سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مراسم سالگرد شهادت آیت الله حکیم

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی عراق مراسم بزرگداشتی را به مناسبت شهادت شهید محراب آیت الله محمد باقر حکیم در نجف اشرف و در جوار آرامگاه وی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی عراق مراسم بزرگداشتی را به مناسبت شهادت شهید محراب آیت الله محمد باقر حکیم در نجف اشرف و در جوار آرامگاه وی برگزار کرد.

در این مراسم فضلای حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه، شیوخ عشایر و هزاران نفر از دوستداران مرجعیت و شهید محراب حضور داشتند.

شهید محراب به اسلام، وحدت، استقلال و شعائر دعوت کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر القبانچی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلای اسلامی عراق در جشنواره "شهادت و فقاهت" گفت: شهید محراب به اسلام، وحدت، استقلال و شعائر دعوت کرد.

تأکید بر خروج نیرو های آمریکایی از عراق

وی ضمن تأکید بر خروج نیرو های آمریکایی از عراق، با دخالت بین المللی در انتخابات آینده مخالفت کرد و گفت: دولت آینده نباید غیر متدین و به دور از اسلام باشد، لذا ما دولتی می خواهیم که از اسلام و ارزش های ما دفاع کند.

عضو مجلس اعلای اسلامی در بخش دیگر سخنان با اشاره به اینکه دشمنان عراق به دنبال فروپاشی و شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای بودند، امّا شکست خوردند، خطاب به ملت عراق گفت: برای یاری کشور و مقابله با جنگ های سیاسی و فرهنگی متحد شوید.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به یاری مرجعیت دینی و حشد الشعبی دعوت کرد و افزود: حشد الشعبی به خاطر دفاع از آزادی و کرامت انسانی مورد هجمه قرار می گیرد.

بایدن باید از ملت های محروم و سیاهپوستان عذرخواهی کند

وی در پیامی خطاب به جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: بایدن باید از ملت های محروم و سیاهپوستان عذرخواهی کند و دست از محاصره ملت ها بردارد.

امام جمعه نجف اشرف از آمریکا خواست در سیاست و مبانی خود بازنگری کند و دست از رژیم های فاسد منطقه مثل عربستان و اسرائیل بردارد.

خون شهید حکیم چراغ هدایت مخلصین باقی خواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی نجفی رئیس دفتر حضرت آیت الله بشیر نجفی در این مراسم گفت: خون شهید حکیم چراغ هدایت مخلصین باقی خواهد ماند.

سید احمد ابو احمد الجابری فرمانده گردان های عاشورا اشاره کرد: مبانی‌ای که شهید آیت الله حکیم با آن ما را تربیت کرده، ما را به اتحاد در برابر گسترش یهود و مبارزه با انواع افراطی گری، تفرقه و فساد دعوت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha