پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 943902
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
فصلنامه

حوزه/ صدمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر» مربوط به زمستان ۱۳۹۹ منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http://jpt.isca.ac.ir نمایه گردید.

«چگونگی غلبه هنر بر متافیزیک غرب در تفکر هایدگر» نوشته مهدی ذاکری و مرتضی سعیدی، «واقع‌گرایی خلّاق» و نقش آن در علم» اثر احمد عبادی و بهزاد بخشی‌پور، «رابطۀ فلسفه، کاتارسیس و مرگ در اندیشه افلاطون» به قلم مصطفی عابدی جیغه و عیسی موسی‌زاده و قربانعلی کریم‌زاده و «مبانی نظری «فنا» از نظر امام خمینی(ره) و مایستر اکهارت» نوشته ابوعلی عبدالقادر محمدی و محمدمهدی گرجیان از جمله مقالات این شماره است.

همچنین «نظریۀ تجسّم عمل و کاربردهای کلامیِ آن در حوزۀ معاد» اثر رحیم دهقان، «ماهیت انسان برزخی از دیدگاه مکتب حکمت متعالیه؛ بر اساس دیدگاه علامه حسن‌زاده آملی» به قلم محبوبه گلستانی‌فر و ابراهیم علیپور، «ایمان صحابه در قرآن؛ بررسی و نقد نظریۀ عدالت صحابه» نوشته علی خراسانی و «تحلیل انتقادی اشکالات فخر رازی بر دلایل افضل‌بودن امام علی(ع) در کتاب الأربعین فی اصول الدین» اثر عیسی عیسی‌زاده از دیگر مطالبی می باشد که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه علمی ـ پژوهشی «نقد و نظر» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، پایگاه استنادی سیویلیکا (Civilica)، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پرتال جامع علوم انسانی، سامانه نشریه: jpt.isca.ac.ir، کتابخوان همراه پژوهان (pajoohaan.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha