پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شهدا صادق بودند و صادقانه حرف می‌زدند، گفت: شهدا صادقانه عمل و رفتار می‌کردند پس ما هم امروز باید این روحیه را داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان خارجی و داخلی یعنی هوای نفس و شیاطین بتوانیم مقاومت کنیم و مسیر الهی را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در روستای ومکان اردستان، اظهار کرد: شهدای گمنام شاید از چشم پدر و مادرشان مخفی باشند، اما برای  مردم مزارشان به یک زیارتگاه تبدیل می‌شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مؤمن به کسی گفته می‌شود که ایمان به خدا و رسول او دارد، گفت: شهدا مؤمن واقعی بودند که با مال و جان خودشان برای قوام دین مجاهدت کردند و این ویژگی، آن‌ها را از دیگران جدا می‌کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: شهدا سرمایه‌های گران‌قدر معنوی انقلاب اسلامی و اسوه و الگوی بشریت هستند و امروز همه ما باید در مسیر شهدا و کسانی که جان و مالشان را در راه خدا دادند قدم برداریم.

وی با بیان اینکه شهدا صادق بودند و صادقانه حرف می‌زدند، گفت: شهدا صادقانه عمل و رفتار می‌کردند پس ما هم امروز باید این روحیه را داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان خارجی و داخلی یعنی هوای نفس و شیاطین بتوانیم مقاومت کنیم و مسیر الهی را به پایان برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در روایات و احادیث شهادت به عنوان یک امر پسندیده و والا عنوان شده است، گفت: خداوند در قرآن شهدا را زنده دانسته و از آنان به عنوان انسان‌های وارسته و جاویدان نام برده است، بر همین اساس نباید گفت که شهدا مرده‌اند بلکه نزد خداوند روزی می‌خورند و تا ابد جاویدان هستند.

بر اساس این گزارش، پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دفاع مقدس با رعایت شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی در اردستان تشییع در آیینی با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان و مردم در روستای ومکان به خاک سپرده شد.

قابل ذکر است، یکی از این شهیدان ۱۷ساله و در جزیره مجنون و عملیات خیبر و دیگری ۲۵ ساله در شلمچه و عملیات کربلای پنج به فیض عظیم شهادت نائل شده اند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha