جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبه انقلابی

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی «طلبه انقلابی» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست علمی-پژوهشی «طلبه انقلابی» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) اهواز برگزار شد.

در این نشست علمی-پژوهشی که باهدف آشنایی طلاب جدیدالورود با ویژگی‌های طلبه انقلابی برگزار شد، اندیشه سیاسی و معرفتی امام خمینی(ره) و منظومه فکری مقام معظم رهبری تبیین شد.

خانم فرهنگ پور، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س)، در بخشی از این نشست، با بیان اینکه نهاد روحانیت از گذشته تاکنون به‌عنوان نهادی مؤثر در سیاست و جامعه فعال و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارای وظایفی ذاتی و بنیادی است، گفت: وظیفه اصلی یک روحانی انقلابی در گام اول، حفظ و حراست از انقلاب اسلامی در مواجهه با بدخواهان نظام است و در این بین، نقش امام خمینی(ره) در روحانیت شیعه بسیار پررنگ و مؤثر است تا جایی که می‌توان خود ایشان را به‌عنوان نماد کاملی از روحانی انقلابی معرفی کرد و رفتار سیاسی و رهنمودهای ارزشمندشان را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های اسلامی، احساس مسئولیت، رعایت تقوای الهی، پناه دهی فکری و عملی و پرهیز از تفرقه از جمله مواردی است که استاد حوزه آن‌ها را از منظر امام راحل (ره) لازمه انقلابی بودن خواند.

فرهنگ پور، در پایان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اصلی‌ترین ویژگی‌های انقلابی بودن را از حضور روحانیت در متن نظام و حفظ و حراست از آن، شناسایی خط توطئه، پرهیز از افراطی‌گری و بصیرت خواند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha