جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السلام و المسلمین مهدی نجم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: ورودی سیکل بدون آزمون هستند و با مصاحبه وارد حوزه می‌شوند، ولی ورودی های دیپلم آزمون دارند، رده سنی برای ورود به حوزه از دیپلم تا حداکثر ۴۰ سال است و با شرایط خاص این سن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، امروز در نشست خبری با محوریت  گزارش عملکردها و پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه، با خبرنگاران ، ضمن خیر مقدم و تبریک ایام به خبرنگاران، طی سخنانی اظهار کرد: از حضور شما عزیزان در این جلسه کمال تشکر را دارم، حوزه های علمیه خواهران کشور بیش از پنج دهه است که تشکیل شده و به صورت رسمی در حال فعالیت است همچنین مدیریت استانی ده الی یازده سال از عمر کاری خود را طی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: در این یک دهه که مدیریت استانی شکل گرفته است در مدارس مختلف از ایوانکی تا بسطام مدرسه های علمیه استان وجود دارد در سطوح ۲و۳و۴  طبق مصوبه آموزش عالی سطح ۲حوزه علمیه معادل با کارشناسی می‌باشد و همچنین سطح ۳ حوزه معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴معادل دکترا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸ مدرسه در سراسر استان وجود دارد تصریح کرد: ۸ مدارس ما سطح دو داریم و ایوانکی که یک شعبه وابسته به گرمسار است  بقیه مدارس ما مستقل هستند در دو ورودی سیکل و دیپلم طلاب به حوزه ورود پیدا می‌کنند.

پذیرش بدون آزمون در حوزه علمیه خواهران سمنان + جزئیات

حجت الاسلام نجم افزود: از ۲۵بهمن ماه  ثبت نام حوزه های علمیه آغاز شده است، تمام مدارس استان پذیرش دارند و مدرسه حضرت معصومه(س) شاهرود به صورت خاص تر پذیرش مخصوص سیکل دارد.

وی در ادامه گفت: ورودی سیکل بدون آزمون هستند و با مصاحبه وارد حوزه می‌شوند، ولی ورودی های دیپلم آزمون دارند، رده سنی برای ورود به حوزه از دیپلم تا حداکثر ۴۰ سال است و با شرایط خاص این سن افزایش پیدا می‌کندکه دو شرط دارد «حافظ قرآن بودن» و «مدرک دانشگاهی» که با داشتن این شرایط تا۵ سال به محدوده سنی افزوده می‌شود.

حجت الاسلام نجم تصریح کرد: مدرسه های علمیه استان در مقاطع مختلف است اعم از سطح ۳ در دامغان، شاهرود و سمنان و سطح ۴ فقط در سمنان که گرایش این سطح فقه خانواده به صورت تخصصی است، در دامغان و شاهرود هم درخواست سطح ۴ داده شده است و اگر با اجرای آن موافقت شود ان شاءالله در آینده تاسیس می‌شود.

پذیرش بدون آزمون در حوزه علمیه خواهران سمنان + جزئیات

وی گفت: افرادی می‌توانند به سطح ۳ و ۴ ورود پیدا کنند که سطح ۲ را خوانده باشند بر خلاف ورود به دانشگاه که طلاب ما می‌توانند به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شرکت کنند دانشجویان حتی با لیسانس هم نمی‌توانند وارد سطح ۳و۴ شوند و لزوما باید سطح۲ را بگذرانند.

حجت الاسلام نجم در ادامه افزود: زمان ثبت نام ورود به حوزه از ۲۵ بهمن آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، آزمون ورودی سطح ۲و۳و۴ در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: حوزه در فضای فعالیت های علمی جدّی است و حوزه در سه عرصه آموزش و پژوهش و فرهنگی تبلیغی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha