سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بخشش

حوزه/ در جریان یک نزاع جمعی، پدر و پسرعموهای یکی از روحانیون اهوازی کشته می‌شوند. قاتلین پس از تحمل حبس، زمان اجرای حکم اعدام آن‌ها می‌رسد، اما با وساطت جمعی از روحانیون، ولیّ دم که یکی از طلاب اهوازی است، سه محکوم به اعدام را بخشیده و آنها از پای چوبه دار نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سال ۸۸ در جریان یک نزاع جمعی، پدر و تعدادی از اعضای خانواده یکی از روحانیون اهوازی به ضرب گلوله کشته می‌شوند.

در جریان این درگیری حدود ۵۰ نفر به ۳ مرد بی‌دفاع حمله کرده و آن‌ها را به‌طور فجیعی به قتل می‌رسانند. قاتلین پس از این درگیری متواری شده و پس از مدتی توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

دادگاه جنایی حکم زندان و اعدام ۳ نفر از عاملین اصلی درگیری را صادر و برای ۳۰ نفر دیگر نیز جزای حبس قطعی و تبعید در نظر می‌گیرد.

از این اتفاق حدود ۱۱ سال می‌گذرد که سرانجام پس از اتمام محکومیت حبس قاتلین، حکم اعدام آن‌ها به مرحله اجرا می‌رود. در پروسه اجرای حکم، خانواده قاتلین با وساطت روحانیون و سران عشایر به سراغ ولیّ دم رفته از آن‌ها درخواست عفو و بخشش می‌کنند.

ولی ّدم اما یکی از روحانیون اهوازی است! او که از تبار سادات است با عمل به سیره پیامبر اعظم(ص) پس از آنکه قطعیت پیدا می‌کند که عاملین قتل پدرش، از ارتکاب جرم خویش، اعلام توبه و بخشش نموده‌اند، رضایت داده و از خون آن‌ها می‌گذرد.

کارِ این روحانی به اینجا ختم نمی‌شود! او به سراغ پسرعموهایش رفته از آن‌ها هم می‌خواهد که از قصاص خون پدرشان بگذرند که در نتیجه با تلاش‌های این طلبه اهوازی، آن‌ها نیز رضایت داده و سرانجام سه محکوم به اعدام را از پای چوبه دار نجات داده و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها می‌بخشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    5 2
    احسن برواسطه ها و ولی دم
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    11 0
    خدا می داند که گذشتن از خون چقدر سخته واقعا مردی
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    4 0
    اشتباه کرد. نباید بخشش میکرد. قصاص حقشونه
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      1 0
      قال الله الحکیم: ...و ان تعفوا أقرب للتقوی و لا تنسوا الفضل بینکم ... و ان تعفوا و تصفحوا و تغفروا فان الله غفور رحیم و جزاء سیئه سیئه مثلها فمن عفا و اصلح فاجره علی اللهو کتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس.. والجروح قصاص فمن تصدق به فهو کفاره له کتب علیکم القصاص... فمن عفی له من اخیه شیئ فاتباع بالمعروف... فتأمل! فتأمل
  • عباس خالدیان IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 1
    احسنتم خدا اجرش بده واقعا کار بزرگی کرد خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ عفو و گذشت را پیشه كن، و به كار پسندیده فرمان ده، و از نادانان روی بگردان. (۱۹۹)
    • محمد رسولی طالبی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      2 1
      احسنت والا ،درود بر چنین روحانیونی . خداوند عوض ایشان را بده. ان شاءالله امید است یک عده عبرت گیرنده باشد.
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    3 0
    خیلی سخته بخشیدن اگه من بودم اصلا نمیبخشیدم
  • ج IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    0 1
    اجرای قصاص اگر موجب درس عبرت برای امثال این قبایل باشه، نبخشیدن بهتر از بخشیدن هست ... متأسفانه در برخی قبائل، چاقو کشیدن و شلیک کردن و ... چیز عادی شده
  • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    طبق فرمایش قرآن، فی قصاص حیاةیااولی الالباب، رضایت دادن به رهایی ازقصاص،ظلم وجرات دادن به جنایتکاران است.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    امام علی علیه السلام فرمودند: اَلعَفوُ یفسِدُ مِنَ الَّلئیمِ بِقَدرِ اِصلاحِهِ مِنَ الکریمِ؛ عفو و گذشت افراد لئیم و پست را فاسد می‌کند، به همان اندازه که افراد بافضیلت را اصلاح می‌نماید. بحارالانوار، ج 77، ص 419 ؛ کنزالفوائد، ج 2، ص 182 ؛ شرح نهج‌البلاغه‌ی ابن‌ابی‌الحدید، ج 20، ص 270
  • وحید IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    احسنت به چنین طلبه ای
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    دمش واقعا گررررررررم که تونستن بر خشم و غضبشون غلبه کنند
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    بسمه تعالي با سلام گذشت عالیه و منک احسن لمکانک منا ولی گاهی هم ممکنه بجا نباشه مخصوصا انجایی که قاتل یا قاتلین پشیمان نشوند و عبرت نگرفته باشند اگر این خبرها را با بررسی میدانی و بیان ریشه ها و عوامل و بیان جوانب مختلف گذشت به طور خیلی خلاصه باشه خیلی بهتره با تشکر از شما معمولا خبر گزاریهای دیگر اسامی کسانی که پیام می دهند را درج می کنند شما چرا درج نمی کنید؟!!!
  • شیخ گمنام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام اصل دعوا بر سر چی بوده چرا 50 نفر تحریک شدن برای ضرب و شتم که اخرش به قتل برسه ... اگر دعوا بر سر دین و انقلاب بوده نباید رضایت میداد اما دعوای شخصی و سر مال دنیا بوده خوب کاری کرده بخشید
  • غلام رضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    این آقای بزرگمنش کار بسیار مهم و بزرگی انجام داده است. که پاداش بزرگ آن را در قیامت میبیند . انشاءالله که همه ما انسان ها به تاسی از این عمل بزرگ این طلبه گرانقدر هم بتوانیم همدیگر را ببخشیم و بیشتر با هم مهربان باشیم تا خداوند متعال هم به ما رحم کند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    ان شاءالله که توبه آنها حقیقی بوده باشد و دیگر جامعه مسلمانان شاهد چنین جرائمی از سوی بخشیده شدگان نباشد