پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر عادلی

حوزه/ دکتر عادلی با بیان این‌که ویروس مرز نمی‌شناسد و قم نیز در معرض خطر کرونای انگلیسی است، گفت: تا این لحظه موردی از ابتلای افراد ساکن قم به ویروس کرونای انگلیسی گزارش نشده، ولی هر لحظه ممکن است این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید حسن عادلی امروز در نشستی خبری با خبرنگاران استان قم که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: متاسفانه بر اساس آیین‌نامه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت فقط کادر درمانی که در بخش پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی مشغول به فعالیت هستند،‌ به‌عنوان شهید محسوب می‌شوند که این مساله باعث اعتراض پزشکان سراسر کشور شده است، این درحالی‌است که ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا به‌صورت سرپایی توسط پزشکان بخش خصوصی درمان می‌شوند و بیمارستان‌های دولتی فقط بیماران بدحال را پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به کنترل سه پیک کرونا با همکاری مردم و حوزه سلامت، گفت: در این کنترل‌ها افراد زیادی در جامعه پزشکی از جمله پزشک، پرستار و نیروهای پشتیبانی مبتلا و حتی برخی در آی سی یو بستری شدند و امیدواریم که با گسترش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار پیک چهارم نشویم.

دکتر عادلی با بیان این‌که ویروس مرز نمی‌شناسد و قم نیز در معرض خطر کرونای انگلیسی است، گفت: تا این لحظه موردی از ابتلای افراد ساکن قم به ویروس کرونای انگلیسی گزارش نشده، ولی هر لحظه ممکن است این اتفاق بیفتد.

  رئیس سازمان نظام پزشکی قم به شهروندان توصیه کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شرکت نکردن در تجمعات، از انتشار ویروس جلوگیری کنیم چرا که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر لحظه ممکن است با شیب تند وارد پیک چهارم شویم که متاسفانه سخت‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود.

وی گفت: جامعه پزشکی به مسئولان استان پیشنهاد می‌کند با توجه به در پیش بودن عید نوروز قبل از رسیدن به وضعیت قرمز، محدودیت شرایط قرمز را در قم اعمال کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم خاطر نشان ساخت: با سعه صدر و دید وسیع مسئولان وزارت بهداشت بخشنامه اصلاح و هر کسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسیده به‌عنوان شهید راه سلامت محسوب شود؛ بر اساس مصوبه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ همکاران پزشکی که سن بالا و بیماری زمینه‌ای داشتند،‌ نباید در مطب‌ها فعالیت می‌کردند، ولی این پزشکان نپذیرفتند و خدمت به بیماران را انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: عده زیادی در جامعه پزشکی و پرستاری به دلیل تماس مستقیم با بیماران ناقل ویروس بودند و به خانواده‌هایشان منتقل کردند و ‌تعدادی از همکاران مجبور بودند دور از خانواده باشند و نتوانند به دیدار خانواده خود بروند که این مسائل باعث فشار به جامعه پزشکی و استرس همکاران حوزه سلامت شده است و متاسفانه هفت نفر از پزشکان استان در این راه آسمانی شدند.

دکتر عادلی بیان کرد: در پیک اول که همه توصیه می‌شدند در منزل بمانند، ‌بیش از ۳۰ نفر از همکاران که مبتلا به کرونا بودند و یا خانم های بارداری بودند که نمی توانستند سر کار حاضر شوند، ‌طرح مطب در خانه را طراحی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha