پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران امیدیه گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی از مبانی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب جدا نیست؛ زیرا رسالت محور بودند؛ «یعنی هر کاری که در جهت پیشبرد اهداف انقلاب انجام می‌دادند را به‌عنوان رسالت می‌دانست» و در انجام آن از هیچ امری کوتاهی نمی‌کردند و با تمام توان آن را پیش می‌بردند و این را می‌توان از چهل سال حضور فعالان در جبهه مقاومت دریافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست «اثر بخشی مکتب سلیمانی در تحقق گام دوم انقلاب» از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه نشستی با سخنرانی سرکار خانم معصومه پرما در سامانه سیما برگزار شد.

خانم پرما، دبیر دانش‌آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در بخشی از این نشست ضمن بررسی شخصیت والای مقام معظم رهبری، اظهارداشت: ایشان به لحاظ شخصیت علمی جزء نوادر عصر حاضر هستند؛ چراکه در جنبه‌های گوناگون علمی صاحب‌نظر بوده و به اعتقاد بنده، باید خداوند را بابت این موهبت عظیم الهی شکرگزار باشیم.

این استاد حوزه علمیه، در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توسط امام خامنه‌ای در چهل‌سالگی انقلاب نوشته‌شده و بر این اساس باید داشت که در آن بیانیه صرفاً با مجموعه‌ای از سخنان روبه‌رو نیستیم! بلکه با یک نظام فکری که دارای چندین رکن است مواجهیم و درواقع حضرت آقا یک منظومه‌ای هدفمند را بیان کرده‌اند.

پرما، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب طرح یک مکتب برای تداوم و پایداری زندگی مردم انقلابی است، افزود: ایشان بیانیه گام دوم انقلاب را باهدف ایجاد تمدن نوین اسلامی و اتحاد بین مسلمین جهان و همچنین آمادگی جامعه برای ظهور منجی عالم امام عصر(عج) نگاشته‌اند که در سراسر آن نگاه امیدوارانه و خوش‌بینانه ایشان به انقلاب بسیار نمایان است.

دبیر دانش‌آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی بر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد؛ چراکه حاج قاسم سلیمانی تنها یک مجاهد نبود! بلکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند «حاج قاسم سلیمانی یک مکتب و مدرسه‌ای است که باید از او درس آموخت».

وی در ادامه گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی از مبانی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب جدا نیست؛ زیرا رسالت محور بودند؛ «یعنی هر کاری که در جهت پیشبرد اهداف انقلاب انجام می‌دادند را به‌عنوان رسالت می‌دانست» و در انجام آن از هیچ امری کوتاهی نمی‌کردند و با تمام توان آن را پیش می‌بردند و این را می‌توان از چهل سال حضور فعالان در جبهه مقاومت دریافت.

پرما، در رابطه با شاخصه‌ها و ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی، گفت: نظام شهید سردار سلیمانی ولایت‌پذیر نیست؛ بلکه ولایت باور است، از آن جهت که اعتقاد قلبی و خالصانه به ولایت داشتند و این ویژگی در وصیت‌نامه سردار به‌خوبی نمایان است؛ بنابراین مکتب شهید سردار سلیمانی ولایت مداری است که اگر همه طلاب به رهبر و ولی‌فقیه خود چنین باور قوی داشته باشند، قطعاً به بصیرت و آگاهی خواهند رسید.

وی در پایان با بیان اینکه خون سردار سلیمانی تمدن ساز و نمونه تحقق یافته گام دوم انقلاب بود، گفت: اگر بخواهیم طبق بیانیه گام دوم انقلاب پیش رویم باید به مکتب شهید سلیمانی به‌عنوان یک الگو نگاه کنیم؛ زیرا ایشان به‌عنوان الگویی جهادی در جبهه مقاومت برای همه جهان شناخته شده که حتی شهادتشان برکاتی از جمله «غرور ملی مردم ایران»، «رسوایی دشمن اسلام آمریکا» و «تقویت پیوند میان ایران و کشور عراق» را در پی داشته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha