پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حقوق زناان

حوزه/ رئیس مرکز بین المللی توسعه علم، فرهنگ و عقلانیت گفت: در قریب به ۱۶۰ قانون از مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران به حقوق زنان توجه شده است و سعی شده به طور حداکثری این حقوق احیا شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام علی اکبر محمدزاده در نشست علمی تخصصی بازخوانی احیای حقوق زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نگاه به زن را تغییر داد و به جای نگاه ابزاری، نگاه متعالی به زن را به افکار و اندیشه ها ارائه کرد.

وی  افزود: آزادی زنان در نظر و دیدگاه رژیم طاغوت، تنها بی قیدی و جلوه نمایی بود و خبری از کرامت انسانی زن، حقوق واقعی زن، تعالی بخش به زن و شکوفا کردن استعدادهای آنان نبود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده خدمات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در مقوله حقوق زنان را تحسین برانگیز خواند و گفت: در قریب به ۱۶۰ قانون از مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران به حقوق زنان توجه شده است و سعی شده به طور حداکثری این حقوق احیا شود.

 وی افزود: حق رای، تصدی مناصب معاونت رئیس جمهور، نمایندگی مجلس، نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا، مقام وزارت و معاون وزیر، مدیر کل، فرماندار، بخشدار، مقام قضایی و صدها فرصت شغلی دیگر همه بخشی از حقوقی بود که جمهوری اسلامی ایران به جامعه بزرگ زنان هدیه کرد.

رئیس مرکز بین المللی توسعه علم، فرهنگ و عقلانیت خاطر نشان کرد: نگاه های تضییقی به تصدی مناصب توسط زنان  امروزه طرفداری ندارد و بهترین دلیل بر این مطلب تصدی صدها پست مدیریتی کلان در کشور توسط بانوان فرهیخته و اندیشمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha