پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راشد

حوزه/ رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: حکومت بحرین را به تسلیم در برابر اراده ملتش نصیحت می کنیم. با مردم بحرین با عدالت برخورد کنید، زیرا آنها شایسته عدالت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در راستای برنامه های مختلف بزرگداشت دهمین سالروز آغاز انقلاب بحرین به همت سازمان بدر جشنواره بزرگ همبستگی ملت عراق با انقلاب بحرین برگزار شد.

 در این مراسم که جمعی از نمایندگان و مسوولین عراقی و معارضان بحرینی حضور داشتند،  هادی العامری سخنانی را ایراد کرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح در جشن دهمین سالگرد انقلاب بحرین با درود و تحیت و تحسین انقلابیون بحرینی برای اقامه چنین انقلاب مبارکی گفت: حکومت بحرین همچنان به تلاشش برای منحرف نمودن اراده مبارک ملت بحرین ادامه می دهد. انقلاب بحرین نشان دهنده اراده مردمی است که به دنبال عزت و آزادی هستند .

العامری گفت: وقتی میدان اللؤلؤة بحرین را از بین بردند هر محله و خانه بحرینی تبدیل به اللؤلؤة شد.

العامری خاطر نشان کرد: حکومت بحرین را به تسلیم در برابر اراده ملتش نصیحت می کنیم. با مردم بحرین با  عدالت برخورد کنید ، زیرا آنها شایسته عدالت هستند.

وی افزود: ما از مبارزه با دیکتاتوری ناامید نشده ایم ، پس شما نیز  ناامید نشوید، پیام من به رژیم بحرین و خاندان حاکم بر آن این است که گشایش برای مردم خود فراهم کنید.این انقلاب بدون شک پیروز خواهد شد. ملت های منطقه از پایگاه های آمریکایی در منطقه نمی ترسند.

رئیس ائتلاف فتح گفت: دولت های عربی خلیج فارس برای محافظت از خود  به سمت عادی سازی رفتند. ما از جامعه جهانی می خواهیم که درمورد خواست ملت بحرین انصاف داشته باشند.

دکتر راشد الراشد معارض بحرینی در جشنواره همبستگی بغداد با ملت بحرین گفت: از طرف مردم بحرین و نیروهای مخالف سیاسی ، از حضور خواهران و برادران در هر جایگاهی و منصبی که هستند  به خاطر حضور و مشارکتشان در این جشنواره بزرگ از قلب عراق، بغداد  و همبستگی با مردم ما ،استقبال می کنم و خوش آمد می گویم.

وی ادامه داد: من سلام خانواده های شما در بحرین ، به ویژه سلام والدین شهدا ، بازداشت شدگان ، افراد  تحت تعقیب و اخراج شدگان و مهاجران را به شما منتقل می کنم.

الراشد گفت: ما در کنار شهدای صالح خود که در دفاع از عزت ، دین و مقدسات ما فداکاری کردند ، عزتمندانه و  با افتخار می ایستیم. درود بر شهیدان امت اسلامی در همه جا و شهدای عزت در عراق علی(ع)  و حسین(ع) .

وی تصریح کرد: انقلاب مردمی بحرین ده سال پیش در قالب یک عطیه مردمی بی سابقه آغاز شد تا درد و رنجی را که بحرینی ها  در دوران استبداد و دیکتاتوری و سلطه یک خاندان بر قدرت و انحصار مطلق منابع و توانایی های آن تجربه کرده است ، را بیان کند.

وی گفت: این انقلاب امیدها و آرزوهای مردم بحرین را برای عدالت و برابری و استقرار یک نظام  سیاسی تحقق می بخشد که مشروعیت خود را از اراده مردمی و انتخاب آن از طریق صندوق های رای به دست می  آورد.

معارض ارشد بحرینی گفت: جهان خواسته های مردم ما ، که همه آنها را عادلانه و مشروع توصیف کرده اند ، به خاطر چراغ سبز نشان دادن به ارتش سعودی برای حمله به بحرین و سرکوب انقلاب با وحشیگری و بی رحمی ، که صدها شهید و زخمی بر جای گذاشت ، مشاهده کرده است.

الراشد گفت: چه کسی مسئول سرکوب مردم ما در بحرین است؟ این گروه های مسئول سه گروه هستند؛ گروه اول: پایگاه ناوگان پنجم ، نیروی دریایی ایالات متحده است که مخالفت علنی و آشکار خود را  برای جلوگیری از هرگونه تحقق دموکراسی  در منطقه آشکار کرده است. گروه دوم، جامعه بین المللی است که خود را با رژیم دیکتاتوری همسو کرده و برای سرکوب مردم سلاح و تجهیزات در اختیار آن قرار می دهد و سوم: ملت های عرب و اسلامی هستند که با  سکوت خود در سرکوب ملت بحرین نقش دارند.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه در تجاوز به یمن شرکت کرد ، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرد و جنایات هولناکی را علیه مردم در بحرین مرتکب شد. آیا مردم بحرین به تنهایی باید این جنایات سنگین را متحمل شوند یا مسئولیت آنها بر عهده همه اعم از جهان عرب و اسلامی ما است.

معارض بحرینی با بیان اینکه عادی سازی با رژیم صهیونیستی تنها اهانت به فلسطینی ها و ملت بحرین نیست، گفت:  بلکه این عادی سازی اهانت به تمام اعراب و مسلمان ها است و مسوولیت آن بر دوش همگان است.

وی افزود: در بحرین ، ما مقاومت کرده ایم و هنوز با یک سرکوب وحشیانه وحشتناک روبرو هستیم و ما راهپیمایی و مبارزه ملی را تا سرنگونی دیکتاتوری ادامه خواهیم داد و درود  عظیم  به مردان ، جوانان و زنان مردم ثابت قدم ما در جنگ عزت و کرامت.

وی در پایان گفت: از طرف مردم ثابت قدم بحرین و از طرف مخالفان سیاسی ، از سازمان بدر اسلامی برای میزبانی این جشنواره تشکر می کنم  و از همه خواهران و برادران برای همبستگی و شرکت در این جشنواره تشکر می کنم  و هزاران تشکر از همه کانالهای ماهواره ای و  خبرنگارانی  که این برنامه را پوشش دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha