جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان به تعلیق پروتکل الحاقی توسط ایران طبق مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: همه مسئولان نظام اسلامی ملزم به رعایت قوانین هسته ای مجلس هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: شنبه هفته آینده تکریم و تعظیم از اسرا و مفقودان نامگذاری شده و وجود آزادگان را یک نعمت برای جامعه اسلامی می دانیم.

وی، سوم اسفندماه را مصادف با کودتای رضاخانی به عنوان یک ننگ در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: شهیدان میرزا کوچک جنگلی و مدرس ۲ شخصیت برجسته ملی بودند که مجاهدانه ایستادند و نگذاشتند کشور دست بیگانگان بیفتد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام(ره) تاریخ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در ایران فرو ریخت، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی محسوب می شود که در تمام معادلات سیاسی دنیا دارای حرف و نظر است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، ایران را مهد اسلام خواند و تصریح کرد: مردم ایران در سایه قرآن و سنت به اقتدار رسیدند.

وی به سالروز ولادت با سعادت حضرت امام جواد(ع) مصادف با چهارم اسفندماه اشاره کرد و افزود: امام جواد(ع) می فرماید؛ در زندگی سختکوش باشید و اگر چنین کنید به مقصود می رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ولادت امیر مومنان علی(ع) امام اول شیعیان، اظهار کرد: ۳۰۰ آیه در قرآن کریم درباره امیرالمومنین امام علی(ع) نازل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، به پاسخ مقام معظم رهبری در برگزار نشدن مراسم اعتکاف به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کسانی که از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده اند بهتر است در ۳ روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب نماز جعفر طیار را بخوانند.

وی، از جمله برنامه های سخت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را پرونده هسته ای ایران ذکر کرد و یادآور شد: پنجم اسفندماه کشورهای اروپایی باید درباره پرونده هسته ای ایران تصمیم بگیرند و در نهایت توپ در زمین آمریکایی ها است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران طبق مصوبه مجلس باید پروتکل الحاقی را معلق کند، اظهار کرد: همه مسئولان نظام اسلامی ملزم به رعایت قوانین هسته ای مجلس هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، دولت های آمریکا در یک قرن اخیر را بدعهدترین عنوان کرد و افزود: چرا بعضی ها اینقدر اصرار دارند که آمریکای بدعهد و خائن به برجام بازگردد.

وی با تاکید بر حرکت هوشمندانه و قدرتمندانه ایران در عرصه جهانی، بیان کرد: دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای و تشنج آفرینی در منطقه نیست بلکه می خواهد توجه همه ملل را به حسن ظن خود دعوت کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ملت ایران را تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) خواند و تصریح کرد: دشمنان بدانند با قهر ملت ایران صورت قدرت های استکباری قرمز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، جمهوری اسلامی ایران را مقتدرترین کشور در دنیای معاصر عنوان کرد و گفت: ملت ایران هرگاه که مقتضای زمان ایجاد کند می تواند سیلی های متعدد به آمریکا بزند.

وی با اشاره به بیداری ملت های مسلمان به ویژه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: اکنون دست و پا زدن قدرت های استکباری در منطقه را مشاهده می کنیم و این اقتدار در سایه درایت مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران کسب شده است.

امام جمعه رشت در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر فضیلت جمعه و جایگاه نمازجمعه اشاره کرد و یادآور شد: خداوند جمعه را بر دیگر روزها برتری داده و در این روز باغ های بهشتی برای کسانی که در نمازجمعه حضور پیدا می کنند، آراسته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی همچنین پیرامون سبک زندگی اسلامی و شرم و حیا، اظهار کرد: در اسلام به همه بخش های فردی و اجتماعی انسان از جمله لباس و پوشش توجه شده است.

وی با بیان اینکه در اسلام لباس باید بتواند بدن را بپوشاند و موجب تحریک نشود، تصریح کرد: لباس باید معرف شخصیت انسان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 40
    درود
  • US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    41 1
    آقای امام جمعه؛ انرژی هسته‌ای جزو مسایل استراتژیک نظام محسوب می‌شود و شما و دیگر تریبون‌داران محترم هم اگر راجع‌به آن نظری ارائه نکنید، طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پی‌گیری می‌شود و شما مطمئن باشید که رهبری در این مورد با احدی تعارف ندارند. ایشان در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی نیز تصریح کردند: «اصلاً مسئله‌‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد. آنچه مطالبه‌ی منطقی ما و مطالبه‌ی عقلانی ما است، رفع تحریم‌ها است؛ تحریم‌ها باید برداشته بشود. این حقّ غصب‌شده‌ی ملّت ایران است؛ چه آمریکا، چه اروپا -که آویزان به آمریکا و دنباله‌روِ آمریکا است- وظیفه دارند این حقّ ملّت ایران را اداء کنند. اگر تحریم‌ها برداشته شد، خب آن برگشت آمریکا به برجام معنایی خواهد داشت». بنابراین به‌جای این‌همه سخن‌ گفتن درباره برجام و پروتکل الحاقی و مصوبه مجلس و...، چند کلمه‌ای در مورد مسائل روز مردم مانند مشکلات معیشتی و بلای همه‌گیر بیماری کرونا که هر روز تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیز ازجمله هم‌استانی‌های خودتان را مبتلا می‌کند و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و نهادها و تلاش جهت رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی در زندگی مردم، سخن می‌گفتید.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 25
      شاهدی که از کلام رهبری فرزانه آوردید : «اصلاً مسئله‌‌ی ما این نیست که آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد» ، دقیقا سخن تبیینی تاکیدی امام جمعه محترم را ، الزام می کنند ؛ چرا که ائمه محترم جمعه ، زبان تاکیدی و بیانی ولی امرند . عجیب است که شما ایشان را از انجام وظیفه منع می کنید !!!
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 25
      اتفاقا سخن امام جمعه گرامی در راستای مسایل معیشتی مردم ، چرا که از امید به دشمن که باعث سلب یا کاهش عنایت خداوند می شود ، برحظر می دارد ، نفس نماز جمعه سخنان تقوی آور و ... همگی در راستای افزونی ، برکت و رفع مشکلات مردم است . شماها باید به خود برگردید و خطاب کنید که چرا به جای امید به خدا مدام رویه امیدواری به سران کفر و عداوت را القا می کنید ؟