پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد الخضری نماینده سابق جنبش حماس در عربستان

حوزه/ جنبش حماس از مقامات سعودی خواست، تمامی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان را آزاد کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش مقاومت اسلامی حماس از مقامات سعودی خواست، محمد الخضری نماینده سابق این جنبش در عربستان و فرزندش هانی و تمامی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان را آزاد کند.

جنبش حماس در گفتگوی مطبوعاتی گفت: با کمال تأسف دیروز گزارش سازمان عفو بین الملل را در خصوص وضعیت سلامت محمد الخضری را دریافت کرده است. الخضری از سال ۲۰۱۹ در بازداشت به سر می برد.

این جنبش افزود: وضعیت سلامت الخضری زیاد خوب نیست و همچنان که سازمان عفو گفته، حالش پیوسته رو به وخامت است و توانایی خوردن غذا را ندارد.

شایان ذکر است سازمان عفو بین الملل اشاره کرده بود که وضعیت سلامت محمد الخضری به دلیل عدم دریافت مراقبت پزشکی کافی، رو به وخامت است.

این سازمان افزود: الخضری از ۴ آوریل ۲۰۱۹ در زندان عربستان به سر می برد و دست راستش ناتوان شده و تعدادی از دندان افتاده و به هنگام خوردن غذا تنها به پسرش که با او در بازداشت است، اعتماد دارد و نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

در گزارش این سازمان آمده: زندان "ابها" که الخضری و فرزندش در آن زندانی هستند، پزشکان متخصص ندارد و مراقبت پزشکی که الخضری به آن نیاز دارد، در این زندان نیست.

سازمان عفو تصریح کرد: در محاکمه الخضری و سایر فلسطینی ها، موارد زیاد نقض حقوق بشر صورت گرفته که از جمله آنها بازداشت خوسرانه، ناپدید شدن اجباری و زندان انفرادی، فشار روحی، بازجویی پشت درهای بسته بدون حضور وکیل و محرومیت از مراقبت پزشکی است.

این سازمان از ملک سلمان خواست اتهامات بی اساسی که به الخضری و پسرش نسبت داده شده را بردارد و آنها را آزاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha