سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمک طلاب و روحانیون جهادی به مردم زلزله زده سی سخت

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد از کمک رسانی طلاب و روحانیون جهادی به مردم زلزله زده سی سخت خبر داد و گفت: آیت الله اعرافی پیگیر رفع مشکلات مردم زلزله زده است.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یاسوج، با ابراز تاسف از زلزله اخیر شهر سی سخت، اظهار کرد: هرچند این زلزله تلفات جانی نداشته، اما شمار زخمی‌ها به ۶۸ نفر رسیده است و تعداد قابل توجهی از منازل شهر سی سخت و روستا ها، در شهرستان دنا آسیب جدی دیدند به شکلی که امکان ادامه زندگی در آن‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت حضور جهادی طلاب و روحانیون در صحنه‌ خدمت رسانی به زلزله زدگان

 مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیگیر مشکلات مردم  زلزله زده سی سخت

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از این منازل امکان ترمیم و تعمیر ندارند و هرلحظه امکان تخریب و آوار شدن آن‌ها وجود دارد گفت: حوزه های علمیه استان نیز به مانند همه مجموعه ها دقدقه رفع مشکلات زلزله زدگان را دارد و به همین خاطر تماسهای مکرری با مسئولان استانی داشته ایم و مشکلاتی را که مردم به ما انتقال می دهند به اطلاع مسئولان استانی و کشوری می رسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی با بیان اینکه علما و روحانیت، حضور جهادی و خدمت رسانی به مردم به ویژه زلزله زدگان سی سخت جهادی را از رسالت های خود می دانند، گفت: یکی از گروه های جهادی ما در قالب ۳۰ نفر برای کمک به مردم زلزله زده و ارائه خدمات و یاری رساندن به آنها اعزام شده اند و در مناطق زلزله زده حضور مستمر دارند.

وی ادامه داد: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور طی تماسی با نماینده ولی فقیه در استان و مدیریت حوزه علمیه استان و خدا قوت به گروه جهادی، مراتب سلام و همدردی خود را به مردم منطقه زلزله زده و آمادگی حوزه های علمیه برای هرگونه کمک به مردم سی سخت را اعلام کردند و رهنمودها و راهکارهایی برای خدمت هر چه بیشتر و بهتر به زلزله زدگان داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه وبویراحمد به برخی از فعالیت های گروه جهادی طلاب و روحانیون در منطقه زلزله زده شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: آواربرداری، کمک به جمع آواری اموال و اسناد مردم، طبخ و توزیع غذا و از همه مهمتر تقویت روحیه و تسکین آلام زلزله زدگان از مهمترین اقدامات طلاب و روحانیون جهادی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha