پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برنامه تلویزیونی

حوزه/ دبیر اجرایی نخستین هنرواره ملی روایت جهاد در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: شاهد سیل عظیمی از آثار هستیم و حدود ۶ تا ۷ هزار آثار به دست ما رسیده است و داوری این آثار حداقل یک ماه زمان خواهد برد. همانند شهید آوینی این رشادت‌ها را روایت خواهیم کرد و معرفی برگزیدگان در هفته هنر انقلاب و در سالروز شهادت شهید آوینی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمرتضی دارابی در برنامه یه روز تازه گفت: این جشنواره از دیدار رهبر معظم انقلاب با کادر درمان آغاز شد که ایشان در آن دیدار فرمودند که کاش کسانی مثل شهید آوینی حضور داشتند تا این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های کادر درمان را روایت کنند. در قالب ستاد مشترک مردمی جبهه انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه هنری انقلاب اسلامی این قرارگاه تشکیل شد و در دل آن قرارگاه یک سری کارگروه تعریف شد که در دل کارگروه روایت این هنرواره را برگزار کردیم. در بحث کادر درمان، نیروهای جهادی و بسیج اتفاقات عجیبی را شاهد بودیم؛ در موضوع کرونا همه حاضر شدند اما خیلی از این اتفاقات دیده نشد و بهانه این هنرواره گردآوری سوژه‌ها و اتفاقات کرونایی از زبان هنر بود. 


دارابی اظهار داشت: در همین ایام آثار متنوعی به دست ما رسید و امکان تولید هنری دارند. یکی از این سوژه‌ها به اینگونه بود که استاد دانشگاهی در اوایل شیوع کرونا به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه می‌کند و برای کلاس‌های مجازی‌اش به آشپزخانه می‌رفت و در همان آشپزخانه کار هم می‌کرد و همزمان هم کار می‌کرد و هم تدریس می‌کرد. 


وی افزود: حدود ۴۰ مرکز و نهاد درخصوص کرونا جشنواره برگزار کردند که رصد این ۴۰ مرکز به ما نشان داد که تولیدات در چه حوزه‌هایی است و بخش‌های کلی را در نظر گرفتیم. در بخش هنرهای تصویری فیلم کوتاه، مستند، داستان، انیمیشن، خاطره، شعر و داستان را داریم و در بخش موسیقی نیز سرود، تک‌آهنگ و نماهنگ مشخص شده‌اند. در هنرهای تجسمی هم شاهد ارسال تصاویر ویژه‌ای بودیم و در بخش پوستر، نقاشی را نیز داریم. بخش رسانه را نیز اضافه کردیم، به این دلیل که بسیاری از خبرنگاران در رسانه‌ها دیده نمی‌شوند و آنها به دل ماجرا رفته‌اند و گزارش‌های خوبی داشتند. 


دبیر اجرایی نخستین هنرواره ملی روایت جهاد تأکید کرد: برای این هنرواره محدودیت سنی نداریم و کودکان هم با ارائه نقاشی می‌توانند حضور داشته باشند و مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن‌ماه است و به علت حجم آثار تمدید نخواهد شد. گروه‌های جهادی حضور خوبی در این هنرواره داشتند و از بین آثار ارسالی سوژه‌ها را انتخاب می‌کنیم و تولیدات هنری خواهیم داشت و حضور مردم در خط مقدم کرونا عالی است. 


دارابی در پایان گفت: شاهد سیل عظیمی از آثار هستیم و حدود ۶ تا ۷ هزار آثار به دست ما رسیده است و داوری این آثار حداقل یک ماه زمان خواهد برد و همانند شهید آوینی این رشادت‌ها را روایت خواهیم کرد. معرفی برگزیدگان در هفته هنر انقلاب و در سالروز شهادت شهید آوینی انجام خواهد شد و در دوره‌های بعد هم از طریق پویش‌های اجتماعی این هنرواره را برگزار خواهیم کرد. 


گفتنی است: برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha