جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امضای تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم نامه استفاده از ظرفیت مبلغان حوزه علمیه خراسان برای اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها فی ما بین حوزه علمیه خراسان و اداره کل زندان های خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت مبلغان حوزه علمیه خراسان برای اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها میان حوزه علمیه و اداره کل زندان‌های خراسان رضوی امضا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصباح عاملی، در این جلسه با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امضا شده یک مسئله عملیاتی است، گفت: معتقدیم یک کار را باهدف و مسیر معین می‌توان به‌طور مشترک و به نحو احسن انجام داد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، نیاز را دومین نکته در تفاهم‌نامه‌ای اثرگذار دانست و اظهار کرد: ابتدا باید نیازسنجی صورت گیرد و مخاطبان مشخص باشند؛ از این جهت همان‌طور که مردم مخاطب انبیای الهی هستند، جامعه هدف حوزه علمیه نیز می‌باشند و از این رو با توجه به تنوع سلایق و شخصیت‌های افراد، هر کدام به نحوه مشخصی باید مورد خطاب قرار گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیت‌های دیگر در تفاهم‌نامه، واقع‌بینانه بودن و فعالیت متناسب با ظرفیت‌ها و مخاطب است، برنامه‌ریزی گام‌به‌گام را از دیگر ویژگی‌های مدنظر در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: سعی شده تفاهم‌نامه‌های حوزه علمیه خراسان با سایر نهادها مبتنی بر همین خصوصیت‌ها باشد تا اثر مطلوبی در برگیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان ابراز امیدواری کرد به‌گونه‌ای عمل شود که فضای غالب در زندان به‌عنوان یک مرکز تعلیم و تربیت -که البته در همه جای جامعه اسلامی باید این‌گونه تعریف و معرفی گردد.

همچنین سعید سرباز جانفدا، مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده، گفت: امیدواریم شاهد برکات این حرکت خوب فرهنگی - دینی بوده و الگویی در سطح کشور باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که آرزوی بهبودی در عرصه تربیت برای کسانی که در زمینه اجتماعی ناهنجاری کرده‌اند، محقق شود.

سرباز جانفدا، گفتمان اولیه برای شناخت میان دو نهاد را از آثار تفاهم‌نامه عنوان و خاطرنشان کرد: با این کار بستری برای اقدام کارگروه‌ها و در نهایت عملیاتی شدن امور فراهم می‌شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha