن به قله صبر می‌کنند.

وی تصریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی در غدیر و عاشورای حسینی است و با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت بوده و ویژگی‌های برجسته غدیر و عاشورا که مختص انقلاب اسلامی ایران است، آن را ویژه کرده کما اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز نشان داد که به‌مانند عاشورای حسینی خون بر شمشیر پیروز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وجود مرجع عالی‌قدر و انسان عارف و کمال‌یافته در رأس انقلاب یعنی امام خمینی (ره) این انقلاب اسلامی را با تمام انقلاب‌های دنیا متمایز کرده، افزود: زمانی انقلاب اسلامی پیروز شد که جهان در دوقطبی شرق مارکسیستی و غرب کاپیتالیستی قرار داشت؛ دو تفکری که معتقد بودند دیگر جایی برای معنویت نیست چراکه دین را افیون ملت‌ها معرفی می‌کردند اما قیام بصیر مردم ایران همه تفکرات و برنامه‌های آن‌ها را برهم ریخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه ایران در زمان وابستگی دنیا به دو بلوک شرق و غرب، شعار نه شرقی نه غربی سر داد و پای آرمان‌های خود ایستاد بیان کرد: در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا مردم این‌قدر صبر و مقاومت از خود نشان ندادند و باوجود همه توطئه‌های شوم دشمن، انقلاب ایران هرروز جوشش جدید و قدرت جدیدی از خود در دنیا به نمایش می‌گذارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگرچه انقلاب موانعی بر سر راه دارد اما به همت مردم بصیر ایران اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران باقدرت در مقابل دشمن ایستاده‌اند و حتی در سخت‌ترین شرایط اسارت رزمنده ۱۳ ساله ما از حجاب و عفاف و آرمان‌های انقلاب سخن گفت چراکه برای زن زیبنده‌ترین چیز حجاب است.

وی با تأکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی افزود: انقلاب ما انقلابی دینی و معنوی بود و مردم در سایه اتکای به خدا همراه این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha