شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدابوالحسن مهدوی

عضو خبرگان رهبری گفت: توهین به مخلوق از توهین به خدا، قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است؟، این از معجزات قرن ماست؛ در دین ما توهین وجود ندارد، رهبر معظم انقلاب رضایت ندارند ما فحاشی کنیم، اما بگویید آیا برای توهین به مخلوق جلسه تشکیل می‌دهید یا توهین به خالق؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، عصر امروز در جلسه ای که با حضور طلاب و روحانیون و عده ای از مردم در دفتر مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال  احمر استان اصفهان برگزار شده، ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: چهار ماه حرام داریم که اولین آن رجب است و سه ماه بعدی  ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم است.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: در این چهار ماه، جنگ حرام است و علت آن نیز آن است که در گذشته جنگ میان اعراب زیاد بود، اما در دنیای امروز عربستان که ادعای مسلمانی دارد، به توصیه قرآن در آیه ۳۶ سوره توبه که صراحتا بیان می‌کند "منها اربعه حرم" اعتنایی نمی‌کند و سالهاست که یمن را به خاک و خون می‌کشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در این چهار ماه به اعتقاداتمان باید بیشتر اهمیت بدهیم، دوتا چهله معنوی یعنی از امروز تا شب بیست و یکم ماه رمضان، توصیه شده است.

آیت‌الله مهدوی درباره نماز توصیه کرد: اول وقت نماز را بخوانید، نگذارید هیچ کاری مزاحم اقامه ناز اول وقتتان شود و کارهای دیگر را عقب بیندازید.

امام جمعه موقت اصفهان، وجود دوازده ماه برای یک سال را کنایه از وجود دوازده امام بعد از پیامبر و چهار ماه حرام را نیز کنایه از وجود چهار امام با نام علی در میان امامان دانست و گفت: چهار علی در میان امامان، شامل امام اول، چهارم، هشتم و دهم هستند؛ این چهار امام نامشان یک نام اشتثنایی و ویژه است و نام علی مانند نام خدای متعال است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به "صدق‌ الله العلی العظیم" افزود: علی نام خداوند است و دشمنان حضرت علی(ع) آن را "صدق الله العظیم" تلفظ می‌کنند که کسی نام علی به ذهنش خطور نکند، خدای متعال عین نام خودش را بر این چهار امام گذاشته است؛ لذا این چهار امام، بین همه امامان حرمت ویژه‌ای دارند.

وی همچنین بیان کرد: اشتقاق علی از العلی نشان دهنده آن است که مشتق و مشتق منه عین یکدیگرند که این فقط برای این چهار امام وجود دارد؛ نام پیامبر با نام خداوند یکی نیست، نام حضرت فاطمه از فاطر گرفته شده اما یکی نیست، نام‌های امام حسن و امام حسین از "قدیم‌الاحسان" گرفته شده اما نام علی(ع) با نام خداوند یکی است.

خانم ها موتورسواری می کنند و به ریش همه می‌خندند

آیت‌الله مهدوی در ادامه با مطرح‌کردن موضوع راهپیمایان موتوری بیست و دوم بهمن اصفهان ، عنوان کرد: می‌بینیم بیست و دوم بهمن یعنی روزی که جشن ملت و یوم‌الله است، عده‌ای زن‌ها را سوار موتور می‌کنند و می‌گویند بروید؛ امروز کسی کارتان ندارد، بعد هم به ریش همه می‌خندند. چه کسی یا کسانی این کار را می‌کنند؟ پشت صحنه چه کسی است؟

وی در ادامه با اشاره به توهین به رئیس جمهور در چند روز گذشته توسط راهپیمایان موتورسوار اصفهانی افزود: تعدادی جوان نپخته به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند و بلافاصله به دستور استاندار اصفهان، جلسه شورای تامین تشکیل می‌شود.

درد ما این است که کسی از دین دفاع نمی‌کند، اما تهمت و توهین را خوب بلدند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: توهین به مخلوق از توهین به خدا، قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است؟؛ این از معجزات قرن ماست. در دین ما توهین وجود ندارد، رهبر معظم انقلاب رضایت ندارند ما فحاشی کنیم، اما بگویید آیا برای توهین به مخلوق جلسه تشکیل می‌دهید یا توهین به خالق؟

وی خطاب به دولتمردان گفت: اینکه این‌طور برای این توهین‌ها برآشفته شده‌اید، در حقیقت راه تحریک را نشان‌ می‌دهید. هشت سال است که دولت از دوچرخه سواری دختران دفاع کرده است، هرچه ما داد زدیم که با این‌ها مقابله کنید، توجه نکردند، نه‌تنها جلوگیری نکردند، ترویج هم کردند.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: استاندار قبلی با دختری که روی موتور نشسته بود، عکس گرفت و پخش کرد، حالا بیست و دوم بهمن‌ماه اینگونه شده که دختران و بانوان موتور سوار را به نمایش می گذارند، یک نفر غیرت‌مند در آن‌جا وجود نداشت؟ خدا کند عذاب به ما نازل نشود.
 

وی اظهار کرد: از ما انتظار دارند که سکوت کنیم، اما خون شهدا بر شانه و گردن ما سنگینی می‌کند، امیدوارم کسانی‌ که عمدا این توهین‌ها را می‌کنند، مدیون خون شهدا باشند، درد ما این است که کسی از دین دفاع نمی‌کند، اما تهمت و توهین را خوب بلدند.

آبروی دین را بردند

عضو  مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:  یادتان رفت در میدان امام، ۳۷۰ شهید را تشیع جنازه کردیم؟ حالا باید شرایط در همین میدان به نحوی شود که، دخترها سوار اسب و موتور شوند؟ مگر نمی‌گویید گواهینامه به دختران داده نمی‌شود؟ پس این خلاف قانون است، چه کسانی پشت صحنه این اتفاقات هستند؟

وی افزود: این اتفاقات فقط در اصفهان می‌افتد، در قم، شیراز، تهران و... این مسائل را نداشته‌ایم، کم کم انسان در دین بعضی انسان‌ها شک می‌کند، بگویید از عفت خانم‌ها کجا دفاع کردید؟ در این هشت سال آبروی دین را بردند و دفاعی نکردند، باید کسانی‌که دستور دادند این کارها انجام بشود، عزل شوند تا درس عبرت دیگران شوند.

آیت‌الله مهدوی در پایان اظهار کرد: هشت سال به دین هجمه وارد می‌کردند، اما شورای تامین تشکیل نشد، حالا برای دفاع از یک شخص، شورای تامین تشکیل شده است، وقتی ‌هم که می‌خواهند گناه کنند به ما می‌گویند این حرف‌ها تندروی است، از جنازه‌های شهدایی که هنوز از جبهه می‌آورند، باید خجالت بکشیم، از کوتاهی‌هایی که می‌کنیم باید استغفار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم رسولی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    ما هم حرف آیت الله مهدوی را قبول داریم.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    احسنت بالاخره یکی حرف منطقی زد وظیفه اصلی روحانیت همین جلوگیری از بدعت مسولان است با انتقاد کنند نه اینکه دولتی ها هر کاری کردند چون طرف از صنف خودشان است ساکت باشند فریدون شده مثل داروغه ناتینگهام
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    102 8
    فریاد مرگ بر رئیس جمهور(هرکه باشد) توهین به یک شخص نیست، توهین به نظام است، توهین به شخصیت انقلاب است، یک مساله امنیتی است که حرکت مردم در یوم الله را خنثی کرد و سبب خرسندی دشمنان و سوء استفاده آنان شد. کاش آقای مهدوی قدری وسیع‌تر به مسائل نگاه می‌کردند و جوانب امر را می سنجیدند و قدری با دوراندیشی سخن می‌گفتند ....
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      4 69
      مشکل همین است که تفکیک نمیتوانید بکنید بین دولت و حکومت و نظام در دوران حکومت امام علی علیه السلام هم بودن کارگزارانی که کار بلد نبودن ببینید حضرت چگونه نامه تندی به آنها مینویسند، آیا نامه تند حضرت به کل نظام و حکومتشان خورد یا نه اصل حکومت الهی است اما مشکلاتی دارد این به این معنا نیست که حکومت مشکلی دارد و نامه حضرت به اصل حکومت میخورد در ضمن آیت الله مهدوی که فرمودن تعدادی جوان نپخته، اصل سخن ایشان این بود که برای مسائل مهم تری جلسه تشکیل نمیدهن پیداست خائنین وجود دارد آنها را باید به حسابشون برسیم
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 79
      ۲۰۳۰ رو در مدارس اجرایی کرد درس قرآن از دروس ابتدایی وراهنمایی ودبیرستان حذف کرد وهر مطلب ارزشی در مورد شهداو..‌‌ولی چه کسی نگران شد نظام اسلامی در خطر است
    • اهوازی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      2 66
      سلام.ایشان هم فحاشی و توهین را رد کردند ولی گفتند که سلیقه ای نباشد.
    • وِی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      3 74
      ایشان هم همین را فرمودندبزرگوار که توهین کار اشتباهی بوده ولی چرا برای این هشت سال که دولت خدا و امت اسلامی را زیر توهین گرفته یکبار جلسه محاکمه نگرفتند، ولی برای چندتا جوان که حالا سهوا اشتباهی را مرتکب شدند جلسه محاکمه کیگیرند؟
    • جلالی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 36
      هیچ هم اینطور نیست،یک روز هم مرگ بر بنی صدر گفتند، معنی اش این بود مرگ بر کل انقلاب و نظام؟
    • محسن موسوی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 1
      بسمه تعالي بنده به ایشان بگم بیاد اول از جنابعالی اجازه بگیره بعد بره صحبت کنه لطفا برید اونجایی که رئیس جمهور گفت به امام زمان عجل الله تعالی هم میشه اعتراض کرد را ببیند و جواب آیت الله مجتهدی تهرانی را هم ببینید اونجوری که شما میگی پس زمان شاه مردم به شاه توهین کردند و گفتند مرگ بر شاه و امنیت کشور را زیر سوال بردند توصیه می کنم مطالعات دینی داشته باشید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 77
    مرگ برمسعول سازگر میگفتند بهتر بود واسم نمی اوردند
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      1 0
      مسئول
  • خادمی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 66
    آیت الله مهدوی حرف دل ما را زده ، احسنت چرا پیگیر ادبیات منقلی و سخنان زشت رئیس جمهور به منتقدان نیست؟
  • زهرا موسوی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 82
    بزرگوار ایشان صد در صد از من وشما بهتر روی مسائل مشرف هستند وکاملا درست ومنطقی صحبت میکنن.
  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 64
    درست گفتن هرجا به نفع خودشون باشه زن رو بازیچه قرار میدن ،اسم دین واسلام رو بد کردن همه رو به اسلام وانقلاب بدبین خدا لعنتشون کنه هرکس که میخواد به اسلام وایران صدمه بزنه
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 72
    واقعا حرفشات منطقی است
  • رضا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    خطرناک ترین وضعیت اینه که تمام این کاستی ها و سو مدیریت فراگیر موجود به پای اسلام گذاشته شود
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    46 0
    تعداد زیادی از همین مردم مومن وزحمتکش برای یک لقمه نان شب داخل زباله ها را می گردند این اقا نگران اسب سواری وموتور سواری بانوان است
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 14
      همان هایی که مردم رو به این روز انداختند ، دنبال سلب حیا و قبح زدایی از بی حیایی هستند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    36 1
    توهین، سکه رایج (1) جناب حجةالاسلام سیدابوالحسن مهدوی، شما فرمودید: «عده‌ای جوان بی‌تجربه یک اشتباهی مرتکب شده و به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند، متوجه می‌شویم که فوراً جلسه شورای تأمین انجام می‌شود و ظاهراً توهین به مخلوق از توهین به قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است.» شما در این سخنرانی، مهم‌ترین مصداق توهین به قرآن و فتوای مراجع را دوچرخه‌سواری بانوان دانسته‌اید و گویی توهین به رئیس‌جمهور تنها یک اشتباه بی‌اهمیت بوده است. جناب آقای مهدوی این جوانان بی‌تجربه بودند، شما که باتجربه هستید چرا آن توهین را دست‌کم می‌گیرید؟ توهین به یک انسان، توهین به چیزی است که خدا به او کرامت بخشیده و برای او حرمت قائل شده است، جایز نیست: لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي‌آدَمَ. آیا توهین به این مخلوق، توهین و دهن‌کجی به قرآن و کرامت‌بخشی خالق نیست؟ توهین به مومن حرام است و حرمت مؤمن از حرمت خانه کعبه بیشتر است. شاید این حدیث امام صادق را شنیده باشید: «اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ اَلْكَعْبَةِ». توهین به رئیس‌جمهور توهین به 24 میلیون انسان مومنی است که به او رأی داده‌اند. توهین به رئیس‌جمهور توهین به 80 میلیون مردم ایران است که ایشان به لحاظ حقوقی و قانون اساسی ریاست آنان را برعهده دارند. اما در مورد دوچرخه‌سواری بانوان: شما یک آیه نشان دهید که خدا در قرآن دوچرخه‌سواری یا سوار شدن زنان بر مَرکب را منع کرده باشد و یا دوچرخه‌سواری مصداقی از حکم حرمتی باشد. آیا این ادعا دروغ بستن به خدا نیست: «ومَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى‌اللَّهِ كَذِبًا». دوچرخه‌سواری بانوان بر اساس عرف عقلای جوامع هم امر مطلوبی است و به خودی خود هیچ منع اخلاقی، شرعی و قانونی ندارد. بر فرض که برخی فقها اصل عدم حرمت، نپذیرفته و فتوا به حرمت دوچرخه‌سواری داده باشند. بر اساس چه برهانی مقلدین دیگر مراجع، باید از فتوای فقهایی که از آنان تقلید نمی‌کنند، تبعیت کنند: «هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ».
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 51
      اولا نفرین و مرگ خواهی چگونه توهین محسوب می شود ؟ مگر خود قرآن نمی فرماید : قتل اصحاب الاخدود ؟ و مگر شما آیه سب بر مشرکان را مورد استناد قرار ندادید ؟ اگر مرگ خواهی مصداق سب و توهین بود چگونه خود باریتعالی می فرماید مرده باد اصحاب اخدود ؟
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 35
      ثانیا همون قرآنی که کرمنا دارد این را هم دارد : مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ «5» كسانى‌كه مكلّف به تورات شدند، ولى حق آن را ادا نكردند، مانند الاغى هستند كه كتاب‌هايى حمل مى‌كند، (ولى چيزى از آن نمى‌فهمد.) گروهى كه آيات خدا را انكار كردند، مَثَل بدى دارند و خداوند قوم ستمگر را هدايت نمى‌كند./ چه کسی به حمار تشبیه شده است ؟ عالم دینی بد عمل نبوده است ؟ کسی که مصر بر اجرای ۲۰۳۰ دشمنان است چگونه عالم و مومنی است ؟
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 36
      ثالثا کجای قرآن گفته نماز صبح ۲ رکعت است ؟ چون توی قرآن نیست ، پس افتراست ؟ از شمایی که قلمتان گواه بر آگاهی به قرآن و سنت است ، چنان تمسک سستی بعید بود .
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 36
      رابعا عرف کدام عقلا ؟ آنانی که مدام از ارزشهای مختلف عقبگرد می کنند ؟ آنانی که انحراف شنیع قوم لوط را قانونی کرده ؟ آنانی که حتی جدیدا در حال رسمیت بخشیدن به زنای با محارم به عنوان قانونند ؟ کدام عقل ؟ عقل و بی حیایی چگونه قابل جمعند ؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 36
      خامسا قاطبه مراجع معظم دوچرخه سورای زنان در ملا عام را مردود می دانند ، جامعه بایستی بر محور شواذ بچرخد یا شواذ ؟
    • تصحیح IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      جامعه بایستی بر محور مشهور بچرخد یا شواذ ؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    39 1
    توهین، سکه رایج (2) جناب آقای مهدوی، چه کسانی باعث شده‌اند که توهین حرام، سکه رایج جامعه ما شود؟ از شما که خبره هستید تعجب کردم چرا توهین اخلاقی را، با یک فتوای فقهی مقایسه کرده‌اید؟ توهین امری اخلاقی است که در هیچ شرایطی جایز نیست حتی به بت مشرکان هم توهین روا نیست: «وَلَا تَسُبُّواالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ‌اللَّهِ فَيَسُبُّوااللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ» چرا باید این‌قدر در جامعه نفرت‌پراکنی کنیم و دردهای اصلی جامعه را نبینیم و کاری کنیم که فقط جوانان بی‌تجربه در پی روحانیت باشند و سخنان ما روحانیان باعث شود اشخاص فهیم و قشر تحصیل‌کرده از روحانیت، دین و اسلام متنفّر شوند؟ أَيْنَ تَذْهَبُونَ . / محمد نصراصفهانی
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 12
      هیچ شرایطی ؟ لو سلمنا که موت طلبی توهین باشد ، اما همان اهانت هم استثناء دارد . بنگرید تحریر الوسیله امام راحل رضوان الله تعالی علیه ، مرحله دوم امر بمعروف و نهی از منکر مساله ۵ را : (مسألة 5): لا يجوز إشفاع الإنكار بما يحرم وينكر كالسبّ و الكذب والإهانة. نعم، لو كان المنكر ممّا يهتمّ به الشارع ولا يرضى بحصوله مطلقاً- كقتل النفس المحترمة وارتكاب القبائح و الكبائر الموبقة- جاز، بل وجب المنع و الدفع ولو مع استلزامه ما ذكر لو توقّف المنع عليه./ ایشان در شرایط اهم و مهم فرمودند : جاز بل وجب .‌.. بالاتر از جواز واجب می شود . کسی که منصوبش در شب قدر تبلیغ همجنسگرایی می کند و به تبعیت از منحطان جهانی خانواده می نامد را پس از چندی بجای توبیخ و عزل ، تکریم و باز نصب می کند ، کم جرمی مرتکب شده است ؟ آیا با مراتب لین امری و نهیی به خود آمده است ؟ کدام زمینه حرمت و احترام ؟ اغوای عمومی و تغریر آنها کرامت آور است ؟
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      اصولا ناخوشایندی از زشتیها و پلشتیها نشانه سلامت روانی است ، شما از نفرت نسبت به قبایح آشفته شده اید ؟ هر چه درجه نفرت بیشتر سلامت نفسانی بهتر . شما بجای همراهی در نهی از منکر ، ناهی از امر بمعروف شدید ؟!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      شما دغدغه جوانان و تحصیل کرده ها را دارید ؟ آن زمان که اردوهای مختلط برگزار می شد کجا بودید ؟ در دوران بین جلب علاقه ناآگانه ظاهری دنیوی زودگذر و سعادت دارین اشخاص چکار باید کرد ؟ مگر نفرمود : «الأخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو الا المتقین» وثیق ترین دوستی در آنجا ، واقعیتش دشمنی است ، بجز یک گروه که متقیان باشند . فردای قیامت یقه شما را بگیرند که چرا بجای هدایت به سیره فاطمی سلام الله علیها ، چرا توجیه گر انحطاط ما شدید چه جوابی خواهید داد؟
    • دردهای اصلی جامعه IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      و اما دردهای اصلی جامعه؛ هر کسی نداند و دردهای اصلی را نابجا معرفی کند ، شما که آشنا به منابع دینی هستید چرا ؟ قرآن چه می فرماید ؟ بنگرید : وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ «96» و اگر مردم شهرها و آبادى‌ها ايمان آورده و تقوا پيشه كرده بودند، قطعاً (درهاى) بركات آسمان وزمين را برآنان مى‌گشوديم، ولى آنان (آيات ما را) تكذيب كردند، پس ما هم به خاطر عملكردشان آنان را (با قهر خود) گرفتيم./ علی برکة الله را فراوان شنیده و می شنویم ، اما با کمال تاسف مبناهای خلاف برکت هم کم مشاهده نکرده ایم . آیا ترویج کنسرت برکت آور است ؟ آیات و روایات چه می گوید ؟ کاهش حیا فزونی زاست ؟ تشویق به اشتغال بیرونی بانوان ، توصیه به تاسی از زهرای مرضیه علیها السلام است ؟ اصرار بر حضور و نگریستن زنان به مردان در ورزشگاه های مردانه ، تلاش مبارک است ؟ امید به دشمن در مسیر فراوانی روزی الهی است ؟ از این قبیل موارد با ایمان برکت آور مطابقت دارد یا تقوی ؟
  • جواد منصوریان IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    26 1
    این بنده حقیر طلبه هستم ولی با دوچرخه سواری دخترم مخالف نیستم و هر جمعه به همراه دختر و پسرم دوچرخه سواری میکنم و واقعا نمیدانم دلیل این حساسیت اقایان چیست .
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 39
      چون طلبه اید پس درست است ؟! دوچرخه سورای اندام انسان رو آشکار نمی کنه ؟ عوض چادر پوشی ، دوچرخه سورای به دخترت یاد می دی بعد هم هیچ خیالت نیست ؟
  • امیرحسین کریمی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ببخشید توهین به مخلوق مهمترازتوهین به خالق است یعنی چه؟
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    27 0
    توهین، سکه رایج (1) جناب حجةالاسلام سیدابوالحسن مهدوی، شما فرمودید: «عده‌ای جوان بی‌تجربه یک اشتباهی مرتکب شده و به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند، متوجه می‌شویم که فوراً جلسه شورای تأمین انجام می‌شود و ظاهراً توهین به مخلوق از توهین به قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است.» شما در این سخنرانی، مهم‌ترین مصداق توهین به قرآن و فتوای مراجع را دوچرخه‌سواری بانوان دانسته‌اید و گویی توهین به رئیس‌جمهور تنها یک اشتباه بی‌اهمیت بوده است. جناب آقای مهدوی این جوانان بی‌تجربه بودند، شما که باتجربه هستید چرا آن توهین را دست‌کم می‌گیرید؟ توهین به یک انسان، توهین به چیزی است که خدا به او کرامت بخشیده و برای او حرمت قائل شده است، جایز نیست: لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي‌آدَمَ. آیا توهین به این مخلوق، توهین و دهن‌کجی به قرآن و کرامت‌بخشی خالق نیست؟ توهین به مومن حرام است و حرمت مؤمن از حرمت خانه کعبه بیشتر است. شاید این حدیث امام صادق را شنیده باشید: «اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ اَلْكَعْبَةِ». توهین به رئیس‌جمهور توهین به 24 میلیون انسان مومنی است که به او رأی داده‌اند. توهین به رئیس‌جمهور توهین به 80 میلیون مردم ایران است که ایشان به لحاظ حقوقی و قانون اساسی ریاست آنان را برعهده دارند.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    27 0
    توهین، سکه رایج (2) اما در مورد دوچرخه‌سواری بانوان: شما یک آیه نشان دهید که خدا در قرآن دوچرخه‌سواری یا سوار شدن زنان بر مَرکب را منع کرده باشد و یا دوچرخه‌سواری مصداقی از حکم حرمتی باشد. آیا این ادعا دروغ بستن به خدا نیست: «ومَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى‌اللَّهِ كَذِبًا». دوچرخه‌سواری بانوان بر اساس عرف عقلای جوامع هم امر مطلوبی است و به خودی خود هیچ منع اخلاقی، شرعی و قانونی ندارد. بر فرض که برخی فقها اصل عدم حرمت، نپذیرفته و فتوا به حرمت دوچرخه‌سواری داده باشند. بر اساس چه برهانی مقلدین دیگر مراجع، باید از فتوای فقهایی که از آنان تقلید نمی‌کنند، تبعیت کنند: «هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ». جناب آقای مهدوی چه کسانی باعث شده‌اند که توهین حرام، سکه رایج جامعه ما شود؟ از شما که خبره هستید تعجب کردم چرا توهین اخلاقی را، با یک فتوای فقهی مقایسه کرده‌اید؟ توهین امری اخلاقی است که در هیچ شرایطی جایز نیست حتی به بت مشرکان هم توهین روا نیست: «وَلَا تَسُبُّواالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ‌اللَّهِ فَيَسُبُّوااللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ» چرا باید این‌قدر در جامعه نفرت‌پراکنی کنیم و دردهای اصلی جامعه را نبینیم و کاری کنیم که فقط جوانان بی‌تجربه در پی روحانیت باشند و سخنان ما روحانیان باعث شود اشخاص فهیم و قشر تحصیل‌کرده از روحانیت، دین و اسلام متنفّر شوند؟ أَيْنَ تَذْهَبُونَ . / محمد نصراصفهانی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    توهین، سکه رایج (1) جناب حجةالاسلام سیدابوالحسن مهدوی، شما فرمودید: «عده‌ای جوان بی‌تجربه یک اشتباهی مرتکب شده و به رئیس‌جمهور توهین می‌کنند، متوجه می‌شویم که فوراً جلسه شورای تأمین انجام می‌شود و ظاهراً توهین به مخلوق از توهین به قرآن و فتوای مراجع مهم‌تر شده است.» شما در این سخنرانی، مهم‌ترین مصداق توهین به قرآن و فتوای مراجع را دوچرخه‌سواری بانوان دانسته‌اید و گویی توهین به رئیس‌جمهور تنها یک اشتباه بی‌اهمیت بوده است. جناب آقای مهدوی، این جوانان بی‌تجربه بودند، شما که باتجربه هستید چرا آن توهین را دست‌کم می‌گیرید؟ توهین به یک انسان، توهین به چیزی است که خدا به او کرامت بخشیده و برای او حرمت قائل شده است، جایز نیست: لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي‌آدَمَ. آیا توهین به این مخلوق، توهین و دهن‌کجی به قرآن و کرامت‌بخشی خالق نیست؟ توهین به مومن حرام است و حرمت مؤمن از حرمت خانه کعبه بیشتر است. شاید این حدیث امام صادق را شنیده باشید: «اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ اَلْكَعْبَةِ». توهین به رئیس‌جمهور توهین به 24 میلیون انسان مومنی است که به او رأی داده‌اند. توهین به رئیس‌جمهور توهین به 80 میلیون مردم ایران است که ایشان به لحاظ حقوقی و قانون اساسی ریاست آنان را برعهده دارند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    توهین، سکه رایج (2) اما در مورد دوچرخه‌سواری بانوان: شما یک آیه نشان دهید که خدا در قرآن دوچرخه‌سواری یا سوار شدن زنان بر مَرکب را منع کرده باشد و یا دوچرخه‌سواری مصداقی از حکم حرمتی باشد. آیا این ادعا دروغ بستن به خدا نیست: «ومَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى‌اللَّهِ كَذِبًا». دوچرخه‌سواری بانوان بر اساس عرف عقلای جوامع هم امر مطلوبی است و به خودی خود هیچ منع اخلاقی، شرعی و قانونی ندارد. بر فرض که برخی فقها اصل عدم حرمت، نپذیرفته و فتوا به حرمت دوچرخه‌سواری داده باشند. بر اساس چه برهانی مقلدین دیگر مراجع، باید از فتوای فقهایی که از آنان تقلید نمی‌کنند، تبعیت کنند: «هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ». جناب آقای مهدوی، چه کسانی باعث شده‌اند که توهین حرام، سکه رایج جامعه ما شود؟ از شما که خبره هستید تعجب کردم چرا توهین اخلاقی را، با یک فتوای فقهی مقایسه کرده‌اید؟ توهین امری اخلاقی است که در هیچ شرایطی جایز نیست حتی به بت مشرکان هم توهین روا نیست: «وَلَا تَسُبُّواالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ‌اللَّهِ فَيَسُبُّوااللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ» چرا باید این‌قدر در جامعه نفرت‌پراکنی کنیم و دردهای اصلی جامعه را نبینیم و کاری کنیم که فقط جوانان بی‌تجربه در پی روحانیت باشند و سخنان ما روحانیان باعث شود اشخاص فهیم و قشر تحصیل‌کرده از روحانیت، دین و اسلام متنفّر شوند؟ أَيْنَ تَذْهَبُونَ . / محمد نصر اصفهانی
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    خداوند خودش مارو از شر شیاطین رجیم نجات بده