جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راضیه سلطان عباسی ندوشن

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: بانوان طلبه هرمزگانی در یک سال گذشته و در ایام کرونا در رویکرد جدید، ۵۰ گروه و کانال مجازی و نیز یک گردان سایبری آموزش دیده تشکیل دادند.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در هرمزگان اظهارداشت: پدیده خواهران طلبه، از بدو شکل گیری تا کنون برکات زیادی از لحاظ علمی و فرهنگی و حتی کاهش آسیب های اجتماعی برای جامعه داشته است که هیچ کس نمی تواند منکر آن باشد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار بانوان طلبه در جامعه و خانواده، افزود: بانوان طلبه بااخلاص، جهاد و معنویت ابتدا در خانه و سپس در جامعه خداپسندانه فعالیت می کنند و خواهران طلبه هرمزگان نیز علاوه بر جهاد علمی پژوهشی در زمینه های فرهنگی می درخشند.

راه اندازی بیش از ۵۰ گروه و کانال در فضای مجازی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، سال ۱۳۹۹ را سالی پر تلاطم از جهت روحی و مادی برای بسیاری از خانواده‌ها در سطح دنیا توصیف کرد و افزود: وضعیت معیشت خانواده های طلبه هرمزگان تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته با این حال خواهران توانستند این آزمون بزرگ را با سربلندی پشت سر گذاشته و تمامی فعالیت های تبلیغی خود را در مکان هایی با وضعیت سفید، «حضوری» و در مکان هایی با وضعیت قرمز «مجازی» برگزار نمایند که در این زمینه بیش از ۵۰ گروه و کانال در کل مدارس استان راه اندازی شد.

فعالیت چهار نشریه در دوران کرونا

عباسی ندوشن، افزود: در یک سال گذشته تلاش های بسیاری در زمینه آموزش و ارتقای اعضای تحریریه نشریات انجام شده و به حول و قوه الهی توانسته ایم با رویکرد فرهنگی اجتماعی نشریاتی را در چهار مدرسه استان فعال نماییم.

وی، اسامی این نشریات را «کوثر»در مدرسه کوثر بندرلنگه و «الفت» در مدرسه الزهرا(س) بندرعباس، نشریه «رودان» و نشریه «میناب» برشمرد.

راه اندازی گردان سایبری طلاب هرمزگان

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در خصوص دیگر برنامه های سایبری و مجازی بانوان طلبه اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه خواهران استان با توجه به عصر تکنولوژی که فضای جدیدی پیش روی همگان گذاشته و با کسب مهارت‌های لازم، فضاهای تبلیغی و جذاب در این بستر ایجاد کردند.

خانم عباسی ندوشن افزود: بیش از ۲۰ نفر از خواهران طلبه در سطح استانی و ملی با حضور در دوره های مهارتی فضای مجازی گواهی لازم را دریافت کرده اند و بلافاصله گردان سایبری طلاب هرمزگان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در زمینه تبلیغ و ترویج مسائل دینی هم بانوان طلبه در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردند که از این گردان تعدادی نیز در زمینه آموزش و تولید محتوای کانال سفیران هنر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور همکاری می کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha