جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ بسیج کارکنان دانشگاه‌ها بسیجیانی فرهیخته شناخته می شوند لذا نسبت به سایر بسیج ادارات باید نقش الگویی داشته باشند؛ برای این منظور لازم است دائماً مبانی خود را تقویت کرده و آگاه به تحلیل وضعیت روز کشور و جریانات فکری، اجتماعی و سیاسی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در چهارمین جلسه کارگروه فرماندهان پایگاه بسیج دانشگاه های استان، که در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به برکات ماه مبارک رجب عنوان کرد: همه وظیفه داریم در این فرصت مغتنم ارتباط با خدا را قوی تر و حق بندگی را ادا کنیم؛ لذا انتظار می رود در این عرصه نیز بسیجیان پیشگام باشند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان سمبل معنویت بودند، امروز نیز بسیجیان باید تداعی گر آن معنویت در محیط های مختلف از جمله محل کار باشند و این موضوع باید اساس کار قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز افزود: از ویژگی‌های محیط دانشگاه ارتباط با قشر فرهیخته است که می تواند بستر مناسبی را جهت خدمت رسانی به اساتید و دانشجویان فراهم کند؛ لکن بسیجیان در این مسیر گاها با بی مهری هایی مواجه اند که اگر نیت، اعتلای انقلاب اسلامی، جلب رضایت خداوند و کسب اعتماد مردم باشد، در این مسیر بردباری و صبوری بیشتر می شود و خداوند نیز برکت می دهد که ان شاءالله این خدمات و فعالیت های بسیج کارکنان منشأ خیر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به جایگاه و نقش دانشگاهیان در جامعه اظهار کرد: بسیج کارکنان دانشگاه ها نسبت به سایر بسیج ادارات باید نقش الگویی داشته باشند؛ لذا به عنوان بسیجیانی فرهیخته شناخته می شوند. برای این منظور لازم است دائماً مبانی خود را تقویت کرده و آگاه به تحلیل وضعیت روز کشور و جریانات فکری، اجتماعی، سیاسی باشیم. باید موضع گیری ها، اظهارنظرها و اقدام عملی بسیجیان مبتنی بر آگاهی باشد.

دیرباز ادامه داد: لازم است بسیجیان دانشگاهی ارتباط قوی با مسئولین دانشگاه ها ایجاد کنند؛ بسیجیان به عنوان افراد دغدغه مند باید در ارتباط کامل با مسئولین دانشگاه ها باشند و در قالب انتقاد و پیشنهاد، ایشان را در خدمت رسانی هرچه بهتر در مسیر انقلاب اسلامی یاری کنند.

در ادامه این جلسه، حقیقی مقدم مسئول کارگروه پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه های استان با اشاره به اینکه دانشگاه قم به عنوان دانشگاه معین استان در راهبری و هدایت دانشگاه های استان نقش تأثیرگذاری دارد، عنوان کرد: مأموریت بسیجیان در دانشگاه ها و رسالت آنها با سایر اداره جات متفاوت است؛ دانشگاه، به گفته امام خمینی (ره) مبدأ تحولات و به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جایگاهی برای تربیت نیروهای انقلابی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه وجود بسیج از ضروریات در ارگان ها و ادارات است، گفت: بسیج کارمندی دانشگاه ها باتوجه به روحیات بسیجی هر کدام به نوعی در این مسیر خطیر باری را بر دوش گرفتند؛ لکن دانشگاهیان همواره این دغدغه را دارند که به چه میزان در این مأموریت موفق بوده اند؛ لذا سعی بر این است که همواره فعالانه، پویا و نوآورانه قدم بردارند. از این رو کارگروه بسیج کارکنان دانشگاه ها برای ترسیم راهبردها شکل گرفت و تا کنون طی ۴ جلسه مسائل فرهنگی و سازمانی دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha