جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس

حوزه/ سردار حمید خرم دل با تشریح خدمات سپاه و مجموعه بسیج در منطقه زلزله زده سی سخت تاکید کرد: سپاه و بسیج پیشتاز عملیات امداد ، نجات و خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، در پی وقوع زلزله در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد و انجام اقدامات امدادی و خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و نهادها به زلزله زدگان،سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در  تشریح اقدامات و عملیات امداد ، نجات و خدمت‌رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله اخیر گفت: مجموعه سپاه و بسیج بعد از وقوع زلزله جزو اولین مجموعه هایی بودند که وارد شهر زلزله زده  سی سخت شدند. ارزیابی های اولیه توسط سپاه و بسیج انجام شد و هر آنچه که در ساعات ابتدایی می توانستیم انجام دهیم را مد نظر قرار داده و آمبولانس هایمان را به شهر اعزام کردیم .

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اولیه که توسط سپاه و بسیج انجام گرفت کنترل ورودی  و خروجی شهر سی سخت بود که به خوبی مدیریت شد.

سردار خرم دل ابراز داشت: به منظور تامین غذای مورد نیاز زلزله زدگان سی سختی یک آشپزخانه مجهز راه اندازی کردیم که روزانه سه هزار پرس غذا در سطح شهر توزیع می کند .

وی گفت: انبارهای سپاه  فتح و بسیج  را آماده و به  استان های همجوار و همچنین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام کردیم که کمک هایی که جمع آوری می شوند به صورت متمرکز به این انبارها منتقل کنند تا با اعمال مدیریت های لازم بین زلزله زدگان توزیع شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان،  شهر  سی سخت  را به ۹  منطقه تقسیم کردیم و از بسیجیان و معتمدین خود محله ها استفاده کردیم تا اقلامی که متمرکز جمع آوری می شود ، توسط این عزیزان در محلات توزیع و  بدست زلزله زدگان برسد.

سردار خرم دل یادآور شد: موضوع دیگر بیماران  خاص و صعب العلاج بودند که بعضی از آنها  خانه های خود را از دست داده اند و ممکن بود وضعیت نابهنجاری داشته باشند که  بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح استان را مسئول کردیم که این عزیزان را شناسایی  و به آنها خدمات رسانی کند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: عمده درآمد مردمان شهر سی سخت و روستاهای اطراف آن از طریق باغات است که  بسیج جامعه مهندسین کشاورزی سپاه فتح  مامور برآورد  خسارت هایی که به کانال ها و لوله ها و استخرهای آب وارد شده ، گردید.

وی گفت: از آنجا که در آستانه سال نو و ایام آمادگی کشاورزان در موضوع  باغداری قرار داریم، آماده اقدام موثر برای یاری رساندن به کشاورزان و باغداران سی سختی  هستیم.

سردار خرم دل خاطر نشان کرد:  مجموعه های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی،  ستاد اجرایی فرمان امام،  کمیته امداد، هلال احمر،  بنیاد برکت، در جلسه هماهنگی قول مساعد برای بازسازی و کمک معیشتی و یاری رساندن به زلزله زدگان داده اند .

وی گفت: سپاه و مجموعه بسیج با همراهی و همکاری ادارات و نهادها و مردم در کنار زلزله زدگان سی سخت و روستاهای اطراف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha