جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نکونام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تاکیدکرد: نباید مثل گذشته ما به تعهدات عمل کنیم اما آن‌ها کار خودشان را انجام بدهند پس امیدوار هستیم از این مرحله هم آن گونه که رهبر انقلاب ترسیم کردند ما عبور کنیم و باز مجدداً از این مرحله عبور دیگری صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، امروز (جمعه، یکم اسفند ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: امام خمینی (ره) که بنیانگذار این انقلاب است می‌فرماید آیا به این جمهوری اسلامی که می‌گوییم اعتقاد هم داریم یا فقط به زبان می‌گوییم، آیا فقط گفته‌ایم جمهوری اسلامی و هر کاری خواستیم کردیم،  اگر گفته‌ایم جمهوری اسلامی و بعد هر کاری دل ما می‌خواهد انجام بدهیم این اعتقاد به جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که مسئولان باید متمسک به سیره حضرت علی (ع) باشند، تصریح کرد:  اگر به جمهوری اسلامی معتقد هستیم باید حکومت ما همانند حکومت علی بن ابی طالب باشد یعنی مردمی که در این حکومت زندگی می‌کنند همه باید تابع اسلام باشند و همچنین دولتمردان، مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی باید همانند حکومت حضرت امیرمؤمنین مطابق و سیره و منش آن بزرگوار عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: اشرافی زندگی کردند و مثل فقرا سبک زندگی نداشتند، عدالت را زیر پا گذاشتند و انواع اجحاف‌ها به مردم صورت گرفتن این که  جمهوری اسلامی  و حکومت علوی نمی‌شود باید حکومت از علی بن ابی طالب درس بگیرد و به آن عمل کند.

وی با اشاره به توصیه و تاکید امام به مجلس بر علوی حرکت کردن، گفت: امام بعد از توصیه به دولت مجلس را هم خطاب می کند که  مجلس یکی از مقامات بلند یا بلندترین مقام کشوری است که اگر از علی بن ابی طالب الگو گرفت و عدالت  را به معنای واقعی بر  احکام و اموری را که محول به آن‌ها است به نحو درست  تصویب و اجرا بکنند آن وقت می‌شود گفت مجلس ما متسمک به امیرمؤمنان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تمسک بر علی بن ابی طالب را روح نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه نتواند این کار را بکند و یا خدایی نخواسته نخواهد این کار را بکند نمی‌تواندنمی توانند ادعا بکنند علوی هستند بنابراین انتظار است که مسئولان همانند علی بن ابی طالب مردمی باشند و  به مردم تکیه کنند و با مردم حرکت کنند و منافع مردم را ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به مسئله برجام گفت: تصویب طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها در تاریخ ۱۲ آذر ۹۹ یک کار خوبی بود که انصافاً باید از آن تقدیر کرد چون شاید آن زمان بعضی‌ها نمی‌دانستند و بعضی‌ها اعتراض می‌کردند که چرا مجلس در این کارها دخالت می‌کند و حتی اعتراض هم کردند اما اکنون می‌بینیم چقدر آن کار هوشمندانه بود که دولت را موظف کرد تا تاریخ سوم اسفند اگر تحریم‌ها برداشته نشد پروتکل الحاقی متوقف بشود و محدودیت‌ها برای آژانس به وجود بیاید که به آن تاریخ نزدیک هستیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر دست برتر را در مسئله برجام دارد، افزود:  درحال حاضر یک  تکاپویی در اروپایی‌ها و در این رئیس جمهور جدید آمریکا که بعضی از داخلی‌ها به او دل به او بسته بودند افتاد و کاملاً متحیر مانده است که چکاری باید بکند که این‌ها به برکت همین قانونی است که  در مجلس تصویب شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: امید است این اقدام  به خوبی صورت بگیرد و خدای نخواسته باز راه‌های دیگری  باز نشود و مسائل به وجود نیاورند که  از این قانون عبور نکنند و دوباره  توپ در زمین ما قرار بگیرد و با مشکلات مواجه بشویم چرا که الان توپ در زمین آمریکایی‌ها  است و آن‌ها هستند که باید تحریم را بردارند.

خطیب جمعه شهرکرد تاکید کرد: رهبر انقلاب راه دقیق مشخص کردند که طبق آنچه ایشان دقیق و قاطع بیان کردند باید هم عمل و هم راستی آزمایی شود یعنی هم برداشتن تحریم و هم راستی آزمایی که آیا واقعاً اقدام صورت گرفته است بعد آن موقع مطابق اقدام آن‌ها هم ما اقدام داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: نباید مثل گذشته ما به تعهدات عمل کنیم اما آن‌ها کار خودشان را انجام بدهند پس امیدوار هستیم از این مرحله هم آن گونه که رهبر انقلاب ترسیم کردند ما عبور کنیم و باز مجدداً از این مرحله عبور دیگری صورت نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به میلاد حضرت علی(ع) در سیزدهم ماه رجب، تصریح کرد: در این ایام اعتکاف بود و اکنون به دلیل شیوع کرونا از اعتکاف محروم بوده اما این به معنای محرومیت از ایام البیض نیست. این سه روز مبارک است و نباید از برکات الهی خود را محروم کرد، از مکتب امام علی(ع) باید یاد گرفت و عبادت‌های طاقت فرسا انجام داد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: بلاها به برکت توسل به اهل بیت دفع می‌شود و به وسیله اهل بیت است که رحمت پروردگار بر مردم نازل می‌شود لذا باید در توسل به اهل بیت(ع) کوشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha