جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ خبرگزاری حوزه از روز های آغازین انقلاب بحرین هم گام با مردم بی دفاع این کشور سعی در انتقال آلام و مشکلات مردمی داشت که تنها خواسته شان استقلال، آزادی و تعیین حق سرنوشت بدون دخالت بیگانگان بر کشورشان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، انقلاب بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱م به همت جمعی از جوانان بحرینی که به دنبال آزادی و دموکراسی و تعیین حق سرنوشت خود بودند از طریق تظاهرات مسالمت آمیز از میدان لوءلوء بحرین آغاز شد.

در این مدت ملت بحرین شبانه روزی به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز پرداختند، اما رژیم آل خلیفه به کمک هم پیمانان غربی و عربی خود در راس آنها آمریکا انگلیس و عربستان سعودی به سرکوب ملت بحرین پرداختند.تا آنجا که این رژیم با کمک نیروهای نظامی عربستان معروف به "سپر جزیره" وارد بحرین شدند و به سرکوب مردم مظلوم بحرین پرداختند.

در این مدت رژیم آل خلیفه به کمک هم پیمانان خود در داخل و خارج بحرین دست به جنایاتی چون سلب  تابعیت، بازداشت و شکنجه بحرینی ها و اعدام های غیر قانونی مبادرت ورزید.

فعالین سیاسی و حقوقی بحرین که در این ایام از بحرین اخراج شده بودند، در کشورهای مختلف اقدام به حمایت از هم وطنانان بی گناه خود کردند و با بر ملا کردن حقایق و آنچه در بحرین می گذشت سعی کردند، جامعه جهانی را از جنایات آل خلیفه علیه ملت بی دفاع و مظلوم بحرین آگاه کنند.این کارشناسان خود اغلب از زندانیان با سابقه در زندان های رژیم آل خلیفه بودند و ظلم و جنایت این رژیم را از نزدیک احساس کرده بودند.

خبرگزاری حوزه از روز های آغازین انقلاب بحرین هم گام با مردم بی دفاع این کشور سعی در انتقال آلام و مشکلات مردمی داشت که تنها خواسته شان استقلال، آزادی و تعیین حق سرنوشت بدون دخالت بیگانگان بر کشورشان بود.

در این مدت علاوه بر اخبار و تصاویر ارسالی از بحرین مصاحبه با فعالان سیاسی و حقوقی و شهروندان بحرین با محوریت تحولات این کشور در دستور کار قرار گرفت.

شاید بتوان به مهمترین تحولاتی که در این ده سال که از عمر انقلاب بحرین می گذرد به مواردی از این دست اشاره کرد:

نقض حقوق بشر در بحرین، به خاک و خون کشیده شدن ملت بحرین بویژه در ۱۷ فوریه ۲۰۱۱،بازداشت علمای دینی ،حبس های ابد و طولانی و غیر قانونی علیه مردم انقلابی بحرین،اهانت به شیخ عیسی قاسم و محاصره منزل ایشان، بازجویی از خطبا و مداحان بحرین توسط آل خلیفه، شکنجه زندانیان سیاسی بحرین و گرفتن اعترافات اجباری از آنها زیر شکنجه های طاقت فرسا،بی اطلاعی خانواده های زندانیان از زندانیان بحرینی،اعطای تابعیت های جنسیتی غیر قانونی برای برهم زدن بافت جمعیتی بحرین از بین بردن مساجد، حسینیه ها و نمادهای مذهبی و عاشورایی بازداشت بزرگان و رهبران احزاب قانونی و سیاسی بحرین همچون شیخ علی سلمان،عادی سازی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی علارغم مخالفت اکثریت ملت بحرین تنها بخشی از جنایات رژیم بحرین علیه مردم مظلوم این کشور است که در این سال ها رسانه خبر گزاری حوزه هم گام با سایر رسانه های کشور این اخبار و حوادث را از طریق مصاحبه با کارشناسان و فعالان بحرینی در خارج و داخل ایران انعکاس داده است.

همچنین در این مدت کارشناسان و فعالان سیاسی بحرینی؛ چون دکتر راشد الراشد معارض سیاسی و ارشد و عضو جمعیت العمل الاسلامی بحرین،شیخ عبد الله الصالح معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین،حجت الاسلام سید یاسین بحرینی از زندانیان و فعلان سیاسی بحرین، حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی عضو جریان "الوفاء الاسلامی"، شیخ عبد الله الدقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم، شیخ حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین، عبد الغنی عیسی الخنجر از فعالان بحرینی،"سید عباس شبر" رئیس بخش آزادی های دینی در سازمان حقوق بشر(صلح) بحرین در سوئد، شیخ علی کربابادی فعال سیاسی و روحانی بحرینی"، شیخ محمد البحرانی معارض سرشناس سعودی، حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی از جمله فعالین سیاسی و حقوقی بودند که خبرگزاری حوزه با آنها مصاحبه هایی را برای اطلاع از آخرین تحولات بحرین انجام داده است.

علاوه بر انجام مصاحبه و پوشش خبری و تصویری تحولات بحرین، ده ها بیانیه از سوی احزاب سیاسی و رسمی بحرین با موضوعات مختلف مرتبط با امور بحرین و تحولات منطقه در این خبرگزاری منتشر شده است.

در ادامه این گزارش به معرفی برخی از اخبار و تحولات مهمی که در طی این سال ها در این کشور رخ داده و خبرگزاری حوزه به پوشش آن پرداخته اشاره می شود:

تعداد زندانیان سیاسی به ۳هزار زندانی می رسد

حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی از فعالان سیاسی و با سابقه بحرین و زندانی بحرینی در گفت و گو با خیرگزاری حوزه گفت: تعداد زندانیان سیاسی در حال حاضر به ۳هزار زندانی می رسد، بعضی از این افراد به شکل ظالمانه ای محاکمه شدند و بعضی دیگر زندانی هستند بدون آن‌که محاکمه شوند. از این رو حماقت نظام و تمایل حکومت برای شکستن انقلاب مردم با سلاح دستگیری و سرکوب این تعداد زندانیان را افزایش داده است.

لینک خبر برای مشاهده کامل: https://www.hawzahnews.com/news/۳۲۵۶۷۶

 ۴۰عالم برجسته بحرینی در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

دکتر راشد الراشد  فعال بحرینی در آستانه سومین سالگرد انقلاب مردمی بحرین با اشاره به آخرین تحولات این کشور گفت: در حال حاضرحدود ۴۰ عالم برجسته دینی در زندان های آل خلیفه به سر می برند وبدون دلیل مورد تعرض و آزار قرار می گیرند.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۱۴۳۸/۴۰

ورود نظامیان صهیونیستی برای سرکوب ملت بحرین

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی کربابادی فعال سیاسی و روحانی بحرینی با اشاره به ورود تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک بحرین در روز های اخیر گفت: معتقدم این موضوع پیام و حاوی برنامه مشترکی است که چندی پیش نیز در قالب سفر و دیدار تعدادی از صهیونیست ها به عنوان تجار از بحرین صورت گرفت. در حالی که این افراد شخصیت های متعصب صهیونیستی بودند که در سخنرانی هایشان مدعی تثبیت و جود رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین بودند.البته این برنامه های فرعی در جهت تقویت رژیم صهیونیستی است. اما موضوع ورود برخی از افراد نظامی متجاوز به داخل بحرین موضوعی است که طمع کاری این رژیم را مشخص می کند این برنامه ها در راستای برنامه مشترکی است که با همکاری نظام آل خلیفه محقق شده و این حکومت همواره مورد حمایت بیگانگان بویژه رژیم صهیونیستی بوده است.

لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۴۰۶۹۹۴

آل سعود و انگلیس مهمترین نقش را در زندانی کردن شیخ سلمان دارند

حجت الاسلام سید مرتضی سندی بحرینی عضو تیار الوفاء اسلامی بحرین گفت: عربستان و انگلیس بزرگترین نقش را در دستگیری شیخ سلمان دارند و آل سعود به دنبال سرکوبی انقلاب بحرین است، چرا که  مدت زیادی است این انقلاب ادامه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون حکم دستگیری ۲۰  نفر از رهبران الوفاق از سوی عربستان سعودی اعلام شده که خلیل مرزوق معاون سیاسی شیخ سلمان و سید جمیل کاظم مسوول شورای وفاق از جمله آنها است.

 لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۳۵۲۰۳۸

بازجویی از خطبا و مداحان بحرینی توسط آل خلیفه+ اسامی خطبا و علما

جمعیت العمل الاسلامی اعلام کرد: آل خلیفه از خاموش کردن صدای ملت ما ناامید شده تا آنجا که به سمت مبارزه با شعائر دینی و آزادی عقیده در بحرین روی آورده است..

 جنبش العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای اعلام کرد جنایت سالانه آل خلیفه در حق واعظان علما و مداحان و شعائر اسلامی را محکوم می کنیم و به آل خلیفه هشدار می دهیم.

  لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۸۶۳۹۷۸

اهانت به شیخ عیسی قاسم انقلاب بحرین را شعله ور می‌کند/ یکی از جوانان بحرینی به ۱۷۲ سال حبس محکوم شده است!

شیخ الصالح بحرینی گفت: احمد محمد عبدالله الغسره یکی از جوانان انقلابی بحرینی است که ۱۹ ساله دارد و از سال ۲۰۱۵ از سوی حکومت آل خلیفه بازداشت شده  و به ۱۷۲ سال حبس به همراه ۳بارسلب تابعیت و احکام ظالمانه دیگر محکوم شده است..
حجت الاسلام الصالح تصریح کرد: احمد الغسره از جوانان مومنی است که حضور همیشگی در مناسبات دینی در روستای بنی جمره داشت. وی در حالی بازداشت شد که بسیار جوان بود و هنوز هجدهمین سال از بهار عمرش کامل نشده و از ادامه تحصیل نیزمحروم شده است.

لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۳۸۵۹۹۸

بازداشت علما در بحرین از نوشیدن آب هم آسان تر شده است

 شیخ عبد الله الصالح بحرینی گفت : وارد شدن علما با عمامه هایشان و لباس روحانیت به مراکز امنیتی یک امر عادی و آسان در کشور شده است!! و توجیه اهانت به روحانیون و معممان در بحرین رفتاری کاملا سهل و آسان است!! اما به چه جرم و با چه تهمتی؟! می گویند تحریک و آشوب انگیزی علیه نظام!! آیا این کلام و درخواست، آشوب انگیزی علیه نظام است؟!!

من خطاب به حکومت بحرین می گویم ای دستگاه امنیت! و ای وزارت کشور! و ای حاکمان بحرین! شما ملت بحرین را بیزار و بی رغبت به خود کردید. هربار علما احضار می شوند و برخی از آنها سلب تابعیت می شوند و بعضی به اجبار از کشور سفر می کنند. مردم این ها را می بینند؛ این ملت با علما ارتباط دارد و به خاطر اعمالتان از شما بیزار می شوند.

  لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۳۷۹۲۴۴

تلاش آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی بحرین به قیمت جان مردم

شیخ علی کربابادی روحانی بحرینی گفت: آنها افرادی هستند که به کشور  وابستگی و یا وفاداری ندارند، نه در زمینه فرهنگی و ارزش های بحرین و نه در سطح توجه به مسائل بهداشت عمومی هیچ ارتباطی با بحرین و بحرینی ها ندارند، علاوه بر این واقعیت این است که کشور به کانون خطر تبدیل شده است که از این طریق بیگانگان انواع بیماری ها را قبل و بعد از کرونا گسترش می دهند..

برگزاری نشست تخصصی با موضوع تحولات بحرین از دیگر اقدامات خبرگزاری حوزه در راستای پرداختن به مسائل بحرین به طور تخصصی است.

در همین راستا ، نشست " بررسی حقوقی اعدام های بحرین با حضور جمعی از فعالین بحرینی و جمعیت همبستگی با ملت بحرین در خبرگزاری حوزه برگزار شد.

حوزه علمیه قم پشتیبان مردم بحرین است

حوزه/با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس و کشورهای منطقه به خصوص سعودی و امارات از آل خلیفه، بازهم مردم بحرین در میدان و صحنه هستند و با اراده قوی تر از قبل نهضت را ادامه می دهند .

نگاه ما به مساله بحرین صرفا مذهبی نیست، نگاهی انسانی است

حسن صداریی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه درابتدای این نشست علمی با بیان خیر مقدم در سخنانی گفت: از ظلمی که در نزدیکی ما رخ می دهد، بسیار متاثر و متاسف هستیم.

وی افزود: ملت بحرین از مظلومیت مضاعف رنج می برد؛ این نشست، نشستی علمی، حقوقی است که با حضورکارشناسان امر و فرزندان بحرین و علمای این کشور برگزار می شود.

لینک خبر:

https://www.hawzahnews.com/news/440673

زندانیان سیاسی بحرین فاقد اساسی ترین مؤلفه های حقوق زندانیان هستند

موضوع دیگر شرایط زندانیان سیاسی در کشور است؛ از این جهت که زندانیان با شرایط غیر بهداشتی روبرو هستند؛ آنها فاقد اساسی ترین مؤلفه های حقوق زندانیان هستند  و بیماری های پوستی و سایر بیماری ها در زندان  شیوع پیدا کرده و زندانیان در زمینه درمان با محدودیت مواجه هستند.

لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۹۰۴۱۳۷

شیخ عیسی قاسم از آل خلیفه اصیل تر است / تعرض به شیخ، اوضاع بحرین و منطقه را وخیم می کند

شیخ حسن خجسته عضو ارشد مجلس علمای بحرین گفت: اگر آل خلیفه به همین روند در مقابله با شیخ عیسی قاسم ادامه دهد، نه فقط وضعیت بحرین، که وضعیت کل منطقه وخیم خواهد شد. چون شیخ مریدان زیادی دارد و همه آماده جان فشانی اند.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۳۸۶۱۷۵

فشار بر روی شیخ سلمان، عزم ما را بیشتر می کند

سید یاسین موسوی به خبرگزاری حوزه گفت: تحولاتی که در جریان است همگی حاکی از نشان دادن چراغ سبز از سوی آمریکا و انگلیس به آل خلیفه است که در جدیدترین اقدام، صدور حکم زندان برای شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق از شخصیت های مهم ملی و مذهبی بحرین به شمار می رود.

وی افزود: در واقع آنها این پیام را به آل خلیفه دادند که می توانید هر کاری انجام بدهید و مخالفان، اعم از شیعیان، علما و مقامات سیاسی را که با نظام مخالفند هرگونه که می توانید سرکوب کنید.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۳۵۱۹۶۸

 تخریب ۳۹ مسجد در بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه + تصاویر

 شیخ احمد الجمری که از معارضان بحرینی است از ابتدای انقلاب بحرین از سوی آل خلیفه محکوم به اعدام شده و نزدیک به ۱۰۰ سال زندانی محکوم شده است. وی از مهاجران بحرینی است که در کربلا به سر می برد.

در گزیده و افتتاحیه سخنرانی این معارض بحرینی آمده است: آل خلیفه ۳۹ مسجد از مساجد شیعیان را تخریب کرد آن هم به خاطر انتقام گرفتن از آنها که به دنبال مطالبات بر حق و حقوق بشری خودشان در زمینه عدل و مساوات و عدم تبعیض نژادی بین آنها و بقیه ساکنان بحرین بودند که قدیمی تر از شیعیان نیز نیستند. آل خلیفه‌ی اشغالگر مهاجر هستند و وارد بحرین شدند.

این اقدامات و برنامه های جنایات آمیز آل خلیفه در تخریب مساجد از ۲۵ مارس ۲۰۱۱م با تخریب دو مسجد الکویکیبات در الکوره و العلویات در الزنج آغاز و با تخریب مسجد الفسله در عالی و در تاریخ اول اکتبر ۲۰۱۱م پایان یافت.

لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۸۹۵۱۸۲

ورود مستشاران آمریکایی به بحرین بدون گذرنامه

دکتر راشد الراشد نویسنده ۱۵ کتاب علمی، فعال حقوق بشری بحرین با اشاره به وضیت نامناسب انقلابیون بحرین و فشارهای وارده از سوی حاکمان آل خلیفه از سانسور شدید تبلیغاتی حامیان عربی و غربی پرده برداشت واز کمبود امکانات رسانه ای انقلابیون بحرین در چنین شرایطی اظهار تاسف کرد.

راشد الراشد عضو جنبش الامل اسلامی بحرین با اشاره به ادامه تجاوزات آل خلیفه به حقوق مردم بحرین و افزایش زندانی ها در این کشور به سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: متاسفانه سازمان ملل زیر نظر آمریکایی ها اداره می شود و از خود استقلالی ندارد بنابراین درخواست ما از سازمان های بین المللی برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در بحرین بی فایده است.

 لینک خبر:  https://www.hawzahnews.com/news/۳۳۷۱۱۰

رابطه کشورهای عربی با اسرائیل برای جبران ضعف در مقابل ایران است

حجت الاسلام و المسلمین "سید عباس شبر" گفت: کشورهای عربی دولت‌های ضعیفی هستند و در خود احساس نقص در برابر دولت همسایه شان ایران می کنند، از این رو تلاش می کنند تا این کمبود را با حضور بیگانگان در منطقه بر طرف کنند.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۹۱۷۹۳۱

زنان انقلابی بحرین مقاوم و با بصیرت هستند

حوزه/ زنان انقلابی بحرین نقش مهمی در معرفی انقلاب بحرین و رسوا کردن موارد نقض حقوق بشر در بحرین داشته اند و از این رو این زنان توسط نظام زندانی و شکنجه شده اند.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۳۹۶۵۹۶ 

  از جمله اخباری که در طول این سال ها مرتبط با تحولات بحرین منتشر شد ،خبر هجرت آیت الله عیسی قاسم به ایران بود.رهبر عالی قدر بحرین که بعد از جنایت و اهانت آل خلیفه مبنی بر سلب تابعیت ایشان و محاصره منزل شیخ عیسی قاسم مورد اذیت و آزار قرار گرفته بودند بعد از مدتی به ایران سفر کردند.

بسیاری از اندیشمندان و دلسوزان ملت مظلوم بحرین این هجرت را سرآغاز پیروزی نهایی انقلاب بحرین معرفی کردند.

هجرت شیخ عیسی قاسم به قم نقطه آغاز پیروزی انقلاب بحرین خواهد بود

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم بشارت می‌دهیم که هجرت ایشان به قم سرآغاز پیروزی مسلمانان بحرین خواهد بود، نمونه آن را در انقلاب اسلامی ایران نیز شاهد بودیم.

لینک خبر: https://www.hawzahnews.com/news/۴۸۴۲۳۳

همراهی تا پیروزی نهایی انقلاب بحرین

ملت بحرین اگر چه در طول این سال ها تحت سانسور شدید بین المللی رسانه های غربی و عربی وابسته به حکام منطقه ای و فرامنطقه ای بودند و سازمان های بین المللی به طور عملی نتوانستند جلوی جنایات و سرکوبگری های آل خلیفه را بگیرند اما ملت رشید و بالغ بحرین همچنان با مقاومت و ایثار فرزندان خود راهشان را به رهبری آیت الله شیخ عیسی قاسم ادامه می دهند و رسانه های حامی مقاومت که خبرگزاری حوزه علمیه از جمله آنها به حساب می آید در این مسیر ارزشمند انقلابیون بحرینی را تا پیروزی نهایی  حمایت می کند و البته نشانه های این پیروزی با افول اربابان رژیم های عربی که همان آمریکا و بلوک غرب است به وضوح آشکار شده و پیروزی ملت مظلوم بحرین انشاء الله نزدیک است.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha