پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اصغری

حوزه/ رئیس مرکز وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در حال طراحی و تدوین گرایش‌های مرتبط با وقف و زیارت هستیم که به لطف خدا رشته فقه و حقوق وقف، اقتصاد وقف و دو رشته دیگر تصویب شده و در حال طی کردن مراحل اداری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام اصغری، در نشست هم‌اندیشی ملی مطالعات زیارت، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: مرکز وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی برابر اساسنامه می‌تواند در سه حوزه آموزش، پژوهش و مشاوره فعالیت کند که در بحث آموزش در حال طراحی و تدوین گرایش‌های مرتبط با وقف و زیارت هستیم که به لطف خدا رشته فقه و حقوق وقف، اقتصاد وقف و دو رشته دیگر تصویب شده و در حال طی کردن مراحل اداری است که امیدوریم بتوانیم در آینده نزدیک در این رشته‌ها دانشجو جذب کنیم.

مشاور عالی سازمان بهره‌وری موقافات آستان قدس رضوی اظهار کرد: ادامه داد: چند گرایش دیگر هم در حوزه زیارت طراحی شده است. از جمله: معارف زیارت، اقتصاد زیارت، مطالعات اجتماعی زیارت و فقه و حقوق زیارت که عناوین طراحی شده و دانشگاه علوم اسلامی رضوی پیگیر این موضوع است تا بتوانیم با جذب دانشجو، نیازهای آستان قدس رضوی و عتبات مقدس را مرتفع کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته در قالب چندین کارگاه‌ مختلف آموزشی در حوزه زیارت برگزار شده است، گفت: در حوزه پژوهش نیز «مرجع دانشی زیارت» به دو زبان عربی و فارسی در حال تدوین است و به دنبال طراحی نظام‌نامه موضوعات زیارت هستیم که به دقت تمامی مسائل در حوزه زیارت را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه کلان زیارت هم طراحی و تدوین شده که با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس در حال پیگیری است، اظهار کرد: مرکز وقف، نذر و زیارت در بحث تولید محتوا هم ورود کرده و در حوزه اعتقادات در زیارت، آداب زیارت و احکام زیارت، مسائل و آسیب‌ها را شناسایی کرده است که در حال بررسی علمی آن می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha