چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: همه ما پیرو یک دین و یک مکتب هستیم و دیگر جای اختلاف وجود ندارد، اگر مذاهب مختلفی داریم از این رو بسیار مهم است که یک هدف واحد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، امروز در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی با عنوان «نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» که در سالن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند وحدت، انسجام و برادری می باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: وقت آن آمده است که سران ممالک اسلامی و حتی سران جهان با تفکر عمیق و با بصیرت واقعی مسایل را پیگیری نمایند زیرا باید به ذلت کشاندن ملت ها و سرکوب مستضعفان دیگر کشور تمام شود.

امام جمعه سنندج افزود: باید خون انسان نزد همه جهانیان محترم شمرده شود، انسانی که خداوند برایش ارزش قائل شده و بر همه موجودات ارحج دانسته شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه ما پیروی یک دین و یک مکتب هستیم و دیگر جای اختلاف وجود ندارد، اگر مذاهب مختلفی داریم از این رو بسیار مهم است که یک هدف واحد داشته باشیم و آنهم اسلام است که در آن مذاهب به ستیز نمی پردازند و برادرانه در کنار هم هستند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که به روند جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم زیرا دست های تفرقه افکنانه در بین جهان اسلام وجود دارد.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود افزود: قرآن می فرماید که یکی از دلایل آفرینش انسان ها شناخت بیشتر آنها از همدیگر است، قرآن کریم تا روز قیامت وجود دارد و این مکتب سعادت بشریت می باشد و ما باید نقش بسیار مهمی در جهان داشته باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: الحمدالله امروز علمای اهل سنت و تشیع در ایران در کمال اخوت و برادری در کنار هم زندگی می کنند و این بهترین الگو برای جهان اسلام است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: عامل وحدت اسلام بعد از پیامبران، علما بودند که انسان ها را به وحدت و برادری دعوت می کنند و قرآن در آیاتی این مهم را مورد تاکید قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه وظایف علما همانند وظایف انبیاء سنگین است، عنوان داشت: روحانیون به عنوان مشاور دینی و معنوی انسانها هستند به ویژه خطیبان جمعه و باید در این جبهه به معنای واقعی کار کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود گفت: علما می توانند جامعه را به زندگی شرافتمندانه و به دور از آلودگی دعوت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha