جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمازجمعه شهرکرد

حوزه/ با ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تریبون نماز جمعه این هفته شهرکرد در اختیار یک جوان دانشجوی مطالبه گر و دغدغه مند قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، تریبون سنخرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز یکم اسفند ماه شهرکرد به نرجس‌السادات موسوی از فعالان سیاسی - اجتماعی و دانشجوی روانشناسی دانشگاه آزاد شهرکرد سپرده شد تا حرف دل مردم و جوانان را بزند و به مطالبه گری هم بپردازد.

بسم الله قاصم الجبارین

اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج، اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

عرض سلام و آروزی تحیت محضر شما نمازگزاران محترم و عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام نورانی ماه پر خیر و برکت رجب و امید بهره‌برداری حداکثری از این ماه برای همه مردم بزرگوار استان.

در ابتدای عرایضم صمیمانه از محضر نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه محترم شهرکرد حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا  نکونام تشکر می‌کنم که با توجه ویژه به جوانان و با طبع بلندی که دارند .همیشه میدان را برای ورود جوانان به عرصه‌های حساس باز کرده‌اند و با موضع گیری های دغدغه مند خود همواره امید جریان انقلاب بوده اند.

اینکه امروز یک دانشجوی جوان پشت مهم‌ترین تریبون انقلاب در استان قرار گرفته است جز نگاه پدارنه امام جمعه محترم به فرزندان انقلاب نیست.

و اما اصل مطلب

نمازگزاران محترم 

استحضار دارید که امروز پیشرفت هایی خیره کننده و بزرگ در حوزه‌های مبارزه با فساد، گسترش عدالت، پیشرفت در حوزه‌های علمی و نهضتی، رشد چشمگیر و بازدارنده کشور در حوزه امنیتی و دفاعی و ... به برکت انقلاب اسلامی و مدیران توانمند  حاصل شده که این دستاوردها و توفیقات بر هیچ کسی پوشیده نیست.

اما نگاه به این پیشرفت ها نباید مانع از دیدن کاستی ها شود؛ امروز ما در استان‌مان مشکلات عدیده‌ای داریم که مردم را به زحمت انداخته و مشکلات فراوانی ایجاد کرده است که دل ما بچه‌های انقلاب را به درد آورده است.

امروز سایه سوءمدیریتِ چندین ساله، عزل و نصب‌های سفارشی، بی دردی برخی از مدیران، بلایی بر سر استان‌مان آورده که باعث شده سکوت‌مان را بشکنیم و برخی از این موارد را با شما ولی‌نعمتان  در میان بگذاریم تا بدانید بسیاری از مشکلات نه ربطی به انقلاب دارد، نه ربطی به برجام، نه ارتباطی با تحریم و فروش نفت و ... دارد؛  بلکه بسیاری از مشکلات ریشه در، درد بی درمان این استان،    یعنی سوء مدیریت دارد.

مردم عزیز؛

امروز چهارمحال و بختیاری در آمار افسردگی، بیکاری، دفع سرمایه‌گذار و امثالهم در صدر جدول قرار دارد؛ کار از ژن خوب و رانت قوی گذشته، کافی است فقط مسول یک ستاد انتخاباتی باشید، همین برای مسئول شدنتان کافی است! نه مدرک مهم است، نه توان مدیریتی و نه تخصص و نه تعهد! واقعا امروز برخی  مدیران ارشد دولتی در این استان بر اساس کدام سابقه و کدام توان انتخاب شده اند؛

مردم نمازگزار؛

بدانید امروز بلایی که بر سر میراث فرهنگی، صنایع استان، آب استان، کشاورزی استان، منابع طبیعی استان، فرهنگ اصیل استان آمده است ناشی از سوء مدیریت و بی‌کفایتی آقایانی است که برخلاف اصل شایسه‌سالاری بر مسند امور گماشته شده‌اند.

آقایان مسؤولان نظارتی و بالادستی

مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند کسی که ماشین شخصی دارد حق استفاده از ماشین دولت را ندارد؟؟؟ چرا بسیاری از مدیران  سوار بر ماشین های لوکسی که از مالیاتِ برآمده از جیب مردم ضعیف خریده شده، سوار می شوند و بر همین مردم فخر می فروشند؟

مردم عزیز؛

در روزهای آخر سال جهش تولید قرار داریم ولی من امروز چون به مدیران بی حال و ضعیف دولت امیدی ندارم از شما سؤال میکنم، شما در استان در این یک سال شاهد کدام رونق و جهش در امر تولید بودید؟ کدام یک از افراد خانواده شما که بیکار بود بر سر کار رفت؟ خودتان قضاوت کنید در همین چند ماه گذشته خبر تعطیلی چند واحد تولیدی استان را شنیدید؟ به نظرتان چرا در سال جهش تولید امروز مسؤلان مرتبط با امر تولید قایم شدند، به نظرتان چرا شخص اول دولت در استان از حضور در جلساتی مانند همین نماز جمعه و سایر اجتماعات مردمی هراس دارد؟ به نظر شما دلیلش همین خالی بودن دست مسؤلان نیست. درحالی که امروز باید این تریبون ها دست مسولان دولتی باشد و گزارش عملکرد ۷ ساله خود را بدهند تا مردم بدانند چه بلایی بر سر این استان آورده اند.

یک مورد آن همین کارگران اخراجی بودند که اخیرا رسانه ای شد

صدها کارگر مظلوم که به اخراجشان اعتراضی ندارند و فقط می گویند حقوق مان را بدهید/ سه مطالبه مهم دارند مهم ترینش این است که بررسی کنید اگر ما شامل حال این قانون سخت و زیان آور مشاغل می شویم برایمان اجرا کنید؛ هیچ کس گوشش بدهکار نیست؛ وقتی هم مدیران مربوطه مورد مطالبه قرار می گیرند تازه، به تیریج قَبایشان هم بر می خورد؛ جیغ بنفش می کشند؛ و با تعابیری زننده کارگر مظلوم را خطاب قرار می دهند؛ مدیر کل اداره کار می گوید این کارگران ۱۸ نفر هستند؛ یکی از مدیران زیر مجموعه اش می گوید ۷۰۰ نفر هستند، یک مدیرکل می گوید ۹۶۰ نفر هستند؛ و عالیجناب دیگری مدعی می شود که آمار اخراجی های این کارخانه کمتر است؛ مردم؛ اینها نمی دانند چند نفر اخراج شده، چطور می خواهیم مشکل را حل کنند!!!

در رای هیأت سه نفره که برای این کارگران صادر شده، عبارت " کارگر مخیر است" اضافه شده و معنای رأی قضایی را عوض کرده، وقتی از مسئولش می پرسیم، چرا این عبارت به ضرر کارگر در متن رأی صادره اضافه شده با خنده می گوید اشتباه تایپی بوده، غیر از ۱۴ معصوم همه جایز الخطا هستیم!!!

روزهای گذشته این کارگران نامه ای معنادار به اعضای محترم شورای تامین استان زدند و احساس نگرانی کردند که یک خطای تایپی دیگر حق زن و بچه شان را پایمال نکند؛ امیداریم اعضای محترم و دغدغه مند شورای تامین استان تدبیری بیاندیشند که دوباره خطای دیگری رخ ندهد

نکته پایانی خطاب به مسئولان اجرایی استان

آقایان مسئول بدانید که همانطور که تاریخ در خصوص گذشتگان قضاوت کرد بدون شک عملکرد شما را هم برای آیندگان ثبت و ضبط خواهد کرد، تصمیم با شماست و اگر می خواهید مانند فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه جزو غضب شدگان تاریخ نباشید ایام باقی مانده دولت را قدر بدانید و در روزهای باقیمانده با کار و تلاش و خدمت و الگو گرفتن از امثال شهید رجایی و حاج قاسم عزیز سعی کنید خود را به مردم نزدیک تر کنید و باری از دوش مردم بردارید که هم برای دنیای تان بهتر است و هم برای آخرت تان.

و اما نکته پایانی خطاب به مردم عزیز

مردم عزیز آقا و رهبرمان اخیرا فرمودند که راه حل  علاج مشکلات کشور انتخاب درست است، شما را به خدا، شما را به خدا، شما را به خدا قسم تان می دهم از همین الان روی شاخص ها و مولفه های یک مدیر تراز انقلاب مطالعه، مباحثه و تفکر کنید تا در انتخابات پیش رو به لطف خدا افرادی را انتخاب کنیم که مانند برخی از مدیران فعلی، خود سد راه پیشرفت کشور نشوند.

و در پایان از ستاد اقامه نماز جمعه شهرکرد بابت میدان دادن به جوانان صمیمانه تشکر میکنم.

وصلی لله علی محمد و آله الطاهرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    خوب حالا که چی یعنی اگر یک جوان بیاد از حکومت مطالبه کند همه مشکلات حل میشود؟ این میدان دادن به جوان نیست