چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فمنیسم

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی» در مدرسه علمیه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار و در آن مطرح شد؛ مهم‌ترین اثر تفکر فمینیسم «دین‌گریزی» و «دوری نسل جوان» از معنویت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، لیلا سادات داودی، استاد حوزه و دانشگاه، در نشست «نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی» که در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س ) دولت‌آباد برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر «زنان در صدر انقلاب پیشرو بودند و آنان بودند که با حضور خود در خیابان‌ها باعث برانگیخته شدن غیرت مردان و حضور آن‌ها در صحنه شدند»، اظهارداشت: در زمان پیروزی انقلاب، زنان دارای ویژگی‌های خاصی مانند قناعت، عدم تجمل‌گرایی و ازخودگذشتگی بودند.

استاد حوزه ادامه داد: توجه به نقش ارزنده زنان در زمینه خودباوری نشانگر نقش مؤثر آن‌ها در زمینه خانواده، تحصیل، اشتغال و حتی سیاست است، دنیا نیز به این موضوع اذعان دارند که زنان پس از انقلاب در ایران پیشرفت زیادی داشتند.

وی، تفکرات فمینیسم، جنگ نرم و تجمل‌گرایی را سه عاملی مهم مسئله زنان دانست و گفت: این‌گونه تفکرات، آن‌ها را از اهداف عالی صدر اسلام جدا نموده است؛ تجمل‌گرایی نتیجه نفوذ تفکرات فمینیسمی و جنگ نرم بوده و فمینیسم‌ها کسانی هستند که در دنیا مخصوصاً در اروپا وقتی به زنان ظلم می‌شد، تشکلاتی راه می‌انداختند که این‌گونه القا که به زنان در جامعه ظلم شده و بعضی از رادیکال‌های فمینیسم هستند که می‌گویند زنان حتی زیر بار ازدواج هم نروند آن‌ها بیشتر در زمینه حقوق محوری و فرد محوری کار می‌کنند.

داودی  گفت: تجمل‌گرایی در زنان سبب می‌شود مردها هم مادی‌گرا شده و برای برآوردن حوائج زنان مجبور به کارهای خلاف مثل کم‌فروشی و گران‌فروشی کنند! که اساساً این مسأله عامل تأخیر در ازدواج‌ها می‌شود.

وی مهم‌ترین اثر تفکرات فمینیسم و تجمل‌گرایی را دین‌گریزی و دوری نسل جدید از خدا دانست و گفت: حب دنیا در دل مادران جایگزین خدامحوری شده است «حب الدنیا راس کل خطیئة».

وی گفت: برای اصلاح تفکرات نفوذی فمینیسمی همت انقلابی نیاز است، که با ریشه‌کنی این تفکرات سبب رشد و سربلندی زنان در جنگ نرم و به دنبال آن نسلی با عزت‌نفس به وجود آوریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha