پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر بعلبک

حوزه/ حزب الله لبنان مراسم بزرگداشتی را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر بعلبک با حضور حسین الحاج حسن نماینده پارلمان لبنان برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان مراسم بزرگداشتی را به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر بعلبک با حضور حسین الحاج حسن نماینده پارلمان لبنان و مسئولین دیگر برگزار کرد.

در این مراسم احمد ریا از مسئولان رسانه "حزب الله" سخنرانی کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، شهدا با خون خود پیروزی های پی در پی محقق کردند.

الحاج حسن در این مراسم گفت: ما در این مکان جمع شدیم تا این بنای یاد بود را به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح کنیم. از زمان پیروزی انقلاب، امت از یک پیروزی به پیروزی دیگر منتقل می شود و چالش ها را پشت سر می گذارد و بر جنگ ها، محاصره ها، تحریم ها و جنگ های نرم فرهنگی، فکری، رسانه ای و تبلیغاتی پیروز می شود.

آثار و نتایج انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان عربی و اسلامی گسترش یافته است

وی با بیان اینکه آثار و نتایج انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان عربی و اسلامی و در میان نیرو ها و جنبش ها و کشور های مقاومت گسترش یافته است، افزود: دشمنان در رأس آن آمریکا شیطان بزرگ و غده سرطانی اسرائیل و برخی از کشور های غربی و رژیم های عربی تلاش می کنند که این نور را خاموش کنند.

نماینده پارلمان لبنان ادامه داد: این دشمنی ها با عملیات تروریستی در ایران آغاز شد و سپس جنگ تحمیلی که از سوی رژیم معدوم صدام انجام گرفت و بعد از آن محاصره و تحریم های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، امّا ایران از جنگ سربلند بیرون آمد و در برابر تحریم ها مقاومت کرد و به کشوری مقتدر در تمامی سطوح علمی، سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، هنری، نظامی و اقتصادی تبدیل شده است و یک کشور محوری است که از مقاومت در منطقه به ویژه مسئله فلسطین حمایت می کند.

رژیم های عربی با عادی سازی روابط به دنبال حذف مسئله فلسطین هستند

الحاج حسن به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی طی دو سال قبل اشاره کرد و گفت: رژیم های عربی با عادی سازی روابط و تسلیم در برابر دشمن اسرائیلی به دنبال پایان دادن به مسئله فلسطین و حذف آن هستند.

وی تصریح کرد: عادی سازی روابط از زمان پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد و مصر آغازگر این عادی سازی روابط بوده و بعد از آن اردن و دوره اخیر کشور های عربی اقدام به عادی سازی روابط نمودند.

الحاج حسن در پایان گفت: انقلاب اسلامی نتایجی در بر داشت که از جمله آنها پیروزی ها، پایداری و بقای مسئله فلسطین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha