جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بازرسی هایی که در ایام مختلف از ادارات انجام می پذیرد باید منتج به نتایج مناسب باشند، متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که تنها به بازرسی خلاصه می شود و نتیجه این بازرسی ها به مدیران و راس مجموعه ها منعکس نمی شود. مدیران باید در جریان تمام بازرسی ها قرار گیرند تا نسبت به اصلاح شرایط و یا تشویق های ویژه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی که با دستور جلسه وضعیت ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط موجود فضای مجازی نیازمند ورود تمام دستگاه های متولی و مسئول در حوزه ساماندهی، پیگیری و برخورد است که باید در قالب جلسات و کارگروه های تخصصی نسبت به هماهنگی این دستگاه ها اقدام شود.

وی افزود: تبلیغات نامناسب در فضای مجازی، استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور ترویج لاابالی گری و نیز تشویق و ترغیب مردم برای هنجارشکنی در محیط جامعه جزو مشکلاتی است که در محیط فضای مجازی رواج دارد و در همین زمینه نیز باید روش های مقابله ای و در کنار آن تولید محتوا با نگاه انقلاب اسلامی انجام شود تا شاهد کاهش چنین تخلفاتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فعالیت برخی صنوف در شبکه های اجتماعی با هدف جلب مشتری و جلب توجه مردم را از دلایل ترویج بی بند و باری در فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: برخورد با این صنوف از وظایف اتحادیه های مربوطه است که باید با تشکیل جلسات و توجیه مسئولان اتحادیه ها نسبت به چنین مسائلی ورود شود. همچنین فرهنگسازی در راستای تبلیغات بدون شکستن حریم های قانونی جزو الزامات در این زمینه است.

وی به برخوردهای قضایی با عوامل هنجارشکن در فضای مجازی نیز تاکید کرد: باید در ابتدا نیت افراد از چنین اقداماتی احصا شود و در ادامه نسبت به برخورد متناسب با رفتار آن ها تصمیم گیری انجام پذیرد، بسیاری از افرادی که به عنوان هنجارشکن در فضای مجازی فعالیت دارند به دلیل نداشتن علم کافی است که باید در این خصوص برخوردهای متناسب انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، در بخش دیگری از سخنان خود و در زمینه برخی بی قانونی ها در زمینه حجاب و عفاف در محیط های اداری، بیان داشت: وقتی افراد وارد محیط کاری و اداری می شوند باید تابع قوانین جاری در ادارات باشند که بر همین اساس نیز قانون ابلاغی حجاب و عفاف جزو الزامات و بایدهای موجود در این حوزه است.

وی گفت: بازرسی هایی که در ایام مختلف از ادارات انجام می پذیرد باید منتج به نتایج مناسب باشند، متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که تنها به بازرسی خلاصه می شود و نتیجه این بازرسی ها به مدیران و راس مجموعه ها منعکس نمی شود. مدیران باید در جریان تمام بازرسی ها قرار گیرند تا نسبت به اصلاح شرایط و یا تشویق های ویژه تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه، در پایان تصریح کرد: مدیریت و کارمندی نباید به معطوف به دولت و حزب سیاسی باشد، تمام مدیران و مسئولان ادارات باید نسبت به الزام کارکنان خود به قوانین جاری کشوری و در راس آن ها قوانین اسلامی پایبند و پیگیر باشند و شرایط را برای حذف افراد هنجارشکن که درصد آن بسیار پایین است هموار سازند.

در ابتدای این جلسه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به نتایج بازرسی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در حوزه حجاب و عفاف و نیز بازرسی های دوره ای در خصوص فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه ها، اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت های مناسبی در این حوزه ها انجام شده که نشان دهنده التزام مدیران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و نیز حجاب و عفاف است.

حجت الاسلام بهنام دلریش با بیان این که در برخی موارد محدود شاهد کارشکنی و تخلفات جزئی بوده ایم که این موارد نیز با ارائه تذکر رفع می شود، گفت: امروز زمان شعار دادن گذشته و باید مدیران در حوزه های دینی و اخلاقی تمام تلاش خود را انجام دهند تا شاهد تشکیل جامعه آرمانی با بهره گیری از مبانی اسلامی باشیم.

در این جلسه، هر کدام از اعضای حاضر نیز به ارائه نکته نظرات خود در حوزه های مربوطه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha