جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از معاونت پژوهش حوزه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی گفت:باید سرانه پژوهشی در حوزه به طور دقیق مشخص شود تا با این شاخص نسبت به دریافت حمایت های مالی از پژوهش های حوزه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به اطلاع خوانندگان گرامی می رساند که در انتخاب عنوان و درج برخی از سخنان معاون محترم پژوهش درخصوص بحث عدم پرداخت بودجه پژوهش از دولت به حوزه، کم دقتی صورت گرفته بود که  بدینوسیله متن خبر اصلاح و مطالب وی  در ادامه درج می شود:

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در حاشیه بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از بخش های مختلف معاونت پژوهش حوزه گفت: در کلان مباحث پژوهش ما در ۳ ساحت باید پژوهش را پیش ببریم؛ یکی از این ساحت ها، در بدنه حوزه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه عنوان داشت: مشکل عمده ما در این ساحت بحث حمایت های مالی از پژوهش هاست .

وی با اشاره به کمبود بودجه در امر پژوهش گفت: برای آموزش در موضوع شیوه های پژوهش برنامه های زیادی داریم، اما بدون بودجه عملاً به خروجی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان داشت: دومین ساحت فعالیت معاونت پژوهش در سامانه های جامع پژوهشی انجام می گیرد؛ اما چونکه این سامانه های جامع در حوزه وجود ندارند به طبع اطلاعات دقیقی نداریم و نمی توانیم وضعیت پژوهشی را به خوبی تحلیل و تفسیر کنیم.

وی افزود: سومین ساحت فعالیت معاونت پژوهش در حوزه پاسخگویی به نیاز های نظام اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه خاطرنشان کرد:مرکز مدیریت حوزه در بودجه های مختلف و متفرقه مربوط پژوهشی ، سرانه مشخص پژوهشی ندارد و همین امر جذب بودجه پژوهشی را مشکل کرده و در تعیین بودجه های متفرقه هیچ قانونی مبنی بر این پرداخت به ستاد وجود ندارد.، بلکه متفرق بوده و قابل مدیریت نیست.از این رو نکته مهم در مورد حل مسائل پژوهش حوزه، رفتن به سمت سرانه در تمام مواقع تعلّق بودجه های پژوهشی در کشور است؛ باید سرانه پژوهشی در حوزه به طور دقیق مشخص شود تا با این شاخص نسبت به دریافت حمایت های مالی از پژوهش های حوزه اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین  مقیمی حاجی افزود: تعیین سرانه پژوهش در حوزه نیازمند زیرساخت سامانه های اطلاعاتی جامع است و امیدواریم این سامانه ها هرچه زودتر ایجاد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha