چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در حقوق بین‌الملل داشتن حق انتخاب، یک حق طبیعی برای یک ملت است، اما این کشورهای مدعی قانون، حتی به این حق قانونی نیز توجه نداشته‌اند و اقدام به تعلیق فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در دیدار با آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو کشور، با بیان اینکه نباید بیشترین توجه در رشته‌های ورزشی مربوط به یک رشته باشد، اظهار داشت: اگر هزینه‌هایی که برای ورزش فوتبال در عرصه تبلیغات و یا بودجه‌هایی که اختصاص داده می‌شود را در دیگر عرصه‌ها شاهد بودیم، امروز با موفقیت‌های جهانی بیشتری توسط ورزشکاران در رشته‌های دیگر مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه البته باید از تلاش‌هایی صورت گرفته در عرصه فوتبال نیز تقدیر کرد، گفت: در کنار این ورزش، لازم است تا مسئولان به دیگر رشته‌های ورزشی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

امام جمعه همدان افزود: استعدادهای خوبی در کشور و در استان همدان در رشته‌های‌ مختلف ورزشی وجود دارد که باید ضمن شناسایی آنها، در مسیر حمایت و تربیت آنها گام‌های جدی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از ورزشکاران فعال در دیگر رشته‌های ورزشی با محدودیت‌هایی در مسائل مالی و امکانات مواجه هستند، خاطر نشان کرد: لازم است تا مسئولان ورود جدی در عرصه حمایت از ورزشکاران و خصوصا قهرمانان ما در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه ورزش در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارای نقش موثری است، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت توجه به ورزش بارها تاکید کرده‌اند، امروز لازم است تا در عرصه ترویج ورزش در جامعه همه ما فعال باشیم.

وی در ادامه، تعلیق فدراسیون جودو جمهوری اسلامی توسط فدراسیون جهانی را یک اقدام سیاسی خواند و گفت: هجمه‌های سنگینی که به فدراسیون ما وارد شده در حالی است که این کشورها بارها بر جدا بودن ورزش از سیاست در رسانه‌های خود تاکید داشته و دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه فدراسیون جهانی در اوج سیاسی کاری اقدام به حق‌کشی کرده است، بیان کرد: در حقوق بین‌الملل داشتن حق انتخاب، یک حق طبیعی برای یک ملت است، اما این کشورهای مدعی قانون حتی به این حق قانونی نیز توجه نداشته‌ و اقدام به تعلیق فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

وی با اشاره به انصراف آرش میراسماعیلی از بازی با ورزشکاری از رژیم صهیونیستی، یادآور شد: اینکه ورزشکار ما در دوگانگی بین ایستادگی در پای آرمان‌ها و رسیدن به نتیجه پس از زحمات و تلاش‌های خود، حمایت از آرمان‌ها را انتخاب می‌کند، مسئله مهمی است که نشان دهنده جرات و جسارت این ورزشکار است.

وی با تاکید بر اینکه عزت ما در حفظ و پایبندی به آرمان‌های نظام و اسلام است، گفت: شاید فرد ورزشکار با انتخاب خود میدان مسابقه را از دست دهد اما او عزت واقعی که عزیز همه مردم کشورش شده را به دست آورده است.

پایبندی فدراسیون جودو به آرمان های نظام و اسلام علت اصلی تعلیق فدراسیون بوده است 

در ادامه این دیدار نیز آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو کشور با اشاره به تعلیق فدراسیون جودو اظهار داشت: متاسفانه در یک سال گذشته به دلیل پایبندی این فدراسیون به آرمان‌های موجود، در تعلیق قرار داد موضوعی که با مشکلاتی در این عرصه همراه بوده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در دادگاه سوئیس یادآور شد: البته در تاریخ ۲۶ شهریور امسال در جلسه دادگاه که حدود ۹ ساعت طول کشید، با یک تیم حقوقی از حق خود در عرصه بین‌المللی دفاع کردیم و این روزها نیز منتظر رای صادره دادگاه هستیم.

میراسماعیلی با تاکید بر اینکه ورزشکاران نامی کشور در تمامی این سال‌ها در عرصه دفاع از آرمان‌ها و انقلاب اسلامی پای کار بوده‌اند، گفت: جامعه جودو کشور در مدت زمان یک سال گذشته علیرغم مواجه با سختی‌های فراوان، اما توانسته است این تهدید را به یک فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در فدراسیون با الگو برداری از انقلاب اسلامی در مواجهه با سختی‌ها و تحریم‌ها، اقدام به برنامه ریزی جامعی برای رشد این ورزش کرده‌ایم، عنوان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این مدت در دستور کار فدراسیون قرار گرفت توجه و حمایت از ورزشکاران سنین پایه و استعدادهای موجود و ساخت ۱۲ خانه جودو در ۱۲ استان کشور می‌باشد.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha