پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خواهران خوزستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه گفت: فشار و جو روانی که در بستر فضای مجازی، مخصوصاً پیرامون حقوق زنان و مسئله حجاب وجود دارد، نیاز به پاسخ‌گویی مدبرانه و هنرمندانه دارد که اگر به‌درستی پاسخ داده نشوند، سبب تلقین این باور در برخی از مخاطبان می‌شود که حجاب و عفاف مخالف با آزادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کرسی آزاداندیشی با عنوان «بررسی تصویر زنان در رسانه‌های برخط» از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه در سامانه سیما برگزار شد.

در این کرسی آزاداندیشی، سرکار خانم مرجان خلیلیان، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری پیرامون نحوه حضور در فضای مجازی، اظهارداشت: حضور در فضای مجازی از مباحات بوده و در این رابطه تفاوتی بین زن و مرد نیست، اما مهم نحوه ورود و حضور در این فضاست؛ چراکه این حضور همچون فضای حقیقی، نیازمند رعایت پارامترهایی برای نحوه فعالیت و حضور زنان است.

وی ادامه داد: با توجه به نوع انتخاب کاربران در فضای مجازی، حضور آنان می‌تواند تأثیر مفید یا مخرب داشته باشد.

خلیلیان، با اشاره به سخنان معظم انقلاب در رابطه با راه‌اندازی شبکه ملی، تصریح کرد: از مزایای شبکه ملی این است که ما می‌توانیم تولید محتوا را مطابق با فرهنگ اسلامی ایجاد و به مخاطبان خود عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی از تمام جنبه‌ها برای هجمه علیه جامعه ایرانی به‌ویژه زنان استفاده می‌کند تا آنان را به‌سوی اهداف استعماری خود هدایت کنند. و فضای مجازی یکی از حیطه‌های گسترده‌ای است که دشمن در جنبه‌های مختلف آن علیه کیان بانوی ایرانی استفاده می‌کند.

خلیلیان گفت: در فضای مجازی باید هوشیار بود و با آگاهی عمل کرد؛ زیرا اگر فعالیت در این فضا با آگاهی همراه باشد کمتر دچار آسیب خواهیم شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه در پایان اظهارداشت: فشار و جو روانی که در بستر فضای مجازی، مخصوصاً پیرامون حقوق زنان و مسئله حجاب وجود دارد، نیاز به پاسخ‌گویی مدبرانه و هنرمندانه دارد که اگر به‌درستی پاسخ داده نشوند سبب تلقین این باور در برخی از مخاطبان می‌شود که حجاب و عفاف مخالف با آزادی است؛ ازاین‌رو باید درصدد معرفی تصویر زن مسلمان ایرانی در جامعه باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha